מערכת COL | יום כ"ט אב ה׳תשע״ט 30.08.2019

בסך הכול ארון תקשורת ● הרב יוחנן בוטמן

"השבוע החלנו בכניסה למבנה בית הספר החדש חב"ד בנות בשכונת הפארק בחדרה. אתה יכול להיות מושלם ומאובזר בתכלית, אבל כשאין 'תקשורת' ראוייה, 'העיקר חסר מן הספר...' • וכיצד זה קשור לפרשת השבוע? • שליח חב"ד בחדרה, הרב יוחנן בוטמן בטור חסידי למגזין שישי ב-COL • לקריאה >>>
בסך הכול ארון תקשורת ● הרב יוחנן בוטמן

מאת: הרב יוחנן בוטמן, שליח חב"ד בחדרה

***

השבוע החלנו בכניסה למבנה בית הספר החדש חב"ד בנות בשכונת הפארק בחדרה. מחלונות בית הספר הממוקם לצד האקו פארק נשקף נוף מדהים של מדשאות, פרחים ואגם מים. ובפנים כיתות בעיצוב הכי חדשני מחכות לתלמידות לפתיחה ביום ראשון הקרוב. זאת הודות למאמצים הבלתי נלאים של ראש העיר ואגף החינוך שדואגים לכל תלמיד ותלמידה בשווה.

בלחץ הזמן הקצר שעמד לצוות הביצועי שעמל יומם וליל, נשכח להתקין ארון תקשורת. בלעדו אין טלפונים, אין מחשבים, בימינו זה כמו לפתוח בית ספר ללא חומר לימודים..

אין טענות חלילה, גם לא דאגות, עובדה שברגעים אלו ממש עובדים כדי להשלים הכול על הצד הטוב ביותר. בכל אופן הסקנו מכך לקח חשוב עם פתיחת שנת הלימודים, שיישאר איתנו לתמיד.

אתה יכול להיות מושלם ומאובזר בתכלית, אבל כשאין 'תקשורת' ראוייה, 'העיקר חסר מן הספר'. זו המשימה העיקרית בבחינת צו השעה לכולנו, לבנות תקשורת נכונה בין ילדים להורים, בין תלמידים למורים ובין אדם לחבירו.

*

תקשורת חיובית מתחילה בפרשת השבוע "ראה", בה הקב"ה פונה לכל אחד מאיתנו ואומר: "ראה אנוכי נותן לפניכם היום".

'אני' מבקש ממך לא רק שימת לב אלא "ראה". תתבונן ותראה את הנתינה שלי אליך, לא זו בלבד מה שעשיתי עבורך בבריאת העולם אף לא לפני זמן קצר כשהבאתי אותך לעולם, אלא היום. הנתינה העכשווית של חיים, בריאות, פרנסה, משפחה ועוד ועוד. חשוב לי ש'תראה' ותגלה זאת בחיים הפרטיים שלך, כדי שתהיה תקשורת טובה בינינו.

הערב, ליל שבת, אנו מתחילים את חודש אלול. זהו החודש בו אנו בונים תשתית של תקשורת לכל השנה כולה, לפי ראשי התיבות 'אלו"ל' - 'אני לדודי ודודי לי'. אלו 30 יום ש"המלך בשדה", הוא 'יורד' ומתגלה אילינו עוד יותר מכל ימות השנה בהם הוא נמצא כביכול ב'ארמון'. כל שהוא מבקש מאיתנו שנבנה (גם) אצלנו 'ארון תקשורת'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.