מערכת COL | יום כ"ח אב ה׳תשע״ט 29.08.2019

ברגע האחרון: נמנעה הסרת כשרות רבני בני-ברק מ'כתר הרימון'

הנהלת אולמי 'כתר הרימון' בבני ברק תכננו לעזוב את מערכת הכשרות של רבני בני ברק, הרב יצחק אייזיק לנדא והרב שבח רוזנבלט בכשרות המשותפת ולעבור לשתי כשרויות אחרות: של 'קהילות' ו'שארית ישראל' • ברגע האחרון, רגע לפני שהודעות יצאו ליומונים החרדיים, המהלך בוטל • לסיפור המלא
ברגע האחרון: נמנעה הסרת כשרות רבני בני-ברק מ'כתר הרימון'
רבני העיר בני ברק בפיקוח משותף על שחיטה (צילום: דוד זר)


היום בבוקר (ה'), היומונים החרדיים היו אמורים לפרסם כי אולם 'כתר הרימון' בבני ברק עובר מעתה לשתי כשרויות. האחד בכשרות 'שארית ישראל' והשני בכשרות 'קהילות'.

כידוע וכמפורסם, נוצרה בבני ברק אחדות מיוחדת ועל מערכת הכשרות היוקרתית של הגרמי"ל לנדא זצ"ל, הופקדו שני רבני העיר בני ברק: בנו וממשיך דרכו הרה"ג יצחק אייזיק לנדא, והרה"ג שבח רוזנבלט, במהלך שעורר התרגשות בארץ ובעולם.

'כיכר השבת' חושף הבוקר, כי מודעה אחת אמורה הייתה להיות תחת הכותרת "הוסרה ההשגחה", מטעם מערכת הכשרות של רבני בני ברק, הרב יצחק אייזיק לנדא והרב שבח צבי רוזנבלט.

מודעה נוספת הייתה אמורה להיות מטעם האולם, עם העדכון כי מהיום יש אופציה לבחור בין מערכת הכשרות הליטאית 'שארית ישראל' לבין מערכת הכשרות 'קהילות' המורכבת ממספר גופי כשרות שהתאחדו בשעתו (בד"צ אגו"י ובד"צ קהל מחזיקי הדת-בעלזא, ועוד).
בשעת לילה, רגע לפני שהעיתונים יורדים לדפוס, קיבלו היומונים שהיו אמורים לפרסם את המודעות, הודעה בהולה כי עליהם להסיר אותם, ולא לפרסמם.

רבני בד"ץ קהילות החליטו להימנע מהמהלך, מתוך הסבר כי הם חוששים מפגיעה בעניין האחדות, וכי הם אינם מעוניינים להיות שותפים למהלך כזה, ולהעניק כשרות לאולם שפורש מיוזמתו מכשרות הרב לנדא והרב רוזנבלט.

הרקע למהלך של החלפת הכשרות מסתבר, מגיע לאחר שגופים מסויימים בבני ברק, שככה"נ השלום והאחדות היו בעיניהם לזרא, לחצו בכיוון זה.

בין היתר העלו טענות, כי למרות שיתוף הרב שבח רוזנבלט במערכת הכשרות, חלק מהציבור הליטאי לא אוכל מכשרות זו מאכלי בשר ועוף, וכי במערכת הכשרות של רבני בני ברק, עדיין שולטים אנשי הרב לנדא, בעוד הרב רוזנבלט לא הצליח להכניס את אנשיו למערכת, ועוד עניינים כגון דא.

מה הביא את בד"ץ 'קהילות' להסכים למהלך, אך לשנות את ההחלטה ברגע האחרון? ל'כיכר השבת' נודע, בשם בכיר במערכות הכשרות, כי בתחילה, לא הייתה התנגדות מצד מערכת הכשרות של רבני ברק למהלך, שנפוץ בעולם הכשרות.

אך לאור החשש כי אולמות ובעלי עסקים נוספים בבני ברק יחקו את המהלך, הוחלט להילחם בתקדים.

רבני 'קהילות', הודיעו כי הם לא מוכנים למהלך שעשוי לעורר מחלוקת, אך מצד שני חששו כי המשמעות תהיה שהאולם יישאר תחת כשרות 'שארית ישראל' בלבד, מה שיעצור את הלקוחות החסידיים מקיום אירועים באולם.

לאחר דין ודברים, ומשא ומתן שנמשך עד הרגע האחרון - רגע לפני הורדת העיתונים שהיו אמורים לפרסם את המודעות לדפוס, סוכם כי הרב לנדא והרב רוזנבלט ימשיכו להעניק כשרות לאולם.

*

הבוקר (ה') נודע כי אירוע שמתקיים היום באולם, נערך בהכשר 'קהילות' בלבד.

מטעם גוף הכשרות 'קהילות' נמסר ל-COL, כי "השמחה שנערכת הערב (ה') בכשרות 'קהילות' אינה שינוי בהחלטה אלא כך הוסכם שאי אפשר להפקיר את המחותנים הללו.
"הדבר לא מעיד על שינוי במה שהוחלט אמש, ש'קהילות' לא מעניקה כשרות אם הדבר יפגע ברבני העיר שליט"א, הרב אייזיק לנדא והרב שבח רוזנבלט".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.