מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשע״ט 05.08.2019

מתנת הבחורים לשנת התשעים: ספר 'הערות ופלפולים'

לרגל 90 שנה לנישואי הרבי והרבנית, הוציאו תלמידי תות"ל נתניה ספר 'נישואי מלך', הרווי בהערות ופלפולים בענייני קידושין ונישואין, כמתנה ייחודית לרבי • בראש הספר - מדור 'בית הגנזים' עשיר במיוחד, הכולל הנחות מגוף כתב יד קודש בפרסום ראשון • לסיפור המלא >>>
מתנת הבחורים לשנת התשעים: ספר 'הערות ופלפולים'
על רקע הספר החדש: תלמידי הישיבה בנתניה

כתב COL

לרגל 90 שנה לנישואי הרבי והרבנית, הוציאו תלמידי תות"ל נתניה ספר 'נישואי מלך', הערות ופלפולים בענייני קידושין ונישואין, כמתנה ייחודית לרבי. יש לציין שלמרות שמסכת קידושין לא נלמדת השנה בישיבות, לקחו על עצמם תלמידי הישיבה את המעמסה הנעימה של כתיבת חידושי תורה בנושאים אלו, על מנת להעניק לרבי מתנה הולמת.

בראש הספר, מדור 'בית הגנזים' עשיר במיוחד. במדור שני מאמרי אדמו"ר הזקן – הנחות מגוף כתי"ק בנו רבי משה ע"ה בפרסום ראשון; הקדמת אדמו"ר האמצעי לחיבורו 'ביאור כוונות התפלה ע"ד הקבלה והחסידות' בפרסום ראשון. האוצר היקר והייחודי (הביכל) הובא אל הרבי, יחד עם כל תלמידי שיעור ג' ששהו יחד ('שבת אחדות') עם רבני הישיבה בחצר הרבי בש"פ זכור השנה. במדור אף מכתבי הרה"ק רבי לוי יצחק והרבנית חנה ע"ה. במכתבים קיימת התייחסות לחתונת הרבי והרבנית. המכתבים מועברים עתה לידי ספריית הרבי. המדור מתהדר בשפתי ישנים חשובים מאד נוספים.

הספר הינו חלק מסדרת ספרים. כקודמיו בסדרה- "תפארת מלך"; "אב מלך" (שהוקדש כולו להערות ולפלפולים בתורת רבי לוי יצחק, לרגל מלאות שבעים שנה להסתלקותו); "הגדת מלך" (שהוקדש כולו להערות ולפלפולים בהגדת הרבי, לרגל מלאות שבעים שנה להוצאתו לאור) – הספר "נישואי מלך" יוצא לאור, במסגרת מבצע "יגיעה בתורה", גדול וייחודי, שהתקיים במשך השנה האחרונה בישיבה, שכלל גם לימוד ועיון בתורת הרבי.

המבצע "יגיעה בתורה" נפתח בראשית החורף הקודם (תשע"ח) ונמשך ב'שטורעם' גדול עד ז' מנחם אב. שיאו של המבצע, מסע התמימים באירופה, בעקבות נישואי הרבי והרבנית. תחילת המסע בש"פ ויצא (תשע"ט), שבת ה'אופרוף' של הרבי, בדירות הרבי הריי"צ בריגא (הדירות עומדות עדיין על תילן), שם עלה הרבי לתורה ושם נערכו ההתוועדויות, והמשכו בי"ד כסלו, בוורשא, במקום החופה והחתונה. החיות הרבה שהפיח המבצע המיוחד בלימודים ובאווירה החסידית, כמו גם המסע הייחודי והמרתק, אין לתאר במילים.

במהלך השנה, מידי שבועיים יצאה לאור חוברת לימודית מושקעת ביותר מבחינה גרפית, ובעיקר מבחינה פדגוגית לימודית, עליה שקדו במרץ כל התלמידים. התלמידים נבחנו על אחת עשרה יחידות, כאשר כל יחידה מחולקת לשלושה חלקים. החלק הראשון התמקד בפשט הסוגיות הנלמדות בגמרא. מטרת חלק זה היא להקנות לתלמידים כלים יסודיים להבנה ישרה של הסוגיות, ובכך מדריכם לעיון עצמאי מעמיק.

החלק השני מאיר את הצד ההלכתי בסוגיות שעל הדף, ומציע תוספת עיון בספרות ההלכתית. החלק השלישי כולל לימוד לעומק של שיחות הרבי עם עיונים, הערות והארות. במסגרת זו יצא עתה, הספר המהודר "נישואי מלך", פרי עטם של התמימים, משתתפי המבצע.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.