מערכת COL | יום ט"ו אב ה׳תשע״ט 16.08.2019

'ישראל היום' מסקר את פעילות הקיץ של בתי חב"ד בעולם

איך נראית פעילות הקיץ בבתי חב"ד מסביב לעולם? ב'ישראל היום' פורסמה כתבה נרחבת על פעילות שלוחי הרבי בעונה זו, עם רבבות המטיילים הישראליים • בכתבה מתראיינים שלוחי הרבי ומספרים על הפעילות הענפה שלהם מסביב לשעון, ויש גם הצצה לפעילות בארץ הקודש • לסיפור המלא >>>
'ישראל היום' מסקר את פעילות הקיץ של בתי חב
מתוך הכתבה

שלמה מן

ב'ישראל היום' פורסמה כתבה נרחבת על פעילות בתי חב"ד מסביב לעולם בעונת הקיץ.

"כבר שנים ארוכות שבית חב"ד הוא חלק מהחופשה של הישראלים", נכתב בין היתר בכתבה, "דווקא ביעד מעבר לים מוצאים הצעירים והמבוגרים בית חדש ומכיל. בעוד הרכבת האווירית של אוגוסט בעיצומה, בחב"ד פועלים נון סטופ על מנת להעניק ליהודים חוויה ואהבה".

בכתבה מתראיינים שלוחי הרבי ומספרים על הפעילות הענפה מסביב לשעון.

"בחב"ד מתגאים היום שמפעל השליחות אותו ייסד הרבי מליובאוויטש והתחיל עם נקודות בודדות בעולם, מונה היום 4,700 משפחות של שליחים שנמצאים במאה מדינות שונות על פני הגלובוס", נכתב עוד בכתבה, "כולל כאלו שרק תיירים מיטיבי לכת יגיעו אליהם כמו אוגנדה, מאוריציוס והרפובליקה הדומיניקנית".

הרב זושא ניימרק, השליח באיי נאפה בקפריסין, סיפר: "בקיץ ממוצע עוברים אצלנו כ-12 אלף איש, ובסעודת ליל שבת אנחנו מארחים יותר מ-500 נערים. מלבד אלו שבאים אלינו יום-יום כדי לאכול אוכל כשר. טנק חב"ד שפועל במקום מאפשר לנוער להניח תפילין ליד דגם ענק של כדור הארץ שנפתח לשניים".

ומה קורה בתאילנד? "זה בית חב"ד הראשון שנפתח במיוחד למטיילים, לפני כ-24 שנים", סיפר השליח המפורסם מבנגקוק הרב נחמיה וילהלם. . "עזרה גשמית היא חלק מהסיוע שצריך להגיש לזולת. אנשים יודעים שאנחנו כאן וסומכים עלינו, יודעים שאם יתקעו נעזור להם".

וזה מה שקורה במונטנגרו: השליח הרב אריה איידלקופ סיפר כי "מגיעים אלינו ישראלים מכל שכבות האוכלוסייה. מורים ופרופסורים, עמך ישראל ואליטה, גם דתיים וגם אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות. בארץ הם אולי בחיים לא היו נפגשים ביניהם וכאן רואים את אחדות עם ישראל בהתגלמותה. האנרגיות באוויר הן מדהימות. מידי פעם אנחנו גם עורכים ערב פולקלור מונטנגרי: והאווירה מחשמלת".

בכתבה סופר גם על הפעילות בארץ הקודש: "בישראל עצמה, קיימים היום 493 בתי חב"ד שנמצאים כאן לשאר התקופה שבה לא עברתם את הדיוטי-פרי".

הרב יוסף יצחק אהרונוב אמר ל'ישראל היום': "נכון שכאן אין בעיה להשיג אוכל כשר, אבל דווקא במציאות המורכבת של ישראל, עם הפילוג והמחסור בערכים המסורתיים, יש לשליחי חב"ד חשיבות עצומה בתור גורם מאחד ומאהיב של היהדות. לא פעם, קשר שנוצר בבית חב"ד במזרח הרחוק או בדרום אמריקה זוכה להמשכיות גם לאחר החזרה ארצה בזכות השליחים המקומיים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.