מערכת COL | יום ה' אלול ה׳תשע״ט 05.09.2019

עד קצה סיביר: ביה"ס המקוון 'אור מנחם' פתח את שנת הלימודים

למעלה ממאה ועשרים מילדי השלוחים מכל רחבי מדינות חבר-העמים לשעבר, בנות ובנים בנפרד, פתחו השבוע את שנת הלימודים שלהם בבית-הספר המקוון 'אור מנחם' הפועל תחת אגף החינוך של 'איגוד הקהילות היהודיות במדינות חבר-העמים' בחסות קרן 'אור אבנר' ו'קרן מרומים' ● 13 כיתות, מגן חובה ועד כיתה ו' ואי"ה בשנים הקרובות יתרחב עד לכיתה ט' ● בית הספר המקוון מעניק חינוך חסידי בהתאמה מלאה לתוכנית ולרמת הלימודים 'הקלאסית' של תלמודי-התורה והחדרים החב"דיים באה"ק ● לכתבה המלאה
עד קצה סיביר: ביה

לצד אלפי תלמידי מוסדות החינוך היהודים של 'אור אבנר' שפתחו השבוע את לימודיהם במאות מוסדות חינוך (מגני ילדים, בתי ספר יומיים, תיכונים, בתי ספר של יום ראשון ומסגרות חינוך לשעות אחה"צ, ועד למוסדות להשכלה גבוהה, ישיבות וסמינרים), גם למעלה ממאה ועשרים תלמידים ותלמידות, בני השלוחים הפועלים במסירות במדינות אלו, פתחו את שנת הלימודים במוסד המיוחד שלהם: בית הספר המקוון 'אור מנחם' המעניק חינוך חסידי בהתאמה מלאה לתוכנית ולרמת הלימודים 'הקלאסית' של תלמודי-התורה והחדרים החב"דיים באה"ק.

שנת הלימודים נפתחה בטקס מיוחד בהשתתפותו של השליח והרב הראשי לרוסיה, הרב בערל לאזאר, שהתוועד עם כלל התלמידים ובירך אותם בשנת לימודים מוצלחת. בדבריו שיבח הרב לאזאר את צוות ההוראה והתלמדים על התמסרותם והתמקד בתפקידם המיוחד של ילדי השלוחים להאיר את חיי הסובבים אותם.

מנהל המערך החינוכי, הרב מנחם הלפרין, משתף: "תמיד מרגש להתחיל שנת לימודים חדשה ולראות איך אפשר להעביר את אור התורה וגם להעניק חיות חסידית אוטנטית לילדי משפחות השלוחים המתמסרים להביא אור ליהודים אחרים, במחיר אישי גבוהה במיוחד. כעת, לנו יש את הזדמנות להיות שותפים להכנסת האור לבתים ולחיים של הילדים עצמם - וזה מרגש מאוד."

בית הספר פועל כיום מגן חובה ועד כיתה ו' – ואי"ה בשנים הקרובות יתרחב עד לכיתה ט'. כלל השיעורים מועברים בלשון-הקודש באמצעות מערכת און-ליין משוכללת במיוחד, המאפשרת לכל התלמידים לראות ולשמוע בו-זמנית את כל משתתפי השיעור. כל זאת, על מנת להעניק להם תחושה קרובה ככל שניתן לכיתה אמיתית.

"תמיד מרגש" מוסיף הרב הלפרין, "לשמוע כיצד התלמידים משתפים את חבריהם במפגשים הפיזיים שהיו להם עם המלמדים והמורות שלהם, בביקוריהם בישראל במהלך החופש. רואים במוחש, שהקשר שנרקם ביניהם עמוק לאין-ערוך מהקשר המצוי בין אנשי הוראה לתלמידיהם. אין ספק, שהתלמידים חשים את היחס המיוחד שהצוות מעניק להם ומשיב אהבה."

"עבור ילדי השלוחים, הקושי החברותי מהווה אתגר אמיתי", מסביר הרב הלפרין. "המערכת שלנו, מאפשרת להם ליצור חברה עם ילדים כמותם למרות מרחק פיזי של מאות עד אלפי קילומטרים. הם יכולים לשוחח ביניהם בהפסקות וגם לאחר שעות הלמודים, תחת מגבלות מסוימות, באמצעות המערכת."

"חשוב לציין" מסכם הרב דוד מונדשיין מאור אבנר: "ישנם עשר אזורי זמן שונים במדינות חבר-העמים, ולכן יש תלמידים שמתחילים את הלימודים כאשר כולם מסביב כבר הולכים לישון, כמו התלמידים שלנו ממזרח סיביר, ולמרות זאת אנו רואים עד כמה הם משתוקקים ללמוד ולהאזין ולהאיר את הנר שבאמצעותו הם מאירים."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.