מערכת COL | יום כ"ח אב ה׳תשע״ט 29.08.2019

ארבעים ושמונה שעות באלמא-אטא: מסע התמימים לר' לויק

חמישה עשר תמימים, נציגי ישיבות 'תומכי תמימים' מכל רחבי הארץ, נסעו בקבוצה מאורגנת לציון אביו של הרבי באלמא-אטא ביום ההילולא, במסגרת מסע מיוחד שאורגן בידי 'ועד תלמידי התמימים העולמי' • במשך ארבעים ושמונה שעות הסתופפו התמימים יחד עם מאות החסידים, התוועדו ושקעו בלימוד תורת בעל ההילולא ושיחות הרבי ליום זה • בראיון ל-COL מסכמים המארגנים את המסע • לסיפור המלא ולתיעוד >>>
ארבעים ושמונה שעות באלמא-אטא: מסע התמימים לר' לויק
תמונות וקטעי וידאו: באדיבות המצלם

כתב COL

בין מאות החסידים שהצטופפו בסוף השבוע שעבר באלמא אטא, סמוך לציון אביו של הרבי ר' לוי יצחק, בלטו במיוחד חמישה עשר תמימים, נציגי תלמידי ישיבות 'תומכי תמימים' ברחבי הארץ, שהגיעו כולם יחד במסע מאורגן שהפיק עבורם 'ועד תלמידי התמימים העולמי'.

"זו השנה הרביעים שאנו נוסעים במאורגן", מספר ל-COL הרב מנחם מענדל קנלסקי, יו"ר 'ועד התמימים בישראל ומשפיע בישיבת תומכי תמימים קטנה בקריית גת. "בין כל משתתפי מבצע ההכנה לג' תמוז שנערך לא מכבר הוגרלו כרטיסי הטיסה - אותם נדבו כמדי שנה הנגידים ר' אבי שאולזון ור' שמואל שטרן - ואל הבחורים הצטרפתי אני יחד עם עוד אחד מהתלמידים השלוחים שארגן את מבצע הלימוד".

שמות התמימים שהצטרפו למסע - הת' יוסף חיים אלמליח, משיעור ג' בלוד, שזכה כנציג התמימים משתתפי שבת הכנה לג' תמוז שנערכה לישיבות הקטנות; הת' שמואל נקי, שיעור א' בכפר חב"ד, שזכה כנציג התמימים משתתפי שבת הכנה לג' תמוז שנערכה לישיבות הגדולות.
יחד עמם נסעו זוכי מבצע ההכנה לג' תמוז - הת' לוי יצחק רייכמיסטרובסקי מהישיבה הקטנה בקריית גת, הת' לוי יצחק קטן מהישיבה באלעד, הת' לוי יצחק אליטוב מהישיבה בלוד, הת' לוי יצחק אמיתי מהישיבה בכפר חב"ד, הת' לוי יצחק פריידין מהישיבה בבני ברק, הת' יאיר שרעבי מהישיבה בבני ברק, הת' אברהמי אהרונסון מהישיבה בביתר, הת' אהרון ישראל אורנשטיין, מהישיבה בנחלת הר חב"ד, הת' אריה לייב חייבי מהישיבה בלוד והת' יאיר עטיה מהישיבה בבאר שבע.

ביום שלישי עם שחר המריאה הקבוצה מישראל, ובמשך ארבעים ושמונה שעות, עד לשעת לילה מאוחרת של ליל שישי, שהתה בסמיכות מקום לציון, התפללה והשתתפה בשיעורי לימוד ייעודיים שאורגנו עבורם. ביום השני אף נערך פאנל על כ' אב בימי האור בבית חיינו עבור התמימים. הקבוצה אף ניצלה את שהותם במקום של משפיעים ורבנים מישיבות שונות ברחבי העולם, בכדי ללמוד ולהתוועד עמם. כך לדוגמה נערכה התוועדות לחברי הקבוצה עם הרב ישראל שמעון קלמנסון, חבר מערכת 'ועד הנחות בלה"ק', ובאחת מארוחות הבוקר הצטרף לשולחן התמימים ראש הישיבה במיאמי הרב יהודה לייב שפירא שהתוועד עם הבחורים.

"המכתב שהתבקשתי להעביר"

"ההשפעה של הנסיעה על הבחורים, עצומה היא", מוסיף הרב קנלסקי. "הנה דוגמה: ממש לפני הנסיעה השתא, התבקשתי על ידי אחד מהבחורים שכעת עולה לישיבה גדולה, ולפני שנתיים (כשסיים שיעור אל"ף בישיבה קטנה) הצטרף עמנו למסע, להעביר מכתב לנגיד ולמי שממן את עלות המסע, ר' אבי שאולזון. במכתב, שאותו קראתי בהמשך, כתב אותו בחור שעד לנסיעתו לאלמא אטא ר' ליויק היה עבורו קצת רחוק... כיוון שפחות נחשף למסירות הנפש שלו, לגאונות שהייתה לו ולתקיפות המפורסמת על ענייני קדושה שאותה הפגין בכל עת, ורק אחרי נסיעתו הבין מי היה אביו של הרבי. את המכתב חתם הבחור, שתמיד בכ' אב מזדקר לו המסע מול העיניים ומעניק לו חיות מחודשת.

"אוסיף ואומר", חותם הרב קנלסקי, "שלצד כל זאת, אין ספק שלרבי יש נחת רוח גדולה ועצומה מכך שביום ההילולא של אביו המקום שוקק חיים, ויושבים תמימים ואברכים ושקועים בלימוד תורתו של בעת ההילולא ומתעסקים בהתוועדויותיו של הרבי מתאריך זה. ואני אומר זאת באופן אישי, כאחד שהיה שם כבר כמה וכמה שנים, ותמיד זה מורגש מחדש".





הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.