צבי סופר | יום י' אלול ה׳תשע״ט 10.09.2019

נתניהו: "הזדמנות חד פעמית להחיל ריבונות ביו"ש ובבקעה"

נתניהו: תכנית המאה של טראמפ תוצג ימים ספורים אחרי הבחירות, וזו הזדמנות חד פעמים להחיל ריבונות ביו"ש ואזורים נוספים. השאלה מי ינהל את המו"מ עם טראמפ, אני או גנץ ולפיד", אמר נתניהו ● לפני זמן קצר: עקב אזעקות באשדוד, הורידו את ראש הממשלה נתניהו מהבימה 
נתניהו:
ראש הממשלה נתניהו, בעת נאומו הערב (צילום מסך)

יש פה שעת כושר חד פעמית להחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון ועל אזורים נוספים. אצלי אף אחד לא ייעקר", אמר נתניהו במסיבת העיתונאים שכינס אותה הגדירו מקורביו מראש כ'דרמטית וחדשותית'.
בשלו התנאים להחיל את הריבונות אחרי הבחירות גם בבקעת הירדן, אם אקבל מנדט ברור מהציבור", הוסיף.
״אם אבחר אחיל את ריבונות על יישובים ביהודה ובשומרון, אצלי אף אחד לא יעקר. מיד אחרי הבחירות תוחל הריבונות על בקעת הירדן, תכנית המאה היא הזדמנות גדולה והיסטורית, חד פעמית, להחיל את הריבונות הישראלית על יישובינו".

בתגובה להצהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מגיב על הדברים ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן ואומר:
"החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון בכלל וגוש עציון בפרט הינה הגשמת חלום. 52 שנות ממשל צבאי ביהודה ושומרון מתחילות היום את תהליך סיומן בפתיחתו של פרק חדש, נכון יותר וצודק יותר, שבהכרח ישנה את המציאות לטובה. הפרק היחיד שיכול להמשיך את סדרת שובו של העם לארצו. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לא זו בלבד שהכיר בנחיצות המהלך ומבצע אותו, אלא גם גורם לאומות העולם בדמות הממשל האמריקאי להכיר בו ובכך להצטרף לעם ישראל במשימתו ההיסטורית. בעקבות בקעת הירדן חייב לבוא התור של גוש עציון".

השופט מלצר דחה דרישה למנוע את שידור הנאום באופן ישיר מחשש שנתניהו יעסוק בתעמולת בחירות. "אני סומך על כלי התקשורת שיידעו לעצור את השידור", אמר.

ב'ערוץ 12' קטעו את נאום ראש הממשלה בגלל תואנה של תעמולת בחירות, ועברו לראיון עם אהוד ברק שיצא בחריפות נגד נתניהו. 'ערוץ 20' שידר את הנאום המלא.
נתניהו מצהיר שאם ייבחר הוא הולך לספח את כל ההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית ואזורים אסטרטגיים אחרים בגדה המערבית בתיאום עם ממשל טראמפ.

נתניהו: "יש מקום אחד שבו ניתן להחיל את הריבונות מיד לאחר הבחירות. אני מודיע על כוונתי להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח. זה יהיה הצעד הראשון אם אקבל את אמונכם.זוהי חגורת הביטחון שלנו במזרח. זה מבטיח שלעולם לא נחזור להיות מדינה ברוחב כמה קילומטרים".

עוד מדברי נתניהו: "עלינו להגיע לגבולות קבועים של "מדינת ישראל" כדי להבטיח שהגדה המערבית לא תהפוך לאזור כמו רצועת עזה" .
מועצת יש"ע בתגובה להודעתו של ראש הממשלה:

"מדובר במהלך חשוב מאוד שההתיישבות ציפתה לו מאז הקמתה. אירוע היסטורי לאחר יובל שנים עם בשורה חסרת תקדים למדינת ישראל - ריבונות היא חזון ההתיישבות והעתיד להעמקת הנוכחות שלנו באזור.

מועצת יש"ע מברכת את ראש הממשלה על ההכרזה ההיסטורית, אשר מציבה את ההתיישבות כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל.
ראשי מועצות ביו"ש ובקעת הירדן מברכים על נאומו של נתניהו, בשמאל כמובן - מגנים ומגדירים אותו כ'נאום תעמולה' לבחירות.

ובנתיים: סקרי מהדורות החדשות: עוצמה יהודית מתייצבת על 4 מנדטים מעל אחוז החסימה

מפלגת עוצמה יהודית בראשותו של איתמר בן גביר עוברת את אחוז החסימה בסקרי המהדורות של חדשות 12 וחדשות 13, ומתייצבת על 4 מנדטים. זו הפעם הראשונה, בהמשך לסקרי הימים האחרונים, בה עוברת עוצמה יהודית את אחוז החסימה בסקריו של פרופ' קמיל פוקס. דווקא בליכוד, יש מי שממהרים לצנן את ההתלהבות, וח"כ מיקי זוהר הגיב כי לדעתו 'יש קמפיין בשמאל להצביע בסקרים עבור עוצמה יהודית כדי שתרוץ עד הסוף ותאבד קולות לימין".

עוד עולה משני הסקרים כי הליכוד עומדת על 31 מנדטים, וכחול לבן על עומדת על 32 מנדטים. מפלגת ימינה נשארת יציבה ועומדת על 9 מנדטים. בכל מקרה גוש הימין לא מצליח להרכיב 'גוש חוסם' מול מפלגות השמאל.

ביו"ש משבחים, בארצות ערב מגנים:
ירדן מגנה את הכוונה של נתניהו לספח את בקעת הירדן. שר החוץ הירדני, איימן ספדי: "ההכרזה של נתניהו לספח את ההתנחלויות הלא חוקיות ולהחיל ריבונות על בקעת הירדן וצפון ים המלח היא הסלמה מסוכנת שמפוצצת את היסודות שעליהם מושתת תהליך השלום. מדובר בניצול לצורכי בחירות שהמחיר שלו יהיה הריסת הסיכויים לפתרון הסכסוך ודחיפת האזור לעוד אלימות ועוד משברים".

אשדוד: רה"מ בנימין נתניהו הוצא על ידי מאבטחיו באמצע נאום בכינוס באשדוד, בשל אזעקה שהופעלה בעקבות שיגורים מרצועת עזה.

לאחר זמן, שב נתניהו לבימה באשדוד, והחל בנאומו: "אם חמאס יורה עלינו באמצע אירוע של הליכוד, כנראה שהוא לא רוצה אותנו פה".

דובר צה"ל:

"בהמשך לדיווח הראשוני על אזעקות לפני מספר דקות, זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על-ידי לוחמי כיפת ברזל."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.