מנדי ברגר | יום ט' אלול ה׳תשע״ט 09.09.2019

במעמד רבנים ואישי ציבור: מקווה טהרה חדש נחנך במודיעין

רבנים, שרים, אישי ציבור, תושבים וחברי קהילת חב"ד במודיעין השתתפו אמש (א') בטקס חנוכת מקווה טהרה חדש 
במעמד רבנים ואישי ציבור: מקווה טהרה חדש נחנך במודיעין
בגזירת הסרט בכניסה לבור הטבילה | תמונות: באדיבות המצלם

"מושלם" זו הייתה המילה ששמעו מכל עבר אמש באירוע חנוכת מקווה חב"ד מודיעין. קהל גדול מתושבי העיר מודיעין הגיעו בהתרגשות גדולה ביום ראשון בערב להשתתף בפתיחת מקווה חב"ד במודיעין.

לאחר תפילת ערבית פתח את הערב הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד ברוך לאו שליט"א, שהביע את הערכתו הנפלאה על הזכות הגדולה של הרב סלונים להקים מקווה טהרה בעיר, והזכיר שגם המקווה היחיד שנבנה בעיר בראשיתה וראש העיר רצה לסגור אותה עקב בעיות שהיו, ופניתי אליו בבקשה שיש אחד בעיר בשם הרב סלונים שלא יתפלל ללא מקווה ומיד החליט להשאירו פתוח, כך שכל המקוואות הן בזכותו, הוא בירכו להמשיך להוסיף עוד מבנה של אור ולקדש שם שמים בעיר מודיעין.

הקהל בראשות הרה"ר לישראל, בעל השמחה רב קהילת חב"ד ושליח הרבי לעיר מודיעין הרב ברוך סלונים, שר התחבורה וחבר הקבינט מר בצלאל סמוטריץ, ראש העיר מר חיים ביבס יחד עם סגני ראש העיר וחברי המועצה יצאו לגזירת הסרט.

בקביעת המזוזה כובד יו"ר בית רבקה וסגן יו"ר אגוח"ח באה"ק הרה"ח שמואל הלוי חפר. המקווה הוא לע"נ הוריו של הרב סלונים יבחל"ח, חבר בי"ד רבני חב"ד הרב זאב דוב סלונים ז"ל ורעייתו הרבנית גיטל לאה ז"ל, ובהסרת הלוט התכבדו האחים לבית סלונים.

בהמשך נכנסו לגזירת סרט בבריכת המקווה, ומיד קפץ אחד המתפללים לתוך הבריכה ושלף מתוך המים בקבוק בנדיקטין לאמירת לחיים. אישי הציבור והקהל נפעמו מתפארתו של המקווה וציינו לשבח שכל מה שיוצא מתחת ידו של הרב סלונים הוא מושלם.

הקהל חזר לבית הכנסת, ומקהלת חזנים שירת מודיעין בניצוחו של יענקלה רוטנר קיבלה את פניהם.

ראשון הנואמים שר התחבורה מר בצלאל סמוטריץ שדיבר על חשיבות מקווה בעיר כמו מודיעין שתהווה סמל ודוגמא לערים אחרות איך אפשר לחיות בהרמוניה כל סוגי האוכלוסיות והכוח לכך הם שלוחי חב"ד שיודעים לחבר בין כל שכבות העם.

לאחריו עלה בעל השמחה הרב ברוך סלונים, והזכיר את התרגשותו הראשונה בהנחת אבן הפינה אך זה היה רק חזון, ובפעם השנייה בפתיחת בית הכנסת אך עדיין זה לא הייתה בשלימותה, והערב ההתרגשות היא בשלימות לאחר שסיימו את החלק האחרון פתיחת המקווה. השליח ציין את תוכן הפרשה "כי תצא .. על אויבך", שכדי להגיע למבנה מפואר כזה צריך כל הזמן לדעת שאתה על האויב לא להתחשב עם כל ההתנגדויות והקשיים בדרך ואדרבא להכניס אותם לתוך הקדושה.

הרב סלונים השווה את מה שהיה במשכן שאת המראות הצובאות תרמו בסוף אך הקב"ה ציווה לעשות מהן כיור וכנו שמשתמשים בהם לפני כל העבודות במשכן, וכך גם הערב המקווה נבנה בסוף אך השימוש שלו הוא לפני התפילה בבית הכנסת. וסיים - שהמקווה לע"נ הוריו ז"ל, שאביו היה מביא טהרה רוחנית במרכז העיר ירושלים שחיבר בין שני קצוות האוכלוסייה החרדית וציבור שאינו שומר מצוות לע"ע, ואמו שהייתה רבנית ומדריכת כלות והתעסקה רבות בענייני טהרה ובוודאי יגרום להם נח"ר למעלה. בסיום הוסיף, שזה רק פתיחה להמשך העשייה והפצת המעיינות בעיר העתיד.

ראש העיר ויו"ר השלטון המקומי מר חיים ביבס התחיל את נאומו בכך שהוא משתתף הערב לא רק כראש עיר אלא גם כחבר קהילה וידיד קרוב למשפחת סלונים שנים רבות. הוא הביע שביעות רצון גדולה על שנפלה בחלקו את הזכות לחנוך את בית הכנסת ועכשיו גם את המקווה, וציין את המהפכה הגדולה שחולל הרב סלונים בעיר שיודע להביא משנת חב"ד לתושבי העיר באהבה ובחיבה, ושמח על כך שבנה כזה בנין לתפארת העיר. הוא איחל לרב סלונים המשך עשייה מבורכת והבטיח להמשיך לתמוך ולסייע בכל הנדרש.

את משפחת סלונים ייצג האח הבכור השליח בבינגהמטון נ.י. הרב אהרן סלונים, שסיפר שלאחר פטירת האמא ז"ל אבא היה מאוד שבור. למחרת הערב של פתיחת בית הכנסת שאבא זכה להשתתף הוא התקשר אלי ואמר לי, זה היה אחד הערבים המאושרים בחיי לראות את בני ברוך שהקים בנין לתפארת בעיר מודיעין, בוודאי הערב זה גורם להורים נח"ר למעלה לראות שבנם שיחי' הקים מקווה טהרה, דבר ששניהם התעסקו בזה רבות. הוא הביא את ברכת האחים להרב ברוך שימשיך לגרום נח"ר לרבי ולמשפחה. 

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש שיחי' נעל את חלק הראשון של הערב. הוא הזכיר את השותפות שלו בניצני הפעילות הראשונית של הרב סלונים במודיעין, בהקמת בית חב"ד כשסייע בקבלת הקראוון הראשון ואח"כ במשך השנים בסיוע להרב סלונים, וציין את הקשר שלו עם אביו ז"ל ובמיוחד בכך שרואה את התפתחות הענפה של הפעילות שהתחילה בקראוון קטן והיום במבנה מפואר ומקווה נאה, וסיים שעל אף טרדות ימי הבחירות, אך ברגע ששמע שזה מקווה טהרה במודיעין פינה מזמנו להשתתף באירוע חשוב זה.

הקהל פצח בריקודי שמחה ובסיומו ירדו לאולם האירועים לסעודת מצווה ושבע ברכות לבתו של הרב סלונים. בסעודה ריתק את הקהל הרב שמואל חפר שיחי' שהביע את רגשותיו לראות את הרגע הנפלא שכה ציפו לו פתיחת המקווה ואיחל לחתנו הרב סלונים להמשיך בשליחות מתוך הרחבה גדולה לנח"ר הרבי.

מחותנו של הרב סלונים אבי החתן השליח הראשי בריו דז'נרו ברזיל הרב יהושע גולדמן שיחי' סיפר לקהל סיפורי מופתים מהרבי בזכות מקווה טהרה, ובכוח של השליחות איך הפכו את מקום כזה ירוד של ריו דה ז'נרו למקום שיש בו היום בתי חב"ד ומקוואות שזה בכוח המשלח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.