מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשע״ט 05.08.2019

משבעה אזורי זמן שונים: הסיום הייחודי של השלוחים

מהקצה המזרחי על גבול יפן ועד למדינות הבלטיות במערב אירופה, התכנסו היום בשעת צהרים מוקדמת עשרות שלוחים במדינות חבר העמים ל'סיום הרמב"ם' משותף, שהתקיים בכיתה וירטואלית של בית הספר 'אור מנחם' • השליח והרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר סיים את לימוד מחזור הל"ח ותיבל את הסיום בביאור מתוך הדרן של הרבי, והשליח הראשי לחרקוב הרב משה מוסקוביץ' פתח את מחזור הל"ט, ושילב בדבריו זיכרונות חיים וחמים מסיומי הרמב"ם הראשון והשני בהיותו בחור בבית חיינו • לסיפור המלא >>>
משבעה אזורי זמן שונים: הסיום הייחודי של השלוחים
סיום הרמב"ם חוצה יבשות. תמונות: באדיבות המצלם

כתב COL

בשעות צהריים, יום סיום לימוד מחזור הל"ח של ספר הרמב"ם, השלוחים במדינות חבר העמים התכנסו יחדיו לסיום רמב"ם ייחודי.

שעת סיום הרמב"ם נקבעה לשעה 12:00 בצהריים, שעה המאפשרת לכלל השלוחים המתגוררים על שבעה אזורי זמן - מקצה המזרח, על גבול יפן, ועד למדינות הבלטיות היושבות במערב אירופה, ובתווך מדינות אוקראינה, רוסיה, בלרוס, קזחסטן, אוזבקיסטן, אזרבידזאן, קירגיזסטאן - ליטול חלק בסיום.

סיום הרמב"ם התקיים ב'כיתה' וירטואלית של בית הספר 'אור מנחם' שתחת רשת 'אור אבנר', המעניק חינוך חסידי חם לילדי השלוחים בחבר העמים, והשתתפו בו עשרות רבות של שלוחים.

הסיום נפתח ב"דבר מלכות" - וידאו של שיחה מהרבי אודות הצורך לעשות סיומי רמב"ם מתוך שטורעם ופרסום, ואחריה מנחה הסיום, השליח לסמולנסק הרב לוי יצחק מונדשיין, פתח והזמין את הדוברים, בזה אחר זה.

הרב אליהו וולף סיפר כמה סיפורים וציטוטים מדברי הרבי, מהם עלה עד כמה יקר לרבי עריכת סיומי רמב"ם, ובאופן של ל"ברוב עם הדרת מלך".

השליח הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר סיים את לימוד מחזור הל"ח, ותיבל את הסיום בביאור מתוך "הדרן" של הרבי. הרב לאזאר אף הרחיב בעיון בדברי הרמב"ם שהאפשרות שגם כאשר "הטובה תהא מושפעת הרבה", האפשרות היחידה שלמרות זאת "לא יהא שם קנאה .. ותחרות", היא רק כאשר "עסק כל העולם יהיה לדעת את ה' בלבד".

השליח הראשי לחרקוב הרב משה מאסקאוויטש פתח את מחזור הל"ט, בהלכה הראשונה של "יסוד היסודות ועמוד החכמות", ושילב בדבריו זכרונות חיים וחמים מסיומי הרמב"ם הראשון והשני, תשמ"ה ותשמ"ו, בהיותו בחור ב-770.

השליח הראשי לזיטומיר הרב שלמה וילהלם דיבר בלהט חסידי כדרכו על "הרמב"ם כמקשה אחת", ואחריו נשא דברים השליח הראשי לקאזאן הרב יצחק גורליק, שבשפתו הייחודית דיבר על הצורך לקבוע עת ברורה ללימוד רמב"ם יומי כשיעור בסיסי בסדר היום, ועל הצורך להפוך - גם בעיני המקורבים - את שיעור הרמב"ם היומי כ"נושא" בו אנו עוסקים בכל יום. לעשות זאת תוך כדי שיעור-תורה, בשיחה אישית, או כל כדומה. להכניס גם כ"בדרך אגב" את הנושא, כך שהדבר יחלחל אליהם כדבר יסודי.

בסיומו של הסיום, הרב לאזאר עדכן את השלוחים שכל חלקי ה'משנה תורה' להרמב"ם בשפה הרוסית הודפסו בהוצאת הספרים 'לחיים', והמליץ לכולם לרכוש את הספרים עבורם אישית ועבור בני הקהילות שלהם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.