מערכת COL | יום י' אב ה׳תשע״ט 11.08.2019

מחיל אל חיל: מעמד רב רושם בתות"ל אור יהודה

במעמד רב רושם שנערך בזאל המחודש והמפואר של הישיבה הקטנה באור יהודה, התכנסו תלמידי התמימים והוריהם לכנס מיוחד בסימן "ילכו מחיל אל חיל" • במרכז הכנס נערך 'סיום' מסכת פסחים ע"י נציגיהם של שלושים תלמידים שסיימו את המסכת כולה • בסיום המעמד חולקו תעודות למצטייני מבצע תורה וספרי דא"ח למסיימי שיעור ג' ולצוות הישיבה • לסיפור המלא
מחיל אל חיל: מעמד רב רושם בתות
צילום: מענדי קוטלר


היכל הישיבה הקטנה המחודש והמפואר באור יהודה קיבל את פניהם של ההורים הנרגשים שהגיעו לכנס מיוחד בסימן "ילכו מחיל אל חיל" בכדי להביע את הערכתם לבניהם היקרים שביקרים, תלמידי התמימים השוקדים על התורה והעבודה ביגיעה ובהתמדה בין כותלי ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש שבאור יהודה ששמה הולך לפניה.

לאחר דברי פתיחה מאת המנהל רוחני הרה"ת ר' שמואל ביטון בדבר גישתו של הרבי שאין 'סיום' והפסק מלימוד התורה, תורת חיים, כי-אם עליה מחודשת "מחיל אל חיל", מכובד המשפיע של שיעור א' הרה"ת ר' מנחם מענדל גורליק לקריאת ה'קאפיטל' של הרבי.

פותחין בדבר מלכות - על המסך מוקרנות שיחות קודש של הרבי בדבר היות החסידים והתמימים בפרט "נרות להאיר" בכל מקום ובכל זמן, ובדבר הציפיה לבנין בית המקדש ברגע כמימרא.

את המשא המרכזי נושא בטוב טעם ראש הישיבה הגה"ח הרב שלום דובער הכהן הענדל שפונה לתלמידים ולהורים כאחד ופורט כיצד על כל תמים לנהוג בימי הזמנים בניצול הזמן ללימוד וחסידישע הנהגה.

אחריו עולים זה אחר זה נציגי ההורים משלושת השיעורים, ר' מענדי ג'רופי, ר' מנחם זיגלבוים ור' אביחי רוטשילד, שבדברים נרגשים ורבי תוכן מביעים את הערכתם הכנה להנהלת הישיבה על החינוך הפנימי והיסודי שהם מעניקים לבניהם בדרך שסללו רבותינו נשיאנו לתלמידי תו"ת.

נציג תלמידי שיעור ג' המסיימים את לימודיהם בישיבה הקטנה הת' מאיר שמחה חורי, מיטיב לתאר כיצד החינוך הבלתי מתפשר של רבני הישיבה חדר לתוכו והעניק לו ולכל חביריו את הכלים הדרושים בכדי למלא את הייעוד הנדרש מתלמידי התמימים. הוא מציין בעיקר את השקעת רבני הישיבה בחינוך לעבודת התפלה, בין היתר, במסגרת המבצע תורה האחרון.

אחריו עולה המשפיע של שיעור ג' הרה"ת ר' נחמיה הלוי סגל, שמחדד בפני התלמידים את הנדרש מ'תמים', אשר כשמו כן הוא - תמים ושלם עם ה' ותורתו, דוקא בימים שמוגדרים כימי 'רשות'.

מנכ"ל הישיבה ר' יחזקאל חנונו פורט בפני ההורים את צעדי הענק שחוללה הנהלת הישיבה בשנה האחרונה בחידוש מושלם של מבנה הזאל והפנימיה ובבניית מקווה חדש ברוב פאר והדר, על מנת שהתלמידים יוכלו ללמוד מתוך הרחבת הדעת ומנוחת הנפש.

כנציגם של שלושים תלמידים שסיימו את כל מסכת פסחים ניגש הת' מנחם מענדל זילברשטרום ועורך סיום והדרן על מסכת פסחים כהוראת הרבי לתשעת הימים.

לסיום, ניגשים לקבלת תעודות מצטייני מבצע תורה שבנוסף לשינון כל המסכת השקיעו קרוב לחצי שנה בלימוד עיוני של נוסח תפלת שחרית, בליבון מקורות וטעמי תיקון כל פסקא וברכה ע"י חז"ל, הן בנגלה שבתורה והן בביאורים מעמיקים בדא"ח.

אליהם מצטרפים מסיימי שיעור ג' המקבלים את אוצר רשימותיו של כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע, ואחרונים חביבים - הר"מים, המשפיעים, המשגיחים וצוות ההנהלה הגשמית, שמקבלים כהוקרה לפועלם את ספר ביאורי התניא לרש"ג אסתרמן.

יחד עם גיליון הציונים של המחצית האחרונה, מחולקת 'תשורה' ייחודית הנושאת בשם "יסוד אגודתנו" ותמונה ייחודית של מלכנו נשיאנו בעת לימודו בעיון בחדרו הק'.

הערב מסתיים מתוך ציפייה איתנה לזכות שוב זעהן זיך מיט'ן רבי'ן, והוא יגאלנו בקרוב ממש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.