צבי סופר | יום י' אלול ה׳תשע״ט 10.09.2019

הרב בלוי: "חסידים חייבים לקיים הוראת הרבי כפשוטה"

הגה"ח רבי טוביה בלוי, מזקני חסידי חב"ד ורב קהילת חב"ד בנווה יעקב בירושלים, פרסם מכתב לחסידי חב"ד - לקראת הבחירות:  להצביע עבור הרשימות החרדיות • "והעיקר שבעיקרים: "חסידים אמתיים חייבים לקיים הוראת הרבי כפשוטה גם אם לפי הבנתם אי קיום ההוראה עולה יותר מרצון קדשו מאשר קיום ההוראה" • ואיך הוא מגיב לטענות ש"הנציגים החרדיים מעניין אותם רק כסף"?  
הרב בלוי:
הגה"ח הרב טוביה בלוי (ארכיון COL)

הגה"ח הרב טוביה בלוי, מזקני חסידי חב"ד בארה"ק ורב קהילת חב"ד בנווה יעקב בירושלים, מפרסם מכתב הקורא לחסידי חב"ד לקראת הבחירות בעוד שבוע ימים - להצביע עבור הרשימות החרדיות.

את מכתבו הוא פותח באגרת קודש של הרבי למנחם בגין, המתייחס לגלי השנאה כנגד הצביור החרדי.

"אגרות הקודש האמורות מלמדות, בראש ובראשונה, על כאב לבו הטהור של רבנו הקוה"ט זצוק"ל על מצב, אשר דומה שבתקופתנו החמיר פי כמה וכמה, ומכאן ההשלכות הפשוטות והטבעיות באשר למערכת הבחירות הנוכחית, חובתנו לעשות ככל יכלתנו "לעצור בפני הגלים האמורים", וזאת אך ורק על ידי הצבעה לרשימה החרדית ביותר", כותב הרב בלוי.

לגבי הטענה כי "הנציגים החרדיים מעוניינים רק בכסף". ממשיך הרב בלוי: "רבנו אומר כאן כי השנאה היא שמולידה תירוצים שונים ומשונים. לעניין זה ראוי להעתיק קטע ממענה כי"ק, שהתפרסם לאחרונה ב"התקשרות", וזלה"ק: "שרוב המקשים זהו לא שמחפשים את האמת כ"א רוצים להצדיק א"ע (לפני אחרים וגם לפני מצפונם) על שעזבו דרך חיים". התופעה הפסיכולוגית האמורה שכ"ק אדמו"ר זי"ע מתאר אותה באופן ברור מתגלית אצל כאלה שמעולם לא "נכשלו" בקיום הוראת כ"ק אדמו"ר זי"ע להצביע לרשימה החרדית ביותר. במערכות הבחירות הקודמות הושמעו הסברים מן הסוג האמור, תירוצים מתירוצים שונים, אם לשלילת ההצבעה למען הרשימה החרדית, ואם לחיוב הצבעה לרשימות הפשרניות וכיוצ"ב. במערכת הבחירות הנוכחית קרסו כל התירוצים בשני הכיוונים האמורים, ומיותר לפרט, ולמרות זאת השנאה האנטישמית לחרדים מולידה תירוצים חדשים מן הסוג של טענות המרגלים בשעתן להצדיק את המרידה במשה רבנו.

ומה לגבי 'תכנית טראמפ', האם המפלגות החרדיות יתנו יד לתכנית? ואולי יש להצביע למפלגת הימין 'ימינה'?

הרב בלוי: "כך שמעתי לאחרונה תירוץ חדש: "תכנית טראמפ" עלולה להתקבל על ידי נתניהו ולשם כך יש להצביע בשביל רשימה שבראשה עומדת: 1 .אשה. 2 .חילונית, שהרי "פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה". האבסורד שבתירוץ זה זועק לשמים: 1 .הרי ברור שהערבים לא יקבלו את התכנית האמורה, הנס שעליו דיבר כ"ק אדמו"ר זי"ע לא אחת, כך שאין מקום לחשש האמור.

2 .אם משום מה נתניהו ירצה לקיים את התכנית האמורה, בגלל לחץ טראמפ או מסיבה אחרת, הוא יקים מיד "ממשלת אחדות", ו"שלום" על ישראל. כבר ראינו זאת לעולמים בזמן קיומה של ממשלת נתניהו-לפיד-לבני-בנט, שניהל מו"מ אינטנסיבי עם אבו מאזן.

"ברור בהחלט", כותב הרב בלוי, "לאור נסיון כל השנים, שאגודת ישראל היא זאת שתפעל נגד התכנית האמורה, בהמשך להצבעותיה בהתייחסות להסכמים ותכניות קודמות, כולל ההתייחסות לתכנית ההתנתקות של שרון-נתניהו.

הרב בלוי מסכם: "והעיקר שבעיקרים. "שמוע מזבח טוב". חסידים אמתיים חייבים לקיים הוראת הרבי כפשוטה גם אם לפי הבנתם אי קיום ההוראה עולה יותר מרצון קדשו מאשר קיום ההוראה. אגב: מעולם לא התנה כ"ק אדמו"ר זי"ע הצבעה לבחירות בכנסת בנושא שלימות הארץ, למרות שהנושא עמד על סדר היום כמעט מיד לאחר ששת הימים ומיד התריע כ"ק אדמו"ר זי"ע על הנושא האמור.

"אתכבד להזכיר את שמות בכירי רבני ומשפיעי חב"ד באה"ק (רשימה חלקית) שהביעו דעתם באופן גלוי וברור שיש לקיים את הוראת כ"ק אדמו"ר זי"ע כפשוטה ולהצביע לרשימת יהדות התורה שסימנה ג', הגאונים החסידים (לפי סדר א"ב): רבי מאיר אהרון, רבי גדליה אקסלורד, רבי שניאור זלמן גופין, רבי חיים שלום דייטש, רבי אברהם מיכאל הלפרין, רבי טוביה זילברשטרום, רבי יהודה ירוסלבסקי, רבי אשר לעמיל כהן, רבי אליהו לנדא, רבי נפתלי רוט. ויהי רצון שנזכה תיכף ומיד ובקרוב ממש להתגלות מלכינו משיחנו בגאולה השלמה כי כלו כל הקצים וכבר בא מועד."

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
2.
לא הבנתי
ט"ו אלול ה׳תשע״ט
א) במה הם החרדים ביותר
שהרי לא ראינו אצלם שום ביטוי לקידום ענין דתי או מניעת גזירה נגד הדת מה שמעניין אותם זה רק כסף למוסדות שלהם
ב)הרי הם תומכים בחוק גיוס מכסות והם מנדבים את התמימים להיות המכסה וכידוע הודאתו של אותו יגאל רוזן בהקלטה המפורסמת( שהרב בלוי בעצמו הגיב עליה בשעתה)
ג) הם אלו שהיו שותפים מלאים לגירוש גוש קטיף שחוץ מהנושא של שלימות הארץ מדובר בגזל והרס משפחות רבות רחמנא ליצלן
מכל זה נראה שקשה בלשון המעטה לקרא להם המפלגה הכי חרדית( את המקרה שזרם מרכזי אצלהם גזל את בית כנסת חבד בערד אפילו לא הזכרתי)
שתגדל תבין...
ט"ו אלול ה׳תשע״ט
יהדות התורה - המפלגה החרדית ביותר!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.