מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשע״ט 25.08.2019

כמעט ברוב מוחלט: העליון פסל את מועמדות גופשטיין ומרזל

בית המשפט העליון פרסם הערב את החלטתו, ופסל את מועמדותם של ברוך מרזל ובנצי גופשטיין לבחירות לכנסת ה-22 במסגרת רשימת 'עוצמה יהודית' • איתמר בן גביר, יו"ר הרשימה הגיב: "הדרישה הראשונה של עוצמה יהודית תהיה לשנות את הרכב השופטים בבית המשפט העליון" • בנצי גופשטיין מסר: "בג"צ שוב מוכיח שהוא סניף של מרצ" • וברוך מרזל התייחס להחלטה וכתב: "פגיעה במפלגת עוצמה יהודית היא עוד דרך לפגוע ביהדות" • לסיפור המלא >>>
כמעט ברוב מוחלט: העליון פסל את מועמדות גופשטיין ומרזל
תמונות: ארכיון COL

כתב COL

ברוב מוחלט של תשעה שופטים פסל הערב בית המשפט העליון את מועמדותו של בנצי גופשטיין, כנציג מפלגת עוצמה יהודית בבחירות לכנסת ה-22. ברוך מרזל, גם הוא מועמד המפלגה, נפסל ברוב של שמונה מול אחד (השופט סולברג). עוד קבע בית המשפט כי שאר המועמדים, ובראשם יו"ר הרשימה עו"ד איתמר בן גביר יוכלו לרוץ לכנסת ולהתמודד.

במפלגת עוצמה יהודית הגיבו הערב לפסילתם של ברוך מרזל ובנצי גופשטיין מריצה לכנסת. לדברי עו"ד איתמר בן גביר: "בשמאל מבינים שבלי עוצמה יהודית אין רוב לממשלה ימנית ולכן הם נאבקים לפגוע בה. זה לא יעזור להם, כי עם ישראל מבין היטב שהמאבק הוא עקרוני. החלטת בית המשפט תביא לעוצמה יהודית את המנדט החסר". בן גביר הוסיף כי: "הדרישה הראשונה של עוצמה יהודית תהיה לשנות את הרכב השופטים בבית המשפט העליון".

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין מסר בתגובה: "בג"צ שוב מוכיח שהוא סניף של מרצ. חברת הכנסת יזבק שכתבה על סמיר קונטאר שהוא לוחם ושהאיד ואמרה שהיא מתגעגעת לנאצר לא נפסלת. לשיטת שופטי העליון לקרוא לרצח חיילים זה בסדר אבל מלחמה בהתבוללות היא פסולה".

ברוך מרזל מסר כי: "הארגונים הרפורמים ומפלגות השמאל התאחדו נגדנו מתוך הבנה שאנחנו נלחם למען מדינה יהודית ונקדם את ערכי התורה בכנסת. מבחינתם, פגיעה במפלגת עוצמה יהודית היא עוד דרך לפגוע ביהדות והתשובה לכל ארגוני השמאל וקרנות הרפורמים תהיה בקלפי".

גם במפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד, התייחסו לפסילה הערב והגיבו: "שוב מסתבר שהגנה על מיעוט, ערך השיוויון והזכות לבחור ולהבחר שמורים רק לחברי הכנסת הערבים שונאי ישראל ותומכי טרור. זהו תיאטרון האבסורד בהתגלמותו וכמו בפסילת בן ארי, שופטי בג״ץ לא מפספסים הזדמנות להוכיח עד כמה הם מנותקים מהציבור. בקדנציה הבאה ימינה תמשיך לאזן את בג״ץ ותתקן את מערכת המשפט''.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.