מערכת COL | יום כ"ב אב ה׳תשע״ט 23.08.2019

מאות בהתוועדות כ"ף אב המרכזית ב-770 בירושלים

מאות חסידים ואנשי מעשה, שלוחים ותמימים, השתתפו אמש במשך שעות ארוכות בהתוועדות לרגל יום ההילולא כ"ף מנחם אב, שהתקיימה באולם האירועים שמרכז חב"ד 770 בקריית ליובאוויטש שברמת שלמה, ירושלים ● בקהל הרב נראו גם שלוחים רבים שהגיעו עם מקורביהם מבתי חב"ד שביישובים סביב ירושלים, וכן אנ"ש מכל רחבי העיר וסביבותיה, שביקשו להתוועד ביום הגדול שבת אחים גם יחד ● סיקור מלא >>>
מאות בהתוועדות כ

כתב COL

הצלחה גדולה להתוועדות יום ההילולא כ"ף מנחם אב ב"בית רבינו" 770 בירושלים: מאות חסידים ואנשי מעשה, שלוחים ותמימים, השתתפו אמש במשך שעות ארוכות בהתוועדות לרגל יום ההילולא כ"ף מנחם אב, שהתקיימה באולם האירועים שמרכז חב"ד 770 בקריית ליובאוויטש שברמת שלמה, ירושלים עיה"ק.

בקהל הרב נראו גם שלוחים רבים שהגיעו עם מקורביהם מבתי חב"ד שביישובים סביב ירושלים, וכן אנ"ש מכל רחבי העיר וסביבותיה, שביקשו להתוועד ביום הגדול שבת אחים גם יחד. לצד שולחנות ערוכים לסעודת מצווה, הסב הקהל הגדול להתוועדות מיוחדת, בה נשאו דברים על מעשיו תורתו ועבודתו של בעל ההילולא.

ההתוועדות הגדולה שולבה יחד עם הוצאה לאור של ספר חדש מבית היוצר של "היכל מנחם" המרכז להפצת המעיינות בירושלים עיה"ק, "היכל התשובה", המרכז לראשונה את ביאוריו של כ"ק אדמו"ר בגדר מצוות התשובה.

רב קהילת חב"ד ברמת שלמה ויו"ר "היכל מנחם" הגה"ח הרב יוסף יצחק הבלין, חזר בפני הציבור פנינים נפלאים מתורת בעל ההילולא הגאון המקובל רבי לוי יצחק זצ"ל. אחד מפנינים אלו הוא ביאורו הנפלא של בעל ההילולא על כך ששמו של יצחק אביו הוא היחיד מן האבות ששמו לא מופיע בתורה בכפילות, וכך גם שם אלוקים לא מופיע בתורה בכפילות, ובעל ההילולא מסביר לפי שיצחק מידתו גבורה, וכן שם אלוקים הנו מדת הגבורה, הנה מדת הגבורה והדינים אינם נכפלים, ולפיכך שמו לא נכפל.

הרה"ח הרב מרדכי מנשה לאופר, משלוחי הרבי באשדוד ועורך סדרת "ימי מלך", סקר בהרחבה את יחסו המופלא של הרבי לאביו בעל ההילולא, תוך שהוא חושף בפני הציבור היבטים בלתי מוכרים מהקשר המופלא של הרבי ואביו, ובעבודתו של בעל ההילולא.

הרה"ח הרב אברהם שמואל בוקיעט, משלוחי הרבי לאה"ק ועורך "פניני לוי יצחק", התוועד עם הציבור במשך שעות ארוכות על הלקחים שעלינו ללמוד מיום גדול זה, ובעיקר אשר הוא פועל ישועות בקרב הארץ בעניינו העיקרי של בעל ההילולא, שהוא אביו של נשיא דורנו, ובמילא כל ענייני הרבי ביום זה באים בחיילא יתיר.

הרה"ח הרב יהודה כהן, חבר מכון ההוצאה לאור שעל יד "היכל מנחם", ומעורכי הספר החדש "היכל התשובה", סקר בהרחבה את עיקרי שיטתו של הרבי בגדר מצוות התשובה ואת החידוש שבספר שזה עתה הופיע, תוך שהוא משלב בדברים גם רעיונות מתורת בעל ההילולא.

אורח מיוחד שנכח בהתוועדות הוא הרה"ח הרב לוי יצחק מונדשיין, השליח ורבה של סמולנסק שברוסיה. הרב מונדשיין הנו נין של הרה"ח ר' יעקב יוסף רסקין, מי שזכה לסייע יחד עם משפחתו לרבי לוי יצחק בהיותו בגלות באלמא אטא. הרב מונדשיין סקר בהרחבה עובדות מרתקות מהתקופה ההיא, ואת העזרה שהרב רסקין זכה להגיש לבעל ההילולא באותם ימים. לצד זאת הרב מונדשיין גילה עובדות לא ידועות על היחס המיוחד שהרבי העניק למי שקרא לבנו על שם אביו זצ"ל.

בשיאו של האירוע עמד כל הקהל על רגליו משך שעה ארוכה וניגנו בהתלהבות את ניגון ההקפות לרבי לוי יצחק זצ"ל.

במהלך ההתוועדות חולקה החוברת החדשה מלקוטי לוי יצחק שיצאה ז"ע, הביאור הרחב על הרשימה המפורסמת "אני לוי יצחק וכו'" שכתב בהיותו בגלות.

בסיום ההתוועדות הביע רב הקהילה הרב הבלין את תודת הציבור למי שמימן וסייע בגופו ובמאודו לעריכת ההתוועדות המיוחדת, וכן הובעה תודה מיוחדת לרה"ח ר' יעקב הלפרין תושב השכונה, על הסיוע והעזר אותו מגיש לקהילה ברמת שלמה, בתוך הסיוע אותו הוא מגיש לכלל אנ"ש והמוסדות בירושלים עיה"ק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.