מערכת COL | יום ה' אב ה׳תשע״ט 06.08.2019

טנק חדש לזכרו של השליח צמח יהושוע קונין ע"ה

היום חל יום ה"שלושים" לפטירת הרב צמח יהושע קונין ע"ה, שליח הרבי ומנהל בית חב"ד בסנטורי סיטי, שנקטף בדמי ימיו והוא בן 43 • במהלך ימי ה'שבעה' הוחלט על רכישת טנק מבצעים חדש לזכרו וכך נולד המוסד הראשון שהוקם על שמו של צמח ע"ה • לסיפור המלא
טנק חדש לזכרו של השליח צמח יהושוע קונין ע
היום אנו מציינים את יום ה"שלושים" של הרב צמח יהושע קונין ע"ה, שליח הרבי ומנהל בית חב"ד בסנטורי סיטי, שנקטף בדמי ימיו והוא בן 43.

לפני חודש, כאשר צפו אחייניו של צמח במעמד הלוי' ממחנה הקיץ במאנטרעאל, במרחק של אלפי מיילים, הם התבוננו בכאב ובייסורים כאשר צמח הובל למנוחות - תוך כדי צעקות "עד מתי" וכאב בלתי ניתן לתיאור - ממש באותו רגע, שיאו של הכל, הם שאלו אחד את השני: "מה אנחנו יכולים לעשות למען הדוד צמח?" והם החליטו: טנק מבצעים חדש! טנק המבצעים שימשיך את העוצמה והחיות של צמח!

באותו רגע של כאב וטרגדיה, נולד המוסד הראשון שהוקם על שמו של צמח.

כשבניו של צמח - מענדל ולוי - סיימו לומר קדיש, הם התבוננו במילים של סביהם, הרב ברוך שלמה קונין שליט"א- השליח ראשי למדינת קליפורניה: "לא נכנע לטרגדיה זו, נקום ונתגבר על החושך הזה...!" הרב ברוך שלמה קונין המשיך ואמר כי נתחיל עם 25 מוסדות חדשים לזכרן של הרב צמח יהושע קונין ע"ה.

משימת חייו של צמח הוקדשה לעזור לאחרים, בגשמיות וברוחניות.

כבנו הצעיר של יבלחט"א הרב ברוך שלמה קונין שליט"א, שליח ראשי של הרבי לחוף המערבי, הייתה לצמח הנאה מיוחדת לסייע ליהודים אחרים לקיים מצוה, ובמיוחד את מצוות תפילין.

"טנק המבצעים" הומצא במקור בשנת תש"ל על ידי אביו של צמח. זהו "בית חב"ד נייד" - מרכז חינוכי ומתקדם על גלגלים, עם המשימה להביא את בשורת היהדות לרחוב עבור אלה שלא בהכרח הגיעו לבית הכנסת.

את המונח "טנק מבצעים" הסבחר הרבי בשיחה משנת תשל"ד:

"טנק לא מבוטל על ידי תעלות ובורות, ופשוט חוצה אותם כדי להגיע לצד השני. מחסום ברזל - משקלו של הטנק פשוט מוחץ אותו. זוהי מטרת הטנק: אם יש בור או תעלה (רוחניים), או אפילו מחסום - יכול הוא ללכת למלא את ייעודו להפיג את הרע ולהכניס לעולם את הטוב והקדושה".

טנק המבצעים הולך יד ביד עם צמח: כאשר עבר אביו של צמח ללוס אנג'לס בשנת תשכ"ה, הוא הביא איתו את הרעיון של ספרייה יהודית ניידת בו התחיל בניו יארק. מול התנגדות הממסד היהודי המקומי שאינו נוח להבעה יהודית גלויה, הוא לקח את הענין לידיו.

הוא מצא קרוואן למכירה על ידי מנהל אולפני פוקס, והצליח להשיג מסבה של 35 מטר תמורת 5,000 דולר, בלי כסף - והפך אותו לתחנה ניידת ליהדות.

הוא נהג בקרוואן במורד החוף המערבי. "הלכנו לבתי ספר, לבסיסים צבאיים", הוא מספר. "הסעתי את זה כל הדרך לסקרמנטו. אנשים נכנסו, וזה הי' להם כמו להיכנס לעולם חדש; זה פוצץ את דעתם של האנשים".

הניידת מילאה תפקיד מרכזי במציאת יהודים. בכל רחבי תבל, עמדו ועומדים כלי הרכב הללו ומסייעים בהשפעה על ההמונים ברגעים מכריעים בהיסטוריה היהודית המודרנית, על ידי מתן תוכן יהודי לדור שלאחר השואה המחפש משמעות ומטרה גדולה יותר, על ידי הנחת היסודות לשימוש הנרחב בכלי רכב אלו במהלך מבצע התפילין שהחל בימים שקדמו למלחמת ששת הימים, כאשר הרבי קרא לגברים ונערים יהודים מגיל 13 ומעלה ברחבי העולם להתאחד בקיום המצוה..

טנק המבצעים של צמח ייסע בגאווה ברחובות לוס אנג'לס, העיר בה גדל הרב צמח כדי להקדיש את חייו למשימה לעזור לאחרים על ידי הבאת אור היהדות לעולם שבחוץ.

טנק המבצעים של צמח ימשיך לעשות בדיוק את זה, להמשיך את מה שצמח התחייב לעשות.
למעשה, טנק המבצעים יכיל את אותו התפילין שאיתו צמח עזר לכל כך הרבה יהודים לשים.

מי ייתן וטנק המבצעים הגדול הזה ילחם בחשכת הגלות ויגדל את האור באחרים, ובאמצעות אהב ישראל ואהבת התורה, יביא את משיח עכשיו!

להשתתפות ולנטילת חלק לחצו כאן.
http://www.ChabadWestwood.com/article.asp?aid=4453480&sc=whatsapp
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.