מערכת COL | יום י"ב אלול ה׳תשע״ט 12.09.2019

בואו להכיר את המערכת החדשה של COL

המערכת החדישה והמשודרגת של COL מאפשרת לכם בזמן אמת לשתף את רבבות הגולשים בתמונות ובדיווחים מהשטח. ויש עוד שורה של שדרוגים ופיתוחים במערכת החדשה של מרכז התקשורת החב"די • בשורות הבאות ניסינו לעשות סדר
בואו להכיר את המערכת החדשה של COL
המערכת החדשה של COL. כל הפרטים

תשכחו מכל מה שידעתם עד עכשיו.

באתר החדש של COL, בו אתם גולשים ממש ברגעים אלה, הוטמעו בתום שנים ארוכות של תכנון וחשיבה על כל פרט - שורה של פיתוחים ושידרוגים לטובת רבבות הגולשים. מעתה תוכלו לשתף אותנו בשמחות שלכם, באירועים שבהם אתם משתתפים, בהתוועדות שארגנתם ובדיווחים מהשטח באמצעות מערכת ייעודית. וזה ממש לא הכל.

אז מה בדיוק יש באתר החדש? איך בדיוק שולחים תמונה? כיצד ניתן לאתר מידע מבוקש במינימום זמן? בשורות הבאות ניסינו לעשות סדר

מערכת התמונות

מערכת התמונות החדשה, הינה אחד מהשינויים המרכזיים שאנו מציגים באתר החדש. המטרה היא לאפשר לגולשים לצפות במספר רב של תמונות מההווי ומהפעילות החבדי"ת המתרחשבת ברחבי תבל בזמן אמת, וכן לשתף אותנו במהירות בתמונות שלכדתם אתם. לשם כך, הושקעה מחשבה ומאמצים רבים על מנת לאפשר לכל גולש שנמצא בכל מקום על פני הגלובוס לשלוח אלינו תמונות בקלות ובמהירות.

ניתן לשלוח תמונות בצורה קלה דרך האתר, וכן דרך הווטסאפ או בצורה מתקדמת ביותר - דרך רובוט הטלגרם של COL. כבר במהלך השליחה יכול הגולש לתייג את האנשים או את הנושאים שהוא מזהה בתמונה, וכן טקסט קצר המתאר מה רואים בתמונה. התמונות מוצגות במספר מקומות באתר, וגם בתצוגת המובייל שאף בה הושקעה עבודה רבה לנוחות השימוש.

בכל תמונה ניתן לבצע מספר פעולות: להגיב, לתייג אנשים או מקומות שהבחנתם בהם בתמונה (תיוגים אלה יאושרו על ידי המערכת ורק לאחר מכן יופיעו בפני הגולשים ויעזרו להם למצוא את התמונה דרך התיוגים שלה), לדרג את תמונה (במקרים מסויימים ייערכו תחרויות כגון תחפושות או חנוכיות, אבל גם ביום רגיל נוכל לצפות בתמונה שקיבלה את הציון הגבוה של אותו שבוע) ולשתף בכל מדיה חברתית בצורה קלה ואיכותית.

בדף התמונות ישנן שתי אפשרויות תצוגה - תצוגת 'תמונת אחרונות' המציגה את כל התמונות של הימים האחרונים בצורה מוגדלת ובולטת. ותצוגת 'כל התמונות' המאפשרת לבצע סינונים ומיונים חוויתיים לפי שנים, מקומות, נושאים ועוד. בתצוגות אלה ניתן גם לבחור תאריך של יום ספציפי ולקבל את התמונות של אותו יום.

COL פיד

הפיד של COL הינו תצוגה תמציתית וקלה של מרבית התכנים המופיעים באתר בזמן אמת לפי סדר כרונולוגי. כאן אין חשוב יותר או פחות, אלא ראשון ראשון ואחרון אחרון. אם נסגר עכשיו שידוך, הוא יפורסם ויהיה בראש העמוד. בצורה כזו תוכל תמיד להיות בטוח שבכל כניסה לפיד תקבל תכנים חדשים ומעניינים בצפיה קצרה ומהירה.

בפיד מופיעים כל התכנים הנוצרים בזמן אמת - כתבות, מבזקים, תמונות היום, מזל טובים, סרטונים אחרונים ומודעות לוח מובילות. כמו כן, בכל יום בשעות קבועות יופיעו בפיד תכנים מיוחדים כמו יומן חבד ולוח מנהגים המתאימים לאותו יום.

תוכל לשמור לך בדף הבית של הנייד קישור ישיר (ומעוצב) לתצוגת הפיד כדי להתעדכן בקלות ובמהירות, אך כמובן אל תוותר מדי פעם על כניסה גם לדף הראשי...

אינדקס COL

מערכת האינדקסים החדשה באתר מאפשרת לך לקבל מידע רב וחשוב, בצורה מדוייקת ומסוננת, ובתחומים רבים ושונים. המערכת כוללת מאגרי מידע של תוכן כגון ספרים, עלונים ותשורות לצד מידע שימושי של אנשי קשר בארגונים ומוסדות חינוך.

אתה מחפש את ה'תשורה' שחולקה בחתונה האחרונה? תמצא אותה באינדקס COL באמצעות חיפוש קצר. נסעת לחופשה ואתה מחפש מקוה קרוב? חיפוש קצר באינדקס COL יציג בפניך את כל המידע הנחוץ.

בכל מאגר ישנה אף אפשרות לגולש להוסיף מידע שיישלח למערכת ולאחר בדיקה ואישור יצורף למאגר.

אנחנו צופים כי בעז"ה עם התרחבות המאגרים בעתיד, תוכל למצוא באינדקס כמעט כל מידע חב"די אפשרי.

יומן חב"ד

חלק מרכזי בלוח האירועים של האתר הינו יומן חב"ד, שהוא למעשה לוח שנה חסידי ייחודי, המציג בכל יום את הדברים היחודיים לאותו יום - רשימה היסטורית ומקיפה של 'זיכרון להולכים' בעשרות השנים האחרונות, לוח מנהגים חסידיים המתאימים לאותו יום, לוח אירועים חבדיי"ם - כולל המחשה בתמונות וקישורים שימושיים לאירועים אלה ועוד.

הפריטים מוצגים במספר מקומות באתר, הן בתצוגת הדסקטופ והן בתצוגת המובייל.

כתבות

מטבע הדברים, כתבות האתר הם החלק המרכזי ולב האתר. בהן נכתב המידע המרכזי והחשוב בצורה מורחבת ושם בא לידי ביטוי העומק שמאפשרת כתבה לעומת תמונה או טקסטים קצרים.

במערכת החדשה הושקע מאמץ עצום על מנת לקטלג ולתייג את כל ארכיון האתר הישן (מעל 130,000 כתבות) ואף את כתבות העתיד בצורה הנגישה ביותר האפשרית. תוכל להגיע לכל נושא או אישיות שפורסם באתר ולקבל בצורה מרוכזת את כל המידע, באותו עמוד.

הכתבות מקוטלגות באמצעות שלושה קיטלוגים:

חדשות: כתבות חדשותיות המחולקות לפי נושאי החדשות. לדוגמה: שמחות אנ"ש או כנסים ואירועים.
מדורים: כתבות תוכן המחולקות לפי נושאים ותת נושאים. לדוגמה: מדור אוכל או שיעורי וידאו.
פרוייקטים: פרוייקט הינו קבוצת כתבות המסקרות לאירוע מסוים, לדוגמה: ג' תמוז או כינוס השלוחים.

בנוסף, יש את מערכת התגיות המאפשרת להגיע לכתבות באמצעות סינון וחיתוך מדויק יותר כמו לדוגמה אנשים, מקומות, נושאים ועוד.

אופציה חדשה ומעניינת נוספת, במערכת החדשה היא לבחור בתאריך ספציפי (משנת תשס"ד ואילך) ולקבל את כל כתבות האתר שפורסמו באותו יום.

לוח קהילתי

לוח 'קהילתי' הינו לוח מודעות דיגיטלי, המאפשר לך לפרסם מודעה ולהגיע בקלות לעשרות אלפי הגולשים של האתר. המודעות מוצגות במספר מקומות בולטים באתר בדסקטופ ובמובייל.

הושקע מאמץ רב בחווית המשתמש ובמיוחד בקלות ובמהירות של פרסום מודעה. המפרסם יכול לכלול בכל מודעה גם מספר טלפון, ווטסאפ או מייל והצופים במודעה יכולים להגיע ישירות לפרטים אלה על מנת ליצור קשר ישיר ומהיר עם המפרסם. מודעות הלוח מוצגות גם בתצוגת הפיד של האתר ומקבלות מקום בולט מאד.

הגולש הצופה במודעות יכול לסנן לעצמו נתונים, כמו לדוגמה מספר חדרים בקטיגוריה של "נדל"ן להשכרה" או איזור ירושלים בקטיגוריה של "רכב למכירה". קטיגוריות נוספות הכלולות במודעות הן מודעות דרושים, ביקוש עבודה, השבת אבידה, הצעות עסקיות ועוד. למפרסם ישנה שליטה עצמאית על המודעה, המאפשרת לו פעולות בסיסיות כמו תיקון פרטים במודעה או השהיית הפרסום.

לרגל ההשקה של הלוח, כל המודעות המתפרסמות בו הינן חינם למשך 3 חודשים ראשונים.

מזל טוב

מערכת ה'מזל טוב' של COL מבשרת לכם על שמחות כבר יותר מ 15 שנה, ובעז"ה נמשיך לבשר ולדווח, ועכשיו באמצעות מערכת חדשה ומתקדמת.

מהיום תוכלו לדווח על לנו על השמחה שלכם או של ידידכם במהירות ובקלות, באמצעות המייל האדום, וגם בווטסאפ ובטלגרם.

המזל טוב יוצג בווידגט יעודי בדף הבית, וגם כמובן בדף המזל טובים שמרכז את כל השמחות בדף אחד.

ניתן לבצע חיפוש מדויק לפי שם משפחה וגם לפי ישוב ולקבל את כל השמחות בישוב זה.

מזל טובים ידווחו גם למנויי קבוצות הווטסאפ קול חב"ד, באמצעות תמונה מעוצבת.

מתכונים

מערכת המתכונים שודרגה אף היא לעיצוב חדש ומקורי. מאות המתכונים שבמאגר מחולקים לקטיגוריות שונות לנוחות הגולש, בתצוגה שכמובן מותאמת גם למובייל. אופציה יחודית ומעניינת מאפשרת לגולש לשתף את שאר הגולשים בתמונה של המתכון לאחר הביצוע (ולצפות ללייקים רבים ככל האפשר…). מתכונים מיוחדים ניתן כמובן אף לשלוח באמצעות המייל האדום (ע"ע).

המייל האדום

באיזור המייל האדום הושקעו מאמצים רבים בכדי לאפשר לגולשים לשלוח דיווחים שוטפים בצורה מהירה ומדוייקת.

שידוך או לידה, התוועדות או בר מצוה, כתבה או מבזק - לכל נושא יש את אפשרות הדיווח המיוחד שלו, וגם תצוגה מקדימה לראות מראש כיצד זה ייראה. גם במכשירים הניידים הושם דגש מקסימלי על מנת שתהיה אפשרות שליחה קלה ופשוטה דרך האתר עצמו.

האופציות הנוספות לשליחת מידע הינן באמצעות מספר הווטסאפ של COL וכן באמצעות הרובוט של COL בטלגרם (ע"ע. לקמן).

הרובוט של COL

אתם שוהים בשמחה או בהתוועדות חב"דית? עוברים בדרכים ונתקלים באירוע שיכול לעניין את קהל אנ"ש?

לצורך זה פיתחנו את הרובוט היחודי באפליקציית טלגרם, באמצעותו ניתן לשלוח טקסט, תמונות ווידאו למערכת בלחיצת כפתור מהנייד שלכם. המערכת החדשנית יודעת לקבל את המידע ולהעביר אותו היישר למערכת הניהול של COL ולאפשר את פרסומו במהירות האפשרית. לאחר הפרסום תקבלו מהרובוט הודעה משמחת המאשרת כי המידע שלכם פורסם!

מקווים שהקפננו ביריעה זו את כל הפרטים הנצרכים, בצורה נרחבת וברורה. אין ספק שככל שיחלוף הזמן תתרגלו גם אתם לאפשרויות הרבות הקיימות באתר ותפיקו ממנו את המירב.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד. בהמלחה
י"ב אלול ה׳תשע״ט
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.