מערכת COL | יום ו' אב ה׳תשע״ט 07.08.2019

הרבי והבחירות: "שלא ילך לאיבוד אף קול" • סקירה מיוחדת

סירוב הרבי למחול לאדם שלא השתתף בבחירות לכנסת, מדוע מגדיר הרבי את מי שלא מצביע בבחירות לכנסת "מזיק את הרבים ותקלת הרבים תלויה בו", והאם יש חשיבות אפילו לקול אחד? • הרב שבתי ויינטראוב מגיש את משנתו הבהירה של הרבי בנושא הסכנה של איבוד קולות לקראת הבחירות בעוד כחודש • שלא ילך לאיבוד
הרבי והבחירות:


הרבי והבחירות: שלא ילך לאיבוד אף קול

הרב שבתי ויינטראוב

בבחירות האחרונות המפלגות מצידה הימני של המפה הפוליטית  איבדו למעלה מ-300 אלף קול! קרוב לתשעה מדטים,  בגלל ריבוי מפלגות שרצו לכנסת שלא עברו את אחוז החסימה, וגרמו שקולות של המצביעים עברו באופן ישיר למפלגות שמאל הנלחמות נגד כל הקדוש והיקר לעם ישראל רח"ל בתורת ישראל וארץ ישראל.

את תוצאות בזבוז הקולות אנו חשים כעת באווירת ההסתה והמלחמה נגד כל קדשי ישראל ויותר מחשש ממשי שהשלטון עומד לעבור בבחירות בעוד חודש לגוש השמאל האנטי דתי והסכנה האיומה לעתידה של ארץ ישראל וההתיישבות ביו"ש.

כל מי שמעיין במשנתו של הרבי רואה שאצל הרבי מדובר בחובה גמורה. ויתירה מכך אי אפשר למחול, לדעת הרבי,  למי שלא מצביע, או חלילה מסייע למפלגות המנגדות לה', היות ומדובר בהיזק הרבים ותקלת הרבים תהיה תלויה בו רח"ל.

עד היום לא מצאנו אצל שום גדול בישראל  משנה כה ברורה וחריפה הדורשת ומחייבת ללכת לבחירות ולדאוג שיכנסו כמה שיותר נציגים כפי שדורש הרבי מכל אחד ואחת מבני ישראל.

כל בחירות הם גורליות אבל אין ספק שלאור המצב שנוצר הבחירות הקרובות הם קריטיות. לדאבוננו  החלה תחרות בין מפלגות שונות מי יותר יפגע בקדשי ישראל,  ואילו בצד שלנו, שאננות וחשש כבד ששוב עומדים בעיניים פקוחות ובכוונה תחילה לשרוף מאות אלפי קולות ולהעבירם לגוש השמאל והאנטי דתי.

אנו מביאים את עיקרי משנתו של הרבי מתוך הספר העומד לצאת לאור בקרוב "אקטואליה בזוית חב"דית" בנושא הבחירות לכנסת.


חובה על כל אחד לבחור ולא לוותר על זכותו זו

במכתב על הבחירות הראשונות בארץ הקודש שהתקיימו בחורף תש"ט כותב הרבי הריי"צ:

"במענה על כתבו מי"ז לחודש מרחשוון, ששואל על אודות ההשתתפות בעניין הבחירות להממשלה בארץ-ישראל, בוודאי חובה על כל אחד ואחד שראוי לבחור לא יוותר על זכותו זה... ועם מי להשתתף - צריכים להשתדל להשתתף עם חבורת היראים יותר .. אבל לא עם אלה אשר כל עניינם הוא לעשות מחלוקת ופירוד לבבות ודוגלים בשם התורה והיראה... והשם יתברך ירום קרן אחינו בני-ישראל ד' עליהם יחיו בארץ הקודש ת"ו ובכל מדינות הגולה ונזכה לביאת הגואל צדק משיח צדקנו אשר יקבצנו מכל ארצות פזורנו לארץ הקודש ת"ו.(אג"ק הריי"צ י' לב')


לפרסם דעתי בכל התוקף והחוזק להרבות המצביעים שלא ילך לאיבוד אף קול אחד

בכ"ד סיון, ה' תשי"א כותב הרבי לחברי ועד הפועל של אגודת חסידי חב"ד בארה"ק:

"על של עתה באתי להדגיש, כיון שנראה לדאבוננו שיהיו בחירות ובעתיד הקרוב, על החוב והזכות קדוש, אשר כל אחד מהחרדים ויראים לדבר ה' צריך להשתתף בבחירות, הן בעצמו והן בהשפעה על זולתו, להצביע בעד הרשימות החרדיות ביותר, שלא ילך לאיבוד אפילו קול אחד.

"והנני מוסר בזה רשות ויפוי כח לפרסם את דעתי בכל התוקף ובכל החוזק, אשר על כל אחד ואחת מיראי ה' וחושבי שמו לעשות ככל יכלתו להרבות מספר המצביעים בעד הרשימות החרדיות ביותר. (אג"ק ד' שמה' )

מי שלא מצביע הוא מזיק את הרבים – יכולים למנוע איסורי דרבנן ודאורייתא

ובמכתב מט"ז סיון תשט"ו: "בענין ההשתתפות בהבחירות, הנה אנו אין לנו אלא דברי נשיאנו, היינו כ"ק מו"ח אדמו"ר אשר גם עתה עומד במקום ומשמש וגם כאן, ולהבחירות לכנסת הראשונה צוה והשתדל שישתתפו בהם, שמזה מובן שלא רק שמותר הדבר, אלא שמחויבים בזה.. כל מי שיש בידו תעודת אזרח, ובמילא יש בידו רשות הבחירה,  ואם לאחרי זה אינו משתתף בבחירות, וממנו רואים וכן עושים עוד אחרים, ויש מקום לומר שעל ידי זה  תהיה הכרעה בחוק "גדול" או אפילו קטן - בעת שיצביעו על החוק שלא כדבעי, הרי תקלת הרבים, חס ושלום, תלויה גם בו. ועדיין לא מצאתי האיש - וועלכער זאל האבען ברייטע פלייצעס (שיש לו כתפיים רחבות) שיכול לשאת תקלה עליו.

"ולא עוד אלא שמזיקים את הרבים, וכנ"ל. ובפרט לאחר שראו במוחש במשך השנים שעברו - שהכרעת בא כוח אחד יכולה היתה למנוע ענינים במכשול הרבים באיסור דרבנן ואפילו באיסור דאורייתא, ודי למבין.

"מובן מעצמו שברשותו לכתוב את כל מה שכתבתי כאן אודות הבחירות, ויכול גם כן  להוסיף חריפות בזה - כי כמה שיוסיף - אין זה ממצה את כל הענין. (אג"ק יא' קסז')


מיעוט קול אחד  מגביר את חשיבות המנגדים על ה' ותורתו

במכתב  מי"ג אלול, תשט"ו על מאן דהו שביקש מחילה שלא הלך להצביע בבחירות כתב הרבי: "במה שכתב  שאני אמחול על מה שלא השתתף בבחירות. הנה פשיטא שאין זה ענין פרטי שלי על אחת כמה וכמה קפידא שלי, אלא כמו שכתבתי וגם פרסמתי דעתי ברבים שברור הדבר שכל מי שיש לו הרשות להשתתף בבחירות,  הרי מחויב הוא על אחת כמה וכמה להשתתף בבחירות שאין בזה כל סיוע לאיזה משרד שהוא ומיעוט קול אחד ברשימה היותר חרדית, מגביר החשיבות הערכית של רשימות המנגדים על ה' ותורתו...(אג"ק יא' שפה')

(מתוך הספר החדש אקטואליה בזוית חב"דית –  נושאים שעל סדר היום במשנת הרבי ליובאוויטש מאת הרב שבתי ויינטראוב, העומד לצאת לאור בקרוב)


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.