מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשע״ט 13.08.2019

שערוריה בקריית מלאכי: מדוע מתעכב טופס 4 לעשרות משפחות?

בשכונת 'המחנה' הסמוכה לנחלת הר חב"ד בקריית מלאכי הרוחות סוערות: פרויקט בן עשרות יחידות דיור לציבור החרדי, ביניהם חסידי חב"ד רבים, מוכן לאיכלוס, אך דייריו אינם מורשים להיכנס לאחר שמהנדס העיר וראש העיר מתחמקים מלחתום על טופס 4 ● וכיצד מגיבים בעירייה? ● לסיפור המלא >>>
שערוריה בקריית מלאכי: מדוע מתעכב טופס 4 לעשרות משפחות?
השכונה 'המחנה' בקריית מלאכי. צילום מסך: גוגל מפות

כתב COL

בשכונת 'המחנה' הסמוכה לנחלת הר חב"ד בקריית מלאכי הרוחות סוערות: פרויקט בן עשרות יחידות דיור לציבור החרדי, ביניהם חסידי חב"ד רבים, מוכן לאיכלוס, אך דייריו אינם מורשים להיכנס לאחר שמהנדס העיר וראש העיר מתחמקים מלחתום על טופס 4.

על פי הפרסום הבוקר, לפני כמה שבועות, בעת שעמד הפרויקט בשלבי בניה אחרונים שלח מהנדס העיר מנשר שבו מציין כי הואיל וחלק מהפרויקטים בשכונה קיבלו תוספת יחידות דיור במסגרת שס"ב, מה שיגרום בעתיד לחריגה של עשרות יחידות דיור מעבר למספר שסוכם מראש (800 יח"ד בשכונה), לכן עוצרים מתן טופס 4 עד לתיקון התב"ע.

לעומת זאת, בועד העמותה אומרים כי ההחלטה הינה לא פחות משערורייה, שגורמת נזק כלכלי אדיר לחמישים ותשע משפחות. בעמותה הוסיפו כי ההחלטה מעוררת תהיות קשות, ובפרט לאור העובדה שהמנשר מטעם ראש העיר והמהנדס הגיע בדיוק כאשר הפרויקט כבר מוכן.

תושבים שעתידים לאכלס את המבנים מבקשים להזכיר, בעקבות הפרסום, כי ראש העיר הצהיר כי יעשה כל שבידו למנוע אכלוס חרדים בשכונה. לדבריהם, הדבר הורגש היטב בשלב קבלת היתרי הבנייה כאשר העמותות החרדיות נדחו לסוף הרשימה.

סגן רה"ע לשעבר חיים שטיינר שפעל למען הפרוייקט אמר: "לא ייתכן שהעירייה הנפיקה טופס 4 ליזמים אחרים בשכונה מבלי לדרוש שינוי תב"ע".



מדוברות עיריית קריית מלאכי נמסר בתגובה ל-COL:

בשנת 2016 נתבקשו כל היזמים להכין תוכנית לשינוי התב"ע במספר יחידות הדיור, כדי שלא תיווצר בעיה בקבלת האישור לאכלוס.

בקשה זו נעשתה בכל דרכי ההתקשרות האפשריים: דואר רשום, דוא"ל ופקס. היזמים אישרו זאת, אך יחד עם זאת לא פעלו כלל בנושא זה.

בחודש מאי השנה נעשתה שוב פנייה כולל הבהרה כי לא ינתן אישור איכלוס ללא היתר. מחלקת ההנדסה הציעה להם מספר אפשרויות לפתרון אך למרבה הפתענו הם לא טרחו לפעול בנושא.

כל היזמים בשכונת המחנה קיבלו בהבנה את העיכובים שהיו תלויים בהם. יובהר כי אין בכוונת העירייה לעבור על החוק ולהעניק היתרי בנייה שלא כדין ואין ליזם להלין אלא על עצמו בלבד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.