מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשע״ט 05.08.2019

מאות תושבי תל-אביב בכנס השנתי בנושא בית הבחירה והגאולה

האלוף במיל' גרשון הכהן בנאום דרמטי בכנס: "הגיע הזמן שבכירי הצבא יפסיקו להפחיד אותנו מ'התקוממות ומרי ערבי', החוזק וההרתעה הישראלית תלויים אך ורק באמונתנו בארץ ישראל ותורת ישראל" • לסיפור המלא
מאות תושבי תל-אביב בכנס השנתי בנושא בית הבחירה והגאולה
האלוף במיל' גרשון הכהן בנאום דרמטי בכנס: "הגיע הזמן שבכירי הצבא יפסיקו להפחיד אותנו מ'התקוממות ומרי ערבי', החוזק וההרתעה הישראלית תלויים אך ורק באמונתנו בארץ ישראל ותורת ישראל"

עם הכניסה לימי האבל על חורבן בית המקדש, קיים גם השנה מרכז חב"ד תל אביב את הכנס השנתי בנושא בית המקדש השלישי והגאולה כאשר מאות מתושבי העיר מכל החוגים, התכנסו ליום עיון מיוחד בהיכל משה המפואר שבבית הכנסת 'חב"ד - גאולת ישראל' בלב תל אביב.

הכנס, נערך על פי קריאתו של הרבי מליובאוויטש להוסיף בימים אלו בשמחה המותרת על פי ההלכה ע"י 'סיום' מסכתות בתלמוד ולהוסיף בלימוד ועיון בנושאי הגאולה ובית המקדש. במהלך הכינוס, נערך גם סיום מחזור ה-ל"ח בלימוד ספר 'משנה תורה' של הרמב"ם המסתיים בימים אלו.

כיצד יציינו את ימי התעניות על חורבן בית המקדש כאשר יקויים הפסוק 'ייהפכו ימים אלו לששון ולשמחה' בימות המשיח לאחר שיבנה המקדש? האם גם אז יידחה 'תשעה-באב' כאשר הוא חל בשבת כשם שהוא נדחה בימינו? משא מעמיק בשאלה זו נשא הרב יוסף גרליצקי שליח הרבי מליובאוויטש ורב קהילת חב"ד תל אביב.

את סיום ספר הרמב"ם ערך הגאון הרב זבדיה כהן ראש אבות בתי הדין בתל אביב-יפו, שריתק את המשתתפים בדיון הלכתי על כוונה, מחשבה ומעשה בפעולות האדם היומיומיות ובקיום המצוות. לאחריו פתח את מחזור ה-ל"ט ברמב"ם הרב מאיר אריה שמערלינג ראש ישיבת חב"ד ליובאוויטש 'חזון אליהו' (ע"ש ר' אליהו מירון ז"ל) בתל אביב.

נואם אורח מיוחד היה האלוף במיל' גרשון הכהן, שהיה הקצין הממונה על ביצוע תוכנית ההתנתקות מרצועת עזה ובראיונות אישיים שנתן לאחר מכן הודה כי טעה בכך שנתן יד לגירוש יהודים. בנאום דרמטי אמר האלוף "ההתנתקות הייתה טרגדיה לאומית, אך במבט לאחור ניתן לומר כי אחרי ההתנתקות 'לעולם לא ניתן יהיה לשכנע יותר את הציבור הישראלי שיש תועלת כלשהי בנסיגה משטחי ישראל. כיום לכולם ברור שעמדת ההלכה היא הצודקת ביותר – כל נסיגה היא סכנה לאומית וסכנה מוחשית לעתיד עם ישראל בארצו. לא ניתן יהיה יותר לבלבל את הציבור עם אמירות של בכירים בצה"ל שמצד אחד מבטיחים ש"אם רק נרצה נוכל תמיד להחזיר לידינו בכוח את השטחים מהם ניסוג", ומצד אחד מפחידים את הציבור ממרי והתקוממות של הערבים. עלינו להחזיק בשטחים שבידינו מתוך אמונה אמיתית שהם שלנו ומקור כוחנו על-פי תורת ישראל, זו הערובה היחידה לבטחון ושלום".

בפתיחת הכנס אותו הנחה בטוב טעם הרב שאול רייצס ראש כולל תפארת זקנים לוי יצחק נאמר המזמור קי"ח פרקו של הרבי, ע"י המשפיע והשליח הרה"ח הרב שלום בער בוטמן ובמהלכו הנעימו בשירה ווקאלית החזנים ר' חיים אליעזר הרשטיק, ר' צבי גרינהיים וילד הפלא מענדל'ה. בסיום הכנס נערך סיום מסכת נזיר ע"י הרב יצחק ביר, גבאי בית הכנסת ומנהל אגף הפעילות ומשם תחת הרושם המיוחד של עיון בנושאי בית-המקדש וביאת המשיח המשיך הקהל להתוועדות חסידית שנמשך אל תוך הלילה.

כ-100 ילדים השתתפו גם הם בלימוד הלכות בית המקדש באמצעות פעילות יצירה ועבודות יד שערכה עבורם השליחה גב' גבירץ, באולם הסמוך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.