מערכת COL | יום כ"ט אב ה׳תשע״ט 30.08.2019

לסיכום: חמש עצות פרקטיות • הרב זלמן וישצקי

רגע לפני שפורסת שבת המלכה את כנפיה, בתום שבוע של דיון פורה כאן באתר ולאחר שקרא את התגובות, מגיש השליח הרב זלמן וישצקי, חמש עצות מעשיות למעשה בפועל • לטור המלא >>>בכתבות הקודמות:• גישת הרבי בנושא המדיה. זלמן וישצקיגישת הרבי למדיה: הרב יחזקאל סופר מגיבהרב וישצקי מגיב: "הגיע הזמן להביט למציאות בלבן העיניים" • טור תגובה מהרב יחזקאל סופר: לעבור לתכנת המיגון החסידית m.g.u.p
לסיכום: חמש עצות פרקטיות • הרב זלמן וישצקי

הרב זלמן וישצקי

לפני כמה שנים הוזמנתי להרצאה אצל חבר שליח כאן באירופה. כשנפרדנו ללינת לילה ראיתי שהוא משאיר את הסמארטפון במקום מיועד מחוץ לחדר השינה, היה שם גם הסמארטפון של אשתו. כשראה שאני מביט בהתפעלות (והאמת גם בקנאה) אמר לי: אשתי הציגה לי מחקר שאומר שסמארפון על יד הראש בלילה זה דבר מסרטן, אז אנחנו משאירים אותו מחוץ לחדר.
לעצמי אמרתי, וואלה איזה גאון אשתו, גם מצאה מחקר וגם גרמה לו להאמין לה. אבל הנה, יש להם חיים לפחות בערב.

הסיפור הזה עומד לנגד עיני הרבה שנים. למדתי שהבעיה הקשה ביותר של הסמארטפון היא ההתמכרות ובזבוז הזמן ומולה יש להציג תשובות ומענות.

אפשר לעצום עיניים ולהמשיך לזעוק מרה, בזוג או בפרד על האיום הנורא. אבל אם רוצים להיות יעילים כדאי להתחיל להסתכל למציאות בלבן של העיניים ולהתמקד.

שמחתי לראות שמאמר המערכת השבוע של 'כפר חב"ד' השופר של התנועה מישיר מבט עד כדי כך שתמונה גדולה של סמארטפון מתנוססת מעליו ובתוכנו מנחם כהן לא זועק ולא מאיים אלא מציע להגן באופן הכי מתקבל.

ראיתי ב-COL פרסום להרצאה מאת הרב מנחם מינצברג, הרצאה בשם 'שביל הזהב לשימוש בטלפונים חכמים' ואני אומר, הרב מינצברג כל הכבוד. מישיר מבט, מבין את המצב ומציג פתרונות במקום צעקות.

נהנתי לקרוא את מאמרו של הרב סופר היום על סימני הטהרה של המחשב והסקייפ. זה נהדר. זו גישה בריאה.

אני הקטן רחוק מלהיות מושלם, יש לי הרבה עבודה עד 120 בעזרת ה' יתברך. אבל יש כמה דברים שאני כבר מיישם, וחשבתי שאולי יהיו גם לאחרים לעזר.

א. אני סרבן קבוצות וואטסאפ. כמעט שאיני חבר בקבוצות וואטאספ. למעט משפחה, אני חבר בקבוצה אחת יעילה, אינפורמטיבית ובריאה של שלוחים באירופה, אני בוועד הקבוצה ואנו מקפידים שלא יכנס בה פולטיקה מכל סוג, וכן שאר ידיעות או טקסטים שאינם קשורים לשליחות. אני גם חבר בקבוצה של מתפללי בית חב"ד באזל. איני מנוי על קבוצות של עדכונים וחדשות חב"דיות וכדומה.

ב. מזה תקופה ברוכה ודי ארוכה, בהגיעי הביתה לשעת צהרים או ערב. הטלפון החכם נשאר בחדר אחר שאינו חדר האוכל והמטבח. משתדלים להיות עם הילדים והמשפחה, להיות נוכח. לרוב זה מצליח יופי.

ג. כשאני הולך לקניות (הקניה השבועית הגדולה מתפקידי היא) אני משאיר את הנייד באוטו. אני מסיים עם הקניות הרבה יותר מהר ועם פחות כאב ראש.

ד. במשך תקופה השתדלתי והצלחתי שלא לקחת את הטלפון איתי לבית הכנסת. זה היה נפלא. עלי לשוב לזה, ובעז"ה אקבל על עצמי בלי נדר.

ה. אין כמעט חתונות ושמחות פה. אבל הרב סופר במאמרו האחרון מישיר מבט ומציע רעיון נהדר. כשהולכים לחתונה משאירים את הנייד באוטו כך שנוכל לשוחח זה עם זה.

בקיצור, אם נשקיע את האנרגיה בלחנך כיצד להשתמש נכון, נרוויח הרבה יותר מאשר אם נמשיך לצעוק געוואלד.

גוט שבת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.