מערכת COL | יום כ"ט אב ה׳תשע״ט 30.08.2019

ישיבת בין הזמנים "מרכז חמ"ש" ביתר עילית ● סיקור מיוחד

שבועיים מלאים וגדושים בלימוד החסידות עברו על מאות הבחורים והאברכים שהשתתפו בישיבת בין הזמנים מיוחדת בביתר עילית ● ישיבת בין הזמנים מתקיימת במסגרת "מרכז חמ"ש – להפצת מעיינות החסידות" בראשות הגה"ח ר' יוסף יצחק אופן, זו השנה השמינית, וזוכה להצלחה בלתי רגילה, כשבחורים ואברכים מכל הסוגים והחוגים, יושבים ולומדים חסידות בשקידה עצומה ● ישיבת בין הזמנים 'מרכז חמ"ש'
ישיבת בין הזמנים

שבועיים מלאים וגדושים בלימוד החסידות עברו על מאות הבחורים והאברכים שהשתתפו בישיבת בין הזמנים מיוחדת בביתר עילית.

ישיבת בין הזמנים מתקיימת במסגרת "מרכז חמ"ש – להפצת מעיינות החסידות" בראשות הגה"ח ר' יוסף יצחק אופן, זו השנה השמינית, וזוכה להצלחה בלתי נתפסת, כשבחורים ואברכים מכל הסוגים והחוגים, יושבים ולומדים חסידות בשקידה עצומה.

מחזה מפעים ומרנין לב, נגלה לכל מי שמבקר בישיבת בין הזמנים המיוחדת, מאות (!) בחורים ואברכים שוקדים בלהט על ספרי וקובצי הלימוד, שיצאו לאור במיוחד לכבוד בין הזמנים ובהם אוסף מאמרי דא"ח מרבותינו נשיאינו, המותאמים במיוחד לכל גיל בנפרד, בחורים צעירים, בחורים מבוגרים, ואברכים.

לכבוד כ' מנ"א, לרגל יומא דהילולא של הגאון המקובל הרב לוי יצחק שניאורסאהן זצוק"ל - אביו של כ"ק אדמו"ר, התקיימה התוועדות מיוחדת, בה דיברו במעלת לימוד החסידות, ובחיות הפנימית שכל אחד ואחד יכול לשאוב מתוך דברי אלקים חיים – מאמרי החסידות.

"אוירה רצינית"

הרה"ח ר' שניאור רבינוביץ ראש הכולל בביתר: "מדהים לראות את האוירה הרצינית שיש בכולל וישיבת בין הזמנים, האברכים יושבים ולומדים ושקועים כל כולם בלימוד, מבלי להתעסק עם כל מה שבחוץ, ואכן רואים שהלימוד משפיע על המשתתפים בצורה חזקה מאד, ומקרב הרבה מהם לחסידות. אברכים ובחורים מעידים שגילו עולם חדש ובוודאי שזה משפיע על המשך לימודם את תורת החסידות".

"מחכה בציפייה משנה לשנה"

חלק מהתגובות של האברכים שהשתתפו בישיבת בין הזמנים:

"אני מחכה בציפייה משנה לשנה ללימודים הללו ולשיעורים הנפלאים של הרב אופן ושאר המשפיעים".
"הלימוד נותן לי כח לכל השנה כולה, ומכניס לי חיות בכל התורה ומצוות".
"אני מרגיש שאני ניגש לראש השנה באופן אחר לגמרי, אני יודע מה צריך לחשוב בימים כאלו".
"קיבלתי כחות להתמודדות עם ניסיונות שיש בישיבה אם זה בלימודים או עם חברים".
"החסידות נותנת לי כח ללכת נגד החברה כשמנסים למשוך אותי לדברים לא טובים".

"רואים את הצימאון האדיר"

הרה"ח ר' מנחם מענדל רוט שמוסר את השיעורים לבחורי הישיבות במסגרת ישיבת בין הזמנים:

"זהו מפעל עצום, מדהים כל שנה מחדש לראות את זה, רואים את הצימאון האדיר, שיש בקרב הבחורים והאברכים ללמוד חסידות, והם מרווים את עצמם עם הלימודים ועם השיעורים המיוחדים שנמסרים.

אברכים אומרים שהחסידות עושה להם שינוי בראש, והם משתדלים לקחת את הדברים לחייהם למשך כל השנה כולה ולמקומות הלימוד שלהם, חלק גדול ממשיך ללמוד חסידות גם בכחות עצמם, אחרי שטעמו את הטעם הטוב של לימוד חסידות.

תועלת נוספת שיש בכולל, שהאברכים והבחורים מקבלים טעם בהתוועדות חסידית, וזוכים להכיר קצת את 'דרכי החסידות', ניגונים חסידיים ועוד.

"תופעה בלתי רגילה"

כשנכנסים לישיבת בין הזמנים רואים בית כנסת מלא עם מאות יהודים, כולם מחפשים לדעת את ה', זוהי תופעה בלתי רגילה ולא מצויה, בכמות כה גדולה. יש הרגשה של מהפיכה של ממש, ורואים בחוש את הייעוד של "ולא יהיה עסק כל העולם כולו אלא לדעת את ה' בלבד, שנאמר ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים – כפשוטו ממש.

"ובוודאי שלזה התכוון הבעש"ט אימיתי קאתי מר דא מלכא משיחא! ויש להודות למארגנים, שדואגים במסירות גדולה לטובת ישיבת בין הזמנים בסדר נפלא, הכל בצורה שעושה חשק לבחורים לבא ללמוד, ורואים באמת שכל שנה נוספים ספסלי לבי מדרשא, וה' יעזור שיהא אתי מר תיכף ומיד ממש.

"פעולה נמשכת"

הרה"ח ר' שמואל אופן מנהל מרכז חמ"ש מציין ש"מרגש מאד לראות את הבחורים שבחרו להגיע וללמוד בשקידה עצומה בימי בין הזמנים, ובמקום לטייל ולנפוש מנצלים את הזמן ללימוד תורת החסידות. יש דגש מיוחד על מערכת מסודרת של אנשי צוות המנסים לתת יחס אישי לכל אחד, שיעורים מותאמים לכל גיל, ואכן ההצלחה מוכיחה את עצמה.

המיזם מצטרף לכל רשת כוללי-ערב הפרושים ברחבי ארצנו הקדושה, מנהריה עד אילת, במשך השנה כולה, וההשפעה הגדולה ניכרת כשכמה וכמה ממשתתפי ישיבת בין הזמנים מצטרפים לכולל ערב כדי להמשיך את לימודם במשך כל השנה כולה."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.