מערכת COL | יום י"ג אב ה׳תשע״ט 14.08.2019

לקראת כ"ף אב: נחשף תיק החקירות של ר' שמואל שניאורסאהן

JEM
לקראת כ"ף מנחם-אב אשתקד, הנהלת קה"ת בארץ הקודש הוציאה לאור מחדש את ספרי "תולדות לוי יצחק" אודות הרה"ג והרה"ח המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן נ"ע, עם תוספות רבות • במהלך השנה האחרונה הצטברו סיפורים חדשים, והתגלו מסמכים הקשורים לרבי לוי יצחק נ"ע, ולפרקים השונים של ספרי התולדות. כל אלו נאספו לקראת חוברת "הוספות והשלמות" לספרי תולדות לוי יצחק • גולת הכותרת של חוברת זו - היא תיק המאסר והחקירות של רבי שמואל שניאורסאהן נ"ע, רבה של ניקולייב ואחיו של רבי לוי יצחק • לסיפור המלא
לקראת כ
שער הספר. משמאל: תמונתו של הרב שמואל שניאורסאהן ע"ה, מתוך תיק המאסר

לקראת כ"ף מנחם-אב אשתקד, הנהלת קה"ת בארץ הקודש הוציאה לאור מחדש את ספרי "תולדות לוי יצחק" אודות הרה"ג והרה"ח המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן נ"ע, אביו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, עם תוספות רבות בהשוואה להוצאות הקודמות, והספרים העשירו מאות רבות של בתים ברחבי תבל.

במהלך השנה האחרונה הצטברו סיפורים חדשים נוספים, וכן התגלו כמה וכמה מסמכים הקשורים לרבי לוי יצחק נ"ע, ולפרקים השונים של ספרי התולדות.

כל אלו נאספו לגורן אחד, לקראת חוברת "הוספות והשלמות" לספרי תולדות לוי יצחק.

מלבד כל אלו, אומר ר' אליהו וולף, שהופקד מטעם הנהלת קה"ת על ליקוט ועריכת הספרים הללו, גולת הכותרת של חוברת זו - היא תיק המאסר והחקירות של רבי שמואל שניאורסאהן נ"ע, רבה של ניקולייב ואחיו (וגיסו, בשל היותם נשואים לשתי אחיות) של רבי לוי יצחק.

תיק המאסר והחקירות של הרב שמואל (והתודה לר' אלקנה שמוטקין יו"ר JEM על מסירתו) הינו בן יותר מ-80 עמודים, והם כולם תורגמו ועובדו לכדי קריאה שוטפת.

תיק חקירות זה שופך אור על רבנותו ומאורעות חייו של הרב שמואל ע"ה, שהמידע אודותיו אינו גדול במיוחד.

תיק זה מספר בין היתר גם אודות הקשר של הרב שמואל עם אחיו, רבי לוי יצחק, ועם אחיינו, הרבי, ששהה באותם ימים מעבר לגבול. כן הוא מעניק מידע חדש אודות שנת פטירת הורי המשפחה, זקנו וזקנתו של הרבי, הרב ברוך שניאור והרבנית זעלדא רחל עליהם השלום.

אחד המסמכים בתיק החקירה, אומר הרב וולף, מעניק לנו מעין "הצצה" לסלון ביתו של הרב שמואל. אנשי הק.ג.ב. שהגיעו לביתו לאסור אותו, ערכו חיפוש בבית ובין היתר גם עברו על הספרייה בביתו, כדי למצוא שם דברים מפלילים.

החוקרים עמדו חסרי אונים מול היקף גודל הספריה שלו - אלף וחמש מאות ספרים - שבאין אפשרות בידם לקחת אותם, הם חתמו את החדר בו נמצאים הספרים, והפקידו למשמר את חמותו של הרב שמואל, הרבנית מרת רחל ינובסקי, זקנתו של הרבי, על הספרים והחותמת שלהם...

קובץ "הוספות והשלמות" זה מאגד בתוכו כ-90 עמודים, וניתן להשיגו בהוצאת קה"ת בארץ הקודש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.