מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשע״ט 25.08.2019

יובל הע"ה: 'ירחי כלה' מיוחד לכבודו של בעל ההילולא

JEM
לרגל יובל הע"ה להסתלקותו של כ"ק הרה"ק הרב לוי יצחק שניאורסאהן זצוק"ל, התכנסו מאות חסידים ואנשי מעשה, רבנים וגדולי תורה, למעמד "ירחי כלה" המרכזי בעיירת הנופש טאנערזוויל בהרי מדינת ניו יורק, המתקיים זו השנה התשיעית ברציפות בהיכל המפואר של בית הכנסת "בית מנחם" ● הנוכחים הסבו לצד שולחנות ערוכים בסעודת מצווה, והאזינו ברוב קשב לנאומים גדושים בדברי תורה של רבני הקהילות, שלוחים מהאיזור, נגידים בעלי שם, ולמשאו המעורר של כ"ק האדמו"ר מבאסטאן שליט"א ● רשמים ממעמד שכולו כבוד לרבי ולאביו של הרבי ● תיעוד מיוחד
יובל הע

עם צאת השבת, ש"פ ואתחנן-נחמו, החל אולם בית הכנסת הגדול "בית מנחם" בעיירת הנופש טאנערזוויל במרומי הרי מדינת ניו יורק, לשנות צורה. מפות נפרסו על שולחנות ארוכים זה לצד זה, ועד מהרה עמוסים היו בכל טוב. לצד כל מושב 'תשורה' יחודית, קונטרס בן מאה עמודים הכולל את 'רשימת המאסר' המפורסמת של בעל ההילולא, כשהיא מפוענחת ומבוארת לאור תורתו של בנו כ"ק אדמו"ר זי"ע, מלאכת מחשבת של השליח הרב דוד דובאוו שיחי', מפרינסטון, ניו ג'רזי.

היה זה סימן ההיכר של המעמד כולו, "ירחי כלה" - מעמד תורני כביר לכבודו של בעל ההילולא, תוך שהנואמים והמאזינים מקדישים את השעות הבאות להעמיק במשנתו ובתורתו של כ"ק הרה"ק הרב לוי יצחק שניאורסאהן זצוק"ל, שנסתלק לפני שבעים וחמש שנה ביום כ"ף מנחם אב, ומקום מנוחתו באלמא אטא שבקזחסטאן.

ציבור תופשי תורה, צורבא דרבנן, חסידים ואנשי מעשה, מחוגים שונים ומגוונים התיישב בהיכל בית הכנסת החב"די "בית מנחם" ששמו יצא למרחוק, בשיעורי נגלה וחסידות, מנייני תפילה, פעילות קהילתית לאנשים נשים וטף, והתוועדויות עם ניחוח מיוחד מידי שבת עד שעה מאוחרת. על השולחנות גם שקיות אישיות של מטבעות צדקה, כדי שכאו"א מהמשתתפים הרבים יוכל לקיים בגופו "תורה תפילה וצדקה" במעמד נשגב זה.

על בימת המזרח מתיישבים בזה אחר זה מי שיזכו את הבאים בדברי תורה והלכה, דברי חיזוק והתעוררות, דברי דרוש ואגדה: כ"ק האדמו"ר מבאסטאן שליט"א, שנוהג לפוש בעיירה זו במחיצת חסידיו ותלמידיו מידי שנה בחודשי הקיץ; הגה"ח הרב מרדכי שטרן שליט"א, רב ומשפיע קהילת חב"ד ליובאוויטש במקום; הגה"ח הרב ישראל רובין שליט"א, השליח הראשי לאולבני בירת מדינת ניו יורק וראש ישיבת רמב"ם ד'אולבני; הרה"ג הרב יהושע בורנשטיין שליט"א, רב קהילת "אנשי השרון" בעיירה; הר"ר יעקב ק. רובין שליט"א, נשיא קהילת "אנשי השרון"; הגה"ח הרב מרדכי זאב הכהן גוטניק שליט"א רב קהילה מעטירה במלבורן אוסטרליה; הגה"ח הרב משה סילמאן שליט"א, מנהל מתיבתא אהלי תורה.

אל המעמד התורני המכובד, המתקיים זו השנה התשיעית ברציפות, מצטרפים גם תלמידי התמימים מ"ישיבת קיץ קינגסטאן" שע"י מוסדות החינוך וישיבת "אהלי תורה – אהלי מנחם". חלקם של הבחורים, שזכו בגורל מיוחד, מבין המצטיינים במבצע לימוד שהתקיים בישיבות ומחנות הקיץ ברחבי ארה"ב וקנדה, ייצאו בעוד 24 שעות למסע מיוחד עד לאלמא אטא שם ישהו ביום ההילולא הע"ה.

המעמד נפתח ב'מראות קודש' – שיחתו הקדושה של הרבי, בקשר עם כ"ף מנחם אב, באדיבות חברת המדיה החב"דית JEM, ובניגון 'ההקפות' שנהג בעל ההילולא לשורר בבית הכנסת בו כיהן ברבנות, והיה נוהג לומר שניגון זה מיוחד מדורי דורות ונהגו לשורר אותו בעת ההקפות אצל הוד כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע.

כל אחד מהדוברים החשובים, מקדיש דברים לדמותו ההרואית של בעל ההילולא, שכיהן ברבנות תקיפה במסירות נפש, ומסר נפשו על לימוד התורה נגלה ונסתר בתנאים לא תנאים, ואחר כך מעמיק בזוית מיוחדת בתורתו, כשהוא מבאר את הדברים ומשליך מהם מסר מעורר לחיי המעשה בדורנו אנו. האדמו"ר מבוסטון במשאו מפליא את גודל מעלת מפעל השליחות שהקים הרבי, ומרבה להביא מקורות ומעשיות בדברי ימי גדולי ישראל בהם ניכרת הגישה של קירוב כל יהודי באשר הוא, ודווקא על רקע כך מזדקרת ועולה משנת חייו הפלאית של הרבי, ומה שהחדיר בהמוני חסידיו תלמידי ושלוחיו בכל אתר ואתר.

גליון מיוחד מופץ בין המשתתפים, עם צילום כתב ידו של בעל ההילולא, שרשם במסירות נפש (בסיוע המאמצים של הרבנית הצדקנית מרת חנה ע"ה) על שולי הגליון של ספר הזהר שהיה ברשותו בגלות הקשה, ושם על פרשת לך לך בחומש בראשית, ריש עמוד נח וסוף עמוד סג, מבאר את דברי המשנה במסכת כלים פי"ז משנה י"ד "וכל שנברא ביום השישי". השליח הרב ישראל רובין, מפליא להביא ממראי מקומות בש"ס ומפרשי הש"ס, ראשונים ואחרונים, ומבאר בטוב טעם ובשפה ברורה את הפתרון הגאוני שמצא בעל ההילולא לקושיא בה נתחבטו כל המפרשים על משנה זו. וגם קישור אקטואלי עם ציון חמישים שנה לנחיתה הראשונה של בן אנוש על אדמת הירח, והשאלות ההלכתיות העלולים להתעורר כתוצאה מכך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.