מערכת COL | יום ג' אלול ה׳תשע״ט 03.09.2019

השלוחים באוקראינה נהנו מנופש של שבוע

חמ"ה העולמית בראשות הרב הלל זאלצמן בשיתוף פעולה עם הרב ישראל זילברשטיין שליח בצ'רניגוב - אוקראינה ובעזרת קהילת השלוחים בדנייפר בראשות השליח והרב הראשי הרב שמואל קמינצקי הקימו עבור השלוחים מרחבי אוקראינה נופש בן שבעה ימים שכלל מגוון תוכניות, ארוחות מפוארות, לימוד וגיבוש, הזדמנות לנוח ולהטעין את המצברים כדי לחזור לשליחות בכוחות מחודשים • לסיפור המלא
השלוחים באוקראינה נהנו מנופש של שבוע
חמ"ה העולמית בראשות הרב הלל זאלצמן בשיתוף פעולה עם הרב ישראל זילברשטיין שליח בצ'רניגוב - אוקראינה ובעזרת קהילת השלוחים בדנייפר בראשות השליח והרב הראשי הרב שמואל קמינצקי הקימו עבור השלוחים מרחבי אוקראינה נופש בן שבעה ימים שכלל מגוון תוכניות, ארוחות מפוארות, לימוד וגיבוש, הזדמנות לנוח ולהטעין את המצברים כדי לחזור לשליחות בכוחות מחודשים.

עבור 25 משפחות שלוחים, למעלה מ-150 איש, היה זה שבוע במעין גן עדן. הם באו מרחבי אוקראינה: דניפרו, קייב, צ'רניגוב, פולטבה, קרמנצ'וג, קאמינסקה, וחרקוב.

לדוברי עברית השמות האלה מצלצלים מוזר, חלקם אולי מוכרים מתוך סיפורי חסידים מדורות עברו, אולם לשלוחים הגרים שם זהו פשוט ביתם. לשלוחים באוקראינה יש את הזכות המיוחדת לקרב את יהודי המדינה בה הרבי נולד וגדל, והיכן שהחסידות שגשגה במשך שנים רבות. אולם השליחות במדינה מתפתחת, שעדיין מתאוששת משנות השלטון הקומוניסטי, מלווה גם באתגרים; ביניהם בדידות, חסרונם של תשתיות בסיסיות, העדר שירותים רפואיים נאותים, ועוד.

הנופש התקיים בשטח מפואר מחוץ לדניפרו, מוקף ביער אורנים, עם אוויר צח ומרענן. השטח כלל בריכת שחיה, נהר עם חוף פרטי, מגרשי כדורסל, כדורגל, פינג פונג, , וגן שעשועים. מזרקות ובריכות מים קטנות הפזורות ברחבי השטח שיוו למקום מראה של גן עדן.

הנופש נערך מתוך מטרה לפנק את השלוחים ולהעניק להם נופש אמיתי. ואיזה פינוק זה היה!

הארוחות היו מושקעות ומפוארות, עם תפריט מגוון שכלל בר סלטים, וארוחות בסגנונות שונים כמו שווארמה, בר בורגרים, מנגל, ואוכל איטלקי.

ילדי השלוחים היקרים חוו שבוע של הנאה מזוקקת. הם נהנו מקעמפ שהופעל על ידי ילדי השלוחים הבוגרים שהקדישו לכך את את זמנם מתוך מסירות ולהט. היום היה עמוס בתפילות, יצירות, ופעיליוית מיוחדות כמו סדנת סופרות סת"ם. השלוחים הצעירים נהנו גם מאטרקציות כמו קרקס, פינת חי, ומופע קצף. שירותי בייביסיטר אפשרו גם לשלוחות לנוח ולהתרענן. אם הזכרנו את השלוחות, נציין שלפני שבת קיבלה כל שלוחה מניקור מפנק בנוסף לשוקולד ושושנה.

ההורים השלוחים רוו נחת מלראות את ילדיהם מכל הגילים מתרוצצים ברחבי השטח, נוסעים על אופניים ורכבי צעצוע, צועקים וצוחקים ביחד.

"אמא", אמר ילד אחד לאימו, "אני מרגיש כמו בישראל. בכל מקום שאני הולך יש לי חברים לשחק איתם"!

כל משפחה קיבלה במתנה סשן צילום משפחתי, מתנה מיוחדת מאוד עבור משפחה שבניה פזורים ברחבי העולם במהלך רוב השנה.

התוכניה העשירה שתוכננה בקפידה גם עבור השלוחים, כללה שיעורי תורה, לגברים ולנשים, וגולת הכותרת - ההתוועדויות החסידיות שהיו כמים קרים על נפש עייפה עבור השלוחים שלא נפגשים עם חסידים כמותם לעיתים קרובות.

במוצאי שבת לאחר הבדלה, התכנסו כולם למופע להטוטי אש מיוחד. אחר כך נערך 'על האש' למלוה מלכה, מלווה בקומזיץ עם הרב מנחם קורצוייל, ומרשמלו לילדים ולילדים ברוחם.

הנופש נחתם עם "בנקט" חגיגי והופעה חיה של מוזיקה יהודית וניגונים חסידיים, כשלאחר מכן נערך מופע זיקוקים מרהיב.

רגע השיא היה ההכרזה המפתיעה על הענקת פאה בחינם כמתנה לכל שלוחה, מאת חמ"ה ופדרציית הקהילות היהודיות של אוקראינה בראשות ר׳ מאיר סטמבלר כמו כן, ע"י השתדלות ר' בערל ספיטצקי חמישה פרויקטים של מקוואות קיבלו מימון מאת אורח נדיב של חמ"ה מקרן המקוואות.

הרב זילברשטיין מסכם: ברוך השם הנופש נחל הצלחה מדהימה. השלוחים קיבלו את ההזדמנות לנוח ולהתרענן, ועבור חלקם היתה זו הפעם הראשונה שיכלו לנפוש עם כל המשפחה. ברצוני להודות באופן אישי לצוות המסור של מוסד חמ"ה על תרומתם העצומה שאפשרה את הנופש המדהים הזה, ועל התמיכה וליווי התוכנית החל משלבי ההכנה המוקדמים ועד לקו הסיום המוצלח. ברצוני להודות גם לרב ורבנית קמינצקי על תמיכתם האיתנה והמתמדת ודאגתם האישית לרווחת כל השלוחים, הם עשו מעל ומעבר עבור הנופש הזה.

השלוחים מצידם כבר מזדרזים להבטיח את מקומם לשנה הבאה. עקב הביקוש הרב, ובכדי לאפשר לכל משפחת שלוחים להנות מנופש ייחודי זה, החלו בהכנות לקיום שני נופשונים בשנה הבאה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.