מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשע״ט 15.08.2019

יומיים גדושים ב'גן ישראל ארץ הקודש' • גלריית ענק, 100 תמונות

כינוס 'ברוכים הבאים' עוצמתי, כניסת המפקדים והמלמדים המסורים מתוך שירה וריקודים, הלימודים, תוכניות הערב, הארוחות, הטיולים והאווירה • צפו בגלריית ענק מהיומיים הראשונים בקעמפ 'גן ישראל - ארץ הקודש' המתקיים בכפר סיטרין • גלריית ענק, סיקור מיוחד >>>
יומיים גדושים ב'גן ישראל ארץ הקודש' • גלריית ענק, 100 תמונות
צילום: גן ישראל ארץ הקודש, דוידי קטש, דובער נדב

כתב COL

על שיגרה במקום שאין בו שיגרה. אם יש מילה שאי אפשר להשתמש בה בכדי לתאר את המתרחש בקרית גן ישראל, זו המילה "שיגרה". כאן באמת חיים בתנועה מתמדת של דילוג וקפיצה, מחיל אל חיל! ואכן, מיד עם השתלטות "השגרה" התוססת, התקבצו החיילים אל הזאל הגדול ("סעווען סעווענטי" בלקסיקון המקומי) לכנס 'ברוכים הבאים' בהנחיית מנכ"ל רשת מחנות הקיץ גן ישראל ארץ הקודש הרב אברהם קירנברג, שבפעם הט"ז ברציפות זכה לפתוח את הקעמפ הגדול ביותר בארץ הקודש. מכתבו של הרבי לפתיחת גן ישראל נקרא על ידי מנהל הקעמפ הרב מנחם מענדל פלס.

עד מהרה הוזמנו גם המפקדים והמלמדים, שהתקבלו בשירה וריקודים – כאשר ההמנונים האהובים מלהיבים וסוחפים את כולם. ואז ניתן האות ואת הפיקוד תפס צוות "הגנרלים" שינהל ביד רמה את היממה לאורך הקעמפ. לאחר-מכן התקבצו החיילים ל"סיירות" ויצאו למלא את תפקידם האמיתי: לימוד תורה בחשק ובהתמדה.

הנה מה טוב ומה נעים לפסוע בשבילי הקריה, ולשמוע את קול הלימוד מהסיירות השונות! נעימה שמעודדת כל חייל וכל סיירת להשקיע, להתמיד ולמלא את הזמן בתוכן אמיתי. בימים הבאים לא רק ילמדו חסידות ונגלה, הלכה ושיחות קודש, אלא גם ייבחנו אלפי שורות של תניא ומשניות בעל פה. כי כל חייל יודע שזהו הנשק האדיר, זו המשימה החשובה ביותר ועל זה ניתן הדגש הכי חשוב בקעמפ גן ישראל ארץ הקודש.

הזמן עבר ביעף – ובמסדר פתע התבשרו החיילים לעת ערב: נוסעים לבריכה! כולם מיהרו להצטייד בכל הנדרש ועלו לאוטובוסים, שם נמשך קול הלימוד – כי "בלכתך בדרך" מוכפל הניקוד על למידה בעל פה.

עם חזרת החיילים, ציפתה לכולם ארוחת ערב עשירה ומזינה, סביב שולחנות ערוכים ומטעמים כיד המלך – כאשר הסעודה, כמו כל ארוחה בגן ישראל, הופכת להתוועדות חסידית מהנה ומגוונת. ככה זה, כאשר גם צוות המטבח חסידי, איכותי ומהווה דוגמה חיה בכל המובנים.

תכניות הערב המושקעות העלו בת שחוק על פני כל, ולקראת סיום היום הראשון בקעמפ התפללו ערבית בחשק רב והתייצבו לצפייה משותפת במראות קודש – וידיאו של הרבי.

עם בוקר השכימו החיילים ליום חדש שאף הוא נפתח בלימוד אינטנסיבי של לימוד תניא ומשניות בע"פ. כי את זאת כל חייל יודע שהלימוד בע"פ בהשכמת הבוקר זוכה ללימוד גבוה במיוחד.

לאחר הלימודים הופתעו החיילים לראות את שיירת האוטובוסים נכנסים בשערי "קריית גן ישראל" והתבשרו כי נוסעים לטיול נוסף, הפעם היעד הוא מתחם טו-ג'אמפ החדשני והאיכותי שאירח את חיילי גן ישראל הנהנים מדילוג וקפיצה בגשמיות וברוחניות.

הפתעה מיוחדת חכתה לחיילי גן ישראל השנה, על המזרון שלהם הונח אלבום תמונות מהודר ובו מקבץ אדיר של תוכן הכולל את מעגל השנה במחיצת הרבי, החיילים מקבלים את התמונות על משימות שמבצעים במהלך היום. ובנוסף מידי ערב, לקראת שעת "כיבוי אורות", מעדכנים כל החיילים את התקדמותם בלימוד בעל פה ב"בנק אוצר החייל" ומקבלים תמורה בעלת ערך מקומי עצום: "כתרים", הניתנים לשימוש בקרעטשמע המקומי, השנה עמלו הקצינים על תוכנה מיוחדת המעדכנת אוטומטית את הנקודות ע"י ברקוד אישי של כל חייל. עייפים אך מלאי הישגים ושמחה חסידית טהורה – עלו החיילים על יצועם, מתכוננים לעוד יום של "קפיצה ודילוג" בגשמיות וברוחניות.



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.