מערכת COL | יום ג' אלול ה׳תשע״ט 03.09.2019

העשירי יהיה קודש: בית כנסת חב"ד עשירי במספר בביתר עילית

אמש (ב') הונח מבנה יביל שישמש אי"ה בית כנסת ומגדלור להפצת החסידות בקרב תושבי גבעה C – הגבעה החדשה בביתר עילית. בית הכנסת ייקרא 'בית כנסת חב"ד 'הנ"ץ' - ע"ש ולע"נ הסופר החסידי הנודע ר' נפתלי צבי גוטליב ורעייתו ע"ה, מתושביה הוותיקים של העיר ביתר, המפורסם בזכות סדרת הספרים שכתב על אביו של הרבי – תולדות לוי יצחק • בית הכנסת החדש הוא העשירי במספר של קהילת חב"ד בשכונות עיר התורה והחסידות • עשירי יהיה קודש
העשירי יהיה קודש: בית כנסת חב

אמש (ב') הונח מבנה יביל שישמש אי"ה בית כנסת ומגדלור להפצת החסידות בקרב תושבי גבעה C – הגבעה החדשה בביתר עילית.

בית הכנסת הנ"ץ [נץ = נפתלי צבי], יקרא אי"ה על שמו של הסופר החסידי המפורסם ר' נפתלי צבי ורעייתו גיטל שפרינצא ע"ה שנפטרו בהפרש של מספר שבועות בלבד (בתמוז-אב ה'תשע"ז).

הרב גוטליב בלט מאוד בנוף הביתרי וזכה להערכה רבה בקרב כלל החוגים בעיר התורה והחסידות, והיה בקשר קרוב עם רבני העיר ואדמו"רי'ה. הרב גוטליב ז"ל ערך למעלה משמונים ספרים ביניהם: יהדות הדממה, האיש שלא נכנע, עמודי תורה, עמודי חסד, אדירי התורה, עצתו אמונה ועוד.


בית הכנסת 'הנ"ץ': ע"ש הרה"ח ר' נפתלי צבי גוטליב ע"ה

בקרב חסידי חב"ד הוא מפורסם בזכות סדרת הספרים שכתב על אביו של הרבי – תולדות לוי יצחק, וזכה שהרבי בעצמו הגיה את הספרים וההגהות המקוריות בכתב יד כ"ק אדמו"ר נמסרו לרב גוטליב אישית על ידי מזכיר הרבי, הרב בנימין ז"ל קליין.

לאחרונה פורסם ב-COL הוידאו בו נראה מזכיר הרבי הרב בנימין קליין ז"ל מוסר לידי הרב גוטליב את עלי ההגהה של הרבי על 'תולדות לוי יצחק'.

התוכנית המקורית היתה לעשות הנחת אבן פינה באחד משני התאריכים: ט"ו תמוז (יום היארצייט שלו) או בכ' אב יום הסתלקות ר' לויק זצ"ל, אביו של הרבי. הרב גוטליב 'חי' את ר' לויק ואת ה'תולדות' עשרים וארבע שעות ביממה, וממש מסר נפשו על סדרת ספרי התולדות לוי יצחק.

כשחתנו, ר' מרדכי (מוטי) שיינר פנה לראש העיר – בשם המשפחה - בבקשה להקצות שטח על מנת לבנות בית כנסת לעילוי נשמתו, הגיב ראש העיר בהתלהבות ובחיוב. ראש העיר, ר' מאיר רובינשטיין הכיר אותו באופן אישי והתיידד עמו במהלך ההתוועדויות הרבות שבהן התוועד בנוכחות ראש העיר.

ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין, עוזרו הבכיר ר' יהודה דייטש ועמם חבר העיריה נציג חב"ד ר' משה כהנא – מלווים את היוזמה לאורך הדרך ועושים כמיטב יכולתם על מנת שהבית כנסת יקום ויהפוך למוקד עליה לרגל לכל האזור.

היוזמה התקבלה בהתלהבות רבה על ידי כלל התושבים בגבעה. אחד המתפללים המקומיים בשכונה החדשה: "'המנין החסידי' עובר דירה".
(בנתיים נערכות התפילות בבית משפחת הרב מוטי שיינר - ראה תמונות מצורפות).

נקודה עשירית על המפה, בעיר התורה והחסידות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.