מערכת COL | יום ה' אב ה׳תשע״ט 06.08.2019

נתניה: ת"ת 'דברי מנחם' חתם את שנת הלימודים • סיקור ותמונות

תלמוד תורה 'דברי מנחם' חב"ד בעיר נתניה, ציין ביום ראשון השבוע את סיום שנת הלימודים בטקס מיוחד ורב רושם, במהלכו גם נחתם 'מבצע תורה' השנתי שנערך בתלמוד תורה • לסיפור המלא
נתניה: ת
תלמוד תורה 'דברי מנחם' חב"ד בעיר נתניה, ציין ביום ראשון השבוע את סיום שנת הלימודים בטקס מיוחד ורב רושם, במהלכו גם נחתם 'מבצע תורה' השנתי שנערך בת"ת.

מבעוד יום, הוכן שטח הת"ת לאירוע החגיגי, החצר לבשה חג, בכל פרט ופרט ניכרו לעין הפאר וההדר הרב שהושקע, כיאה לאירוע שכזה.

לאחר תפילת מנחה וכיבוד אישי קל שהוענק לכל תלמיד, נוטל את שרביט ההנחייה איש החינוך המסור והאחראי על 'מבצע תורה' בת"ת, ר' חיים דוד וילהלם שי', שפותח בדברי ברכה קצרים.

"פותחין בדבר מלכות": על מסך הענק מוקרן וידאו של הרבי אודות מעלת הלימוד ב'חדרים' בימינו, ועל ההוספה הנדרשת בימי הלימוד, גם על חשבון זמן החופש. המנחה מציין שזו גם מעלת הת"ת בנתניה שמאריך את שנת הלימודים בימים נוספים, כרצון קדשו של הרבי.

"רואים את הקולות": כעת מוקרן קליפ וידאו מושקע המסכם שנת עשייה חינוכית מבורכת ופורייה בתלמוד תורה, בשילוב תמונות וסרטונים מהווי הת"ת.

על פי הוראתו הק' של הרבי לערוך סיום מסכת ב'תשעת הימים', עורך התלמיד הת' שניאור פורסט שי' ממתיבתא ב' 'סיום' על מסכת תמיד. הוא משלב בדבריו 'הדרן' משיחה של הרבי על מצוות הצדקה ברוחניות.

לאחר מכן עולה לבמה מקהלת הת"ת שפוצחת במחרוזת ניגוני חב"ד בביצוע ווקאלי מיוחד, בניצוחו של ר' דניאל ישי שי'.

צללי ערב כבר נוטים על השמים, ערב 'סיום הרמב"ם הל"ח'. התלמיד הת' יואל קמינסקי שי' ממתיבתא א', עורך סיום הרמב"ם כהוראתו הק' של הרבי. "זריזין מקדימין".

השליח ר' יצחק טייכטל שי' סמנכ"ל מוסדות חב"ד בעיר, מעלה על נס את העשיה החינוכית של הצוות המסור וההשקעה הרבה הניכרת בתלמידים. הוא מציין גם את העובדה שעקב ריבוי התלמידים ב"ה תתקיים תוספת בנייה משמעותית למבנה הת"ת בעתיד הקרוב בעזרת ה'.

לסיום, הוא מקריא את ברכתו הכתובה של הרב מנחם וולפא שליט"א, השליח הראשי ויו"ר המוסדות בנתניה, שנבצר ממנו להשתתף באירוע. הרב וולפא מבקש בדבריו להודות לצוות החינוכי על עבודת הקודש שהם עושים בחינוך ילדי ישראל ומברך את התלמידים בהצלחה בכל מעשי ידיהם.

כעת מוזמן מנהל הת"ת המסור, הרב מאיר מור יוסף שי', המבקש להציג את פועלם של המחנכים במהלך השנה בקליפ מיוחד תחת הכותרת "תשע"ט בשבילי זה…"

בזה אחר זה עולים על גבי המסך דמויות המחנכים המסכמים את שנת הלימודים מנקודת מבטם האישית. הקליפ נחתם במחיאות כפיים סוערות מצד התלמידים וההורים.

את ברכת עיריית נתניה לאירוע מביא המשנה לראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעירייה, מר עקיבא יצחקי שי', שמדבר על מעלת השליחות של חב"ד בנתניה, בארץ ובכל העולם, ומתחייב להמשיך ולסייע להתפתחות מוסדות חב"ד בעיר. את דבריו הוא חותם בהודעה מרגשת שבקרוב יזכה לראשונה להיות אצל הרבי ולהשתתף בכינוס השלוחים העולמי בחצרו של הרבי כאורח כבוד של המוסדות בנתניה.

מקהלת הבוגרים של מתיבתא ב' עולה כעת לביצוע מחרוזת ניגוני דביקות יחד עם כל הקהל.

לאחר מכן ניגשים תלמידי כיתה ח', מסיימי הת"ת, לחלוקת תעודות גמר ותמונות המחזור מאת מנהל הת"ת ומחנך כיתה ח' הרב יוסף יצחק תעיזי שי'. בסיום החלוקה הם נעמדים לתמונה כיתתית יחד עם הצוות החינוכי.

קליפ נוסף מוקרן כעת על גבי המסך, במהלכו כמה מתלמידי הת"ת מסכמים את שנת הלימודים החולפת. דבריהם, הנאמרים בתום ובחן ילדותי, גורפים תשואות רבות מהקהל.

האירוע המרומם נחתם בחלוקת תעודות למצטייני 'מבצע תורה' השנתי ובהכרזת חתן תורה של הת"ת וסגניו.

המבצע - שנערך במתכונת ייחודית המאפשרת לכל תלמיד להצליח בלימוד התורה בהתאם לרמתו וכישוריו - נחתם כשמכל כיתה נבחרים 'חתן הכיתה' וסגנו, הם התלמידים שעמדו בהצלחה במבחנים החודשיים והשנתיים והפגינו בקיאות בחומר הנלמד.

לאחר הכרזת חתני הכיתות מוכרז כעת שמו של התלמיד המצטיין שזכה לתואר 'חתן תורה' לאחר שנה שלימה של יגיעה בתורה והתמדה ושקידה על חומר המבצע: התלמיד דובלה למברג שי', לצידו מוכרזים שמות שני סגניו שהגיעו למקומות השני והשלישי בגמר המבצע. החתן וסגניו נעמדים גם הם לתמונה משותפת יחד עם הוריהם והצוות החינוכי.

לסיום נערכה חלוקת הפרסים המובטחת למשתתפי המבצע. עשרות ספרי קודש המחולקים לתלמידים היקרים שהשקיעו ב'מבצע תורה' במהלך השנה והגיעו להישגים נאים.

בהרגשה מרוממת יצאו התלמידים והוריהם בחזרה לבתים, מלאי סיפוק והכרת הטוב לצוות החינוכי של הת"ת על ההשקעה הניכרת במהלך השנה, לשאוב כוחות ב'בין הזמנים' לשנת הלימודים הבאה עלינו לטובה.

ואלו יעמדו על הברכה: הנהלת הת"ת מודה מקרב לב לכל האנשים היקרים אשר השקיעו מזמנם ומרצם להצלחת האירוע המיוחד:
הרב מנחם וולפא והרב יצחק טייכטל ולכל הנהלת מוסדות חב"ד בנתניה על הסיוע הרב.
רכזי 'מבצע תורה' תשע"ט: ר' חיים דוד וילהלם ור' יוסף יצחק תעיזי.
צוות הת"ת: ר' אלעד שמטוב, ר' תומר אביגד, ר' זוהר חוטר, ר' שניאור חמו, מר מרדכי רביד והגב' חדווה בשארי.
התמימים: דוד גולדשמיד, אלי טייכטל, דובלה למברג, בנימין חג'ג' ושאר תלמידי המתיבתא.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.