מערכת COL | יום ז' אב ה׳תשע״ט 08.08.2019

3450 מטר מעל פני הים: שלושה 'סיומי רמב"ם' נדירים

רב שכונת השחמון באילת, הרב שמעון אייזנבך, שנסע לאירופה בימים האחרונים, ניצל את ההזדמנות בכדי לערוך שלושה סיומי רמב"ם בשלשה מקומות נדירים באוסטריה, איטליה וגרמניה • ישראלים רבים שנכחו במקומות הללו, הפשילו את שרוולם, הניחו תפילין בהתרגשות וברכו על ההזדמנות הנדירה שנקרתה בדרכם. אחד מהם סיפר שהפעם האחרונה בה הניח תפילין הייתה לפני 33 שנה • לסיפור המלא, תמונות >>>
3450 מטר מעל פני הים: שלושה 'סיומי רמב

כתב COL

רב שכונת השחמון באילת הרב שמעון אייזנבך נסע לאירופה בימים האחרונים וניצל את ההזדמנות בכדי לערוך שלשה סיומי רמב"ם בשלשה מקומות נדירים באוסטריה, באיטליה ובגרמניה.

אחד מהם התקיים בעיר העתיקה של זלצבורג מספר צעדים מכיכר רזידנץ המוכר מה"אנשלוס" של סיפוח אוסטריה לגרמנים. שם ברחוב היהודים ("יודען גאסע") במספר 13 לצדו של מלון שנבנה על חורבותיו של בית הכנסת היהודי. עשרות יהודים ומאות תיירים מכל רחבי העולם עמדו משתאים מול הרב שעמד וקרא את ההלכות האחרונות ברמב"ם, תוך שהוא מאחל שדברי הרמב"ם על ימות המשיח בו ימוגרו המלחמות והשנאות יתגשמו במהרה.

סיום נוסף היה הגבוה ביותר בעולם בגובה של 3450 מטר מעל פני הים. בקור מקפיא נעמדו הרבנים בפסגת ההר המושלג והמוקף בעננים, ללימוד הרמב"ם בסיום ההלכות הראשונות ותחילת ההלכה הראשונה של המחזור הל"ט.

ישראלים רבים שנכחו במקומות הללו הפשילו את שרווליהם והניחו תפילין בהתרגשות וברכו על ההזדמנות הנדירה שנקרתה בדרכם. אחד מהם סיפר שבפעם האחרונה הוא הניח תפילין לפני 33 שנה בבר מצוה.

סיום נוסף התקיים לעת ערב כאשר המשלחת שבה לאכסנייתה ובו נערך סיום הרמב"ם והילולת האר"י הקדוש. בלימוד ההלכה האחרונה ברמב"ם כובד הרב אפרים ליפסקי, מרבני פתח תקוה וראש כולל בית מדרש גבוה להוראה בסביון. בפתיחת המחזור החדש כובד הרב דוד אפרים ליבור ר"מ בישיבת שלעבים. כמו כן נשמעו דברים מפי הרבנים הרב זילברברג, הרב שרון כהן ועוד.

בהתוועדות החסידית שמעו הנוכחים מפי הרב אייזנבך על התקנה הקדושה של לימוד הרמב"ם שהצליחה למעלה מן המשוער ובמשך ארבעים שנה מאז תוקנה היא אך הולכת ומתרחבת ורבים מצטרפים ללימוד שמרחיב אופקים בכל נושאי התורה כמגמתו של הרמב"ם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.