מערכת COL | יום כ"ח אייר ה׳תשס״ה 06.06.2005

ירושלים: יום תורה לע"נ הרב רלב"ג ז"ל

בכולל "אוהל מייטא - זכרון יהוסף" שבשכונת קרית היובל בירושלים הוקדש יום לימוד לע"נ הרב יהוסף גדליה רלב"ג ז"ל במלאות אחת עשרה שנים לפטירתו. הרב רלב"ג שימש כרב שכונת היובל ויו"ר מוסדות חב"ד, בית חנה, בירושלים וכן חבר הנהלת בי"ד רבני חב"ד באה"ק. תלמידי הכולל עוסקים כעת בפרוייקט של הוצאת כל חידושי הרבי על הרמב"ם בראשותו של הרב שלום בער הלוי וולפא. בכינוס התורה דיבר לפני האברכים הרב מרדכי שמואל אשכנזי מד"א דכפ"ח שסיפר על אישיותו המיוחדת של הרב רלב"ג ולאחמ"כ מסר שיעור עמוק ומקיף בעניין ברכת "שהחיינו" בהדלקת נרות של עש"ק.
ירושלים: יום תורה לע
באישיותו של הרב רלב"ג היתה ניכרת האחדות של שני הסוגים שבולטים אצל רב חסידי: מחד, רבנות ממלכתית ומרשימה שגרמה ליראת כבוד אצל כל הסובבים אותו, (וכפי שכינהו הרבי :"מלך"), ומאידך הוא היה שליח מסור של הרבי ללא יראה וללא פחד מכל מונע ומעכב.

בשעתו, הרב רלב"ג נבחר במכרז ממשלתי כרב ראשי למשרד הבריאות בארץ. משרה שהגה ויזם אז ד"ר יצחק רפאל מהמפד"ל ששימש אז כסגן שר הבריאות. בתפקידו עסק הרב בשאלות הלכה ורפואה, השתתף בצוותי הרופאים ופסק בעניני גיטין וקידושין לחולים כרוניים וכו' וכו'.

בשלב מסויים חל מהפך בממשלה ואת תיק הבריאות קיבל איש מפ"ם דאז ישראל ברזילי אשר מבלי שהכיר את מהות המשרה ואת הרב ביטל את המשרה הרבנית. קמה אז סערה ציבורית גדולה נגד הפיטורין ובראש המוחים היו הרבי וכן נשיא המדינה דאז שז"ר ואף יו"ר הסתדרות הרבנים בארה"ב דאז הרב זאב סגל ועוד. בסופו של דבר הגיע נושא זה לדיון בכנסת והמשרה בוטלה והרב רלב"ג הועבר למשרד הדת כמנהל המחלקה לקשרים עם הגולה.

בשנת תשכ"ז עורר הרבי את חמיו של הרב רלב"ג, הרה"ג הרה"ח ר' עזריאל זליג סלונים ז"ל, שצריך רב לשכונת קרית היובל בירושלים וביקש לדאוג שחתנו - הרב רלב"ג - יקבל את התפקיד. כמובן שהרב רלב"ג קיים את הוראתו של הרבי והגיש את מועמדותו ואכן זכה במכרז.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.