מערכת COL | יום ז' אב ה׳תשע״ט 08.08.2019

כמיטב המסורת: מסיבת סיום של שיעור ג' בישיבה באלעד

כמיטב המסורת מאז הוקמה הישיבה נערך ברוב פאר והדר ע"י שולחנות ערוכים מסיבת סיום של תלמידי שיעור ג' בישיבת "תומכי תמימים" ליובאוויטש - אלעד • לסיפור המלא
כמיטב המסורת: מסיבת סיום של שיעור ג' בישיבה באלעד
כמיטב המסורת מאז הוקמה הישיבה נערך ברוב פאר והדר ע"י שולחנות ערוכים מסיבת סיום של תלמידי שיעור ג' בישיבת "תומכי תמימים" ליובאוויטש - אלעד.

בערב עוצמתי ומרגש כאחד, התאספו התלמידים המסיימים והוריהם לצד החברים - תלמידי הישיבה לערב האחרון טרם יציאתם לבין הזמנים ועלייתם לישיבות גדולות המובחרות בארץ ובחו"ל.

פתח והנחה את האירוע המשגיח בישיבה הרב זאב דוב הלפרין, שהשווה בין מצב עם ישראל בזמן ה"מסעי" במדבר, שקיבלו מלמעלה מן, באר, וענני הכבוד, כך גם ב"תומכי תמימים". ושכל אחד יקח איתו את האווירה שספג בישיבה. ישנם דברים כמו מן או מים שכל אחד לפום שיעורא דיליה, אבל הענן - אווירה חסידית, חמימות והתקשרות, כולם מקבלים בשווה מ'אהרן הכהן'.

ב"דבר מלכות", כובד הת' מ"מ הלוי סגל שחזר בבהירות וברהיטות על שיחה של הרבי על פרשיות מסעי ודברים, וקישר בטוב טעם את השתלשלות האירועים של תמים – מסעי, והחיבור לפרשת דברים. בסיום דבריו הודה בשם כל חבריו המסיימים על שלש שנים מלאות וגדושות של צמיחה ושגשוג בלימוד התורה, בעבודת התפילה, בהתוועדויות איכותיות ובחוויות חסידיות אין סופיות.

בהתאם להוראת הרבי לסיים מסכת בתשעת הימים, עלה נציג התלמידים הת' מ"מ בן-הרוש וסיים מסכת מכות, ותיבל את דבריו בטוב טעם, בהבאת ביאוריו המיוחדים של הרבי על סיום מסכת זו, אודות גישתו החיובית של רע"ק לכל דבר המתרחש בעולם.

מנהלה הרוחני של הישיבה הרב יעקב קטן, העלה על נס את הזכות המחייבת של התלמידים שנשמתם נבחרה מתוך רבים אחרים ללמוד בתו"ת ועל הזכות של הצוות לשמש כשלוחי מייסדי הישיבה לחנכם ולהכשירם לחיי תורה וחסידות, וסיים באיחול למסיימים שייקחו את כל המטען שקיבלו בישיבה וימשיכו עימו הלאה, כל אחד בישיבה אליה ימשיך.

משא מאלף נשא ראש הישיבה הרה"ג הרב אברהם אשר בלינוב שפתח בביאור נפלא על הסתירות לכאו' בש"ס על מה דנין את האדם תחילה לאחרי מאה ועשרים שנה, על תורה או על יראת שמים. והסביר בטוב טעם דברי התוספות שאכן שואלין קודם על נשאת ונתת באמונה, אבל נפרעין קודם על העדר לימוד התורה. ואיחל לכל התלמידים הצלחה להמשך ההתמדה ושקידה בישיבות "תומכי תמימים" המובחרות.

ראש הישיבה הפתיע את התמימים בבשורה משמחת על הכנסת ספר תורה לכותלי הישיבה שתתקיים בעזה"י ביום א' ט"ו אלול - יום התייסדות תומכי תמימים, שנכתב בהידור רב, לעילוי נשמת אביו הגאון רבי מרדכי בלינוב ז"ל, שכיהן כראש וועד רבני ליובאוויטש בצרפת.

נציג ההורים, שליח הרבי לדרזדן שבגרמניה הרב שניאור הבלין הודה בחום לצוות המסור שליווה את התלמידים צעד אחר צעד במסירות אין קץ, ועל העובדה שבכל שעות היממה ניתן לתקשר עם הצוות הבכיר בשמחה. "מאז שבני נכנס כאן לישיבה אני יודע בבירור שזהו זה - אני יכול להיות רגוע ושקט" אמר.

הפתעה מיוחדת הכינו תלמידי שיעור ב' לכל אחד מחבריהם המסיימים, "גראמען אישי" המתמצת ציוני דרך ומעלות על נס תכונות מיוחדות ובולטות בתחום הרוחני של כל תלמיד במשך שלש השנים בישיבה.

לסיום הוזמנו כל אחד ואחד מהתלמידים המסיימים עם האבא לעלות ולקבל "תעודת גמר" בה צוינו הישגיו והספקיו הלימודיים של התלמידים - המסכתות המאמרים והשיחות שהספיק במשך שנות לימודיו בישיבה.

מקום מיוחד ניתן לתלמידים השלוחים לישיבה: הת' נחומי פרידמן, הת' מ"מ אשכנזי, הת' מ"מ אייזנבך, הת' מ. רבינוביץ, הת' מ"מ מנדלזון, הת' צ. יעקובוביץ, שליוו את התמימים במסירות מיוחדת במשך כל השנה. הכניסו אווירה מיוחדת של געשמאק וחיות בלימוד תורתו של הרבי, יזמו מבצעי לימוד מדהימים עם פרסים שווי ערך שלא יסולאו בפז כמו קונטרסים ודולרים שהרבי חילק בידיו הק'. בזמנם הפנוי - מעבר לעזרה לימודית, שימשו גם כאוזן קשבת ודמות מעודדת וממריצה לתמימים היקרים.

ההורים והתלמידים לא חסכו בדברים והודו לראש הישיבה, למנהל רוחני ולצוות הרמי"ם, המשפיעים, המשגיחים והצוות הגשמי על שלש שנים שלא ישכחו לעד!

אחרי האירוע התיישבו התמימים עם צוות הישיבה להתוועדות בסימן של "חסידים אינם נפרדים", שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה, ובהרגשה "שלא עזב הרועה את צאן מרעיתו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.