מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשע״ט 18.08.2019

היום ה"ירחי כלה" הארצי התשיעי לכבודו של בעל ההילולא

היום המעמד הגדול לכבודה של ליובאוויטש: היום, יום ראשון שבעה-עשר במנחם אב, ימים אחדים לפני יום ההילולא השבעים וחמש של כ"ק הגה"ח המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצ"ל, מתקיים בס"ד בישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד המעמד התשיעי של "ירחי כלה", בהשתתפות ראשי הישיבה, רבני חב"ד וראשי ישיבות, וגדולי תורה מחוגים שונים • לסיפור המלא
היום ה
מעמד הירחי כלה בשנים עברו (צילום ארכיון: שניאור שיף, COL)
היום המעמד הגדול לכבודה של ליובאוויטש: היום, יום ראשון שבעה-עשר במנחם אב, ימים אחדים לפני יום ההילולא השבעים וחמש של כ"ק הגה"ח המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצ"ל, מתקיים בס"ד בישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד המעמד התשיעי של "ירחי כלה", בהשתתפות ראשי הישיבה, רבני חב"ד וראשי ישיבות, וגדולי תורה מחוגים שונים.

מעמד זה הנערך היום בס"ד השנה בפעם התשיעית, כבר קנה לו מקום של כבוד בקרב אנ"ש חסידי חב"ד באה"ק כמעמד תורני-חסידי רב רושם. מעמדים אלו נערכו בשנים האחרונות ברוב פאר והדר, בהשתתפותם הפעילה של למעלה מאלף מאנ"ש חסידי חב"ד, רבנים היושבים על מדין, אברכים תלמידי חכמים צורבא מדרבנן לצד בעלי בתים הקובעים עתים לתורה, מקורבים רבים וכן רבים מתלמידי התמימים.

בשנים האחרונות פיארו את מעמד זה, לכבודה של ליובאוויטש ולכבודו של הרבי נשיא דורנו, רבנים וגדולי תורה מחוגים רחבים, ובהם הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג, הגאון רבי מאיר מאזוז, הגאון רבי מענדל שפרן, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי אביגדור נבנצאל, הגאון רבי יעקב אליעזרוב, הרב הראשי לישראל הרב שלמה משה עמאר, וגדולי תורה נוספים.

בשבועות האחרונים עמלו בוועדה המכינה מטעם הישיבה להכין תוכנית מיוחדת ומרתקת למעמד זה, אשר תשלב הן מתורת הנגלה ומתורת רבותינו נשיאינו, ובימים האחרונים התפרסמה בס"ד התכנייה המלאה של המעמד הגדול, וסדרי המושבים והנואמים.

המושב הראשון ייוחד כפי המסורת לעיונים בתורת הנגלה. במושב זה ישאו דברים הגה"ח הרב מאיר אשכנזי, מרא דאתרא דכפר חב"ד, אשר ימסור שיעור מעמיק בעניין אמירת דבר שבקדושה בעשרה לשיטת אדה"ז, וכן הגה"ח הרב שלמה קעניג, מרמ"י ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית, אשר ימסור שיעור מעמיק בנושא "מצווה בו יותר מבשלוחו".

המושב השני יעסוק בתורת החסידות ובתורת בעל ההילולא רבי לוי יצחק זצ"ל. במושב זה ישא דברים הגה"ח הרב זושא אלפרוביץ, משפיע בישיבת "תומכי תמימים" בקרית גת, אשר ימסור שיעור בעניין "אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני" והגאולה, וכפי שהעניין מואר בתורת בעל ההילולא זצ"ל. עוד ישא דברים במושב זה הגה"ח הרב אליהו קירשנבוים, משפיע בישיבת "תומכי תמימים" המרכזית, אשר ימסור שיעור בנושא – "חסכונות וביטוח חיים - עשיית 'כלי'? גישת החסידות".

המושב הרביעי והמרכזי הוא מושב ה"הלכה למעשה". במושב זה ישאו דברים פוסקי הלכה מפורסמים מן השורה הראשונה בעולם ההלכה כיום, מחסידי חב"ד ואורחים מחוגים רחבים.
בין הדוברים במושב זה יהיו הגה"ח הרב אשר לעמיל כהן, רב קהילת חב"ד בביתר עלית ופוסק נודע, אשר ימסור שיעור בעניין בירורים מעשיים בדיני ממונות ושכנים.

עוד יטלו חלק במושב זה הגאון הגדול רבי בנימין אדלר שליט"א, ראב"ד בד"צ אגודת ישראל, ורב "שיכון הרבנים" בירושלים ומח"ס הלכה, אשר ישא דברים בעניין הנישואין כהלכתם והמסתעף, וכן הגאון הגדול רבי משה ברנסדורפר שליט"א, ראש בית הוראה "היכל הוראה" ומחבר ספרי "היכל הוראה" ה' כרכים, אשר ישא דברים בעניין כללי ההלכה והפסיקה.

כפי שכבר פורסם, למשתתפי המעמד תחולק תשורה ייחודית הרואה אור לראשונה בימים אלו מתורתו של בעל ההילולא - ביאור הרשימה המפורסמת "אני לוי יצחק" וכו' אשר בעל ההילולא כתב בהיותו בגלות ציאלי, בה הוא מבאר על פי קבלה את המאורעות שאירעו עמו. חוברת זו נערכה ע"י השליח הרה"ח וכו' הרב דוד שי' דובאוו, אשר ידיו רב לו בתורתו של בעל ההילולא.
ראשי הישיבה המרכזית וחברי ההנהלה קוראים לציבור הרחב, בעלי בתים ותופסי תורה כאחד, וכן אל בוגרי הישיבה ברחבי הארץ, להקדיש את מחופשת הקיץ את יום זה כיום שכולו תורה ולהשתתף היום במעמד גדול זה, בהאזנה לשיעורי תורה מפי ראשי הישיבה וגדולי התורה בנושאים המגוונים שנבחרו, ולטעום את טעמה של "תומכי תמימים", ובד בבד להתעשר במלוא חופניים של תוכן עיוני מעמיק ומרתק.

כזכור, מעמד ה"ירחי כלה" הוא מהמעמדים שהיו חביבים ויקרים במיוחד לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, אשר כדברי הרבי בעניין לרב אברהם הרשברג, רבה הראשי של מקסיקו על השתתפותו ב"ירחי כלה" תשד"מ, "הנני מחבב מאוד את העניין בכללות והרי זה מכבדו, (בחייו ו)גם לאחר מותו ועל-ידי תורה הוא כבוד הכי גדול".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.