מערכת COL | יום כ"ב אב ה׳תשע״ט 23.08.2019

גישת הרבי בנושא המדיה ● זלמן וישצקי

"הציבור החרדי באופן כללי גזר על עצמו ניתוק מהטכנולוגיה החדשה. לרבים אין בבית מחשב, אין אימייל, אין וואטסאפ ואפילו לא הודעת סמס. לפעמים נראה שיש פחד מכל חידוש טכנולוגי שבא לעולם. לרבי מליובאוויטש יש גישה אחרת לנושא" ● הטור השבועי במגזין שישי של COL: הרב זלמן וישצקי, שליח הרבי בבאזל שוויץ, עם זווית אישית על פרשת השבוע ● בזווית אישית
גישת הרבי בנושא המדיה ● זלמן וישצקי


הצהרה: יש לנו בבית אינטרנט מוגן.
הציבור החרדי באופן כללי גזר על עצמו ניתוק מהטכנולוגיה החדשה. לרבים אין בבית מחשב, אין אימייל, אין וואטסאפ ואפילו לא הודעת סמס. לפעמים נראה שיש פחד מכל חידוש טכנולוגי שבא לעולם.

לרבי מליובאוויטש יש גישה אחרת לנושא.

בתש"כ 1960 החל הרב נחום גולדשמיד לשדר שיעורי תניא בקול ישראל. באותה שנה הרב יוסל וויינברג החל לשדר שיעורי תניא ברדיו האמריקאי. בתש"ל 1970 היה השידור הישיר הראשון של התוועדויות של הרבי לרחבי תבל ושנה אחר כך, ב1971, כבר עמדו מצלמות וידאו משוכללות בתוך 770 והסריטו את ההתוועדות של הרבי. מתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת, כשבארץ היה את הערוך הראשון בלבד, ההתוועדויות של הרבי בימי השבוע שודרו ברשתות הכבלים בטלוויזיה האמריקנית.



בשבת פרשת עקב תשמ"ח הביא הרבי ראיה מפרשת השבוע, שאין לפחד מהעולם וממה שהוא מציע. משה מספר בפרשה איך אחרי חטא העגל ושבירת הלוחות אמר לו הקב"ה ״פסל לך שני לוחות אבנים כראשונים״. כלומר, ממשיכים הלאה עם בנית משכן לה', כשהלוחות החדשים הן הסימן הראשון להחלטה על בנית המשכן.

אבל רגע, הרי בתחילת חומש דברים, על המילים 'ודי זהב' מפרש רש"י, ש׳ודי זהב׳ רומזים לכך שבגלל הזהב הם חטאו - "הוכיחן על העגל שעשו בשביל רוב זהב שהיה להם. שנאמר וכסף הרביתי להם וזהב עשו לבעל". ובכן, שואל הרבי, אם בגלל הזהב הם חטאו, למה משה לא אסר עליהם את השימוש בזהב מעתה ועד עולם?

למעשה רואים בדיוק ההיפך, בשביל להראות להם שנתכפר להם מעשה העגל שהיה מזהב הם הצטוו להשתמש דבר ראשון בזהב בשביל בית המקדש. כלומר, לא רק שמשה לא פחד מהזהב, אדרבה הוא עוד עשה בו עצמו שימוש לקדושה.

מכאן למד הרבי "שגם כאשר פוגשים דבר שאחרים משתמשים בו להיפך הקדושה, אין צריך להתפעל מזה, וצריך להשתמש בזה לתכליתו האמיתית, שזהו כבודו של הקב"ה" ובהערה ממשיך ומפרט "ועל פי זה מובן גם בנוגע להתפתחות והתגלות המכשירים שנתגלו בדורות האחרונים, שאף שיש אפשרויות להשתמש בהם לעניינים היפך התורה וכפי שרואים בפועל על ידי כמה רחמנא ליצלן – מכל מקום צריך להשתמש בהם לענייני קדושה, הפצת התורה והיהדות וכיוצא בזה. ובפרט אלה שמשתמשים בהם בענייני מסחר, שהרי בשביל זה נבראו כוחות אלו שבטבע ונתגלו חכמו אלו".

ידוע שחסידים הם חכמים, וחסיד יודע איפה לא להגזים. עם הידיעה הברורה שהכל נברא לכבודו של הקב"ה, אדם גם צריך להציב לעצמו גבולות לפני שהוא נכנס להוסיף בכבוד ה' בכל מדיה אפשרית. לבחון באמת איפה, כמה ולמה.

שבת שלום,
הרב זלמן וישצקי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.