מערכת COL | יום ג' אב ה׳תשע״ט 04.08.2019

חב"ד קרקוב: מנווטים את ההזדהות והכאב לנתינה בפועל

בית חב"ד קרקוב, עם תמיכתם של יהודים מכל רחבי העולם פתח בקמפיין בן ימים ספורים, בכדי לפתוח מחדש את שערי התפילה. רק לפני זמן קצר, קבוצה מזערית בקהילה היהודית נעלה בשרשראות את דלתות בית הכנסת ההיסטורי "אייזק שול". בניין זה שנבנה בשנת 1644, עמד בגאווה בפני רעות הנאציזם ושחיתות הסוציאליזם כמשכן יהודי בקרקוב. חב"ד קרקוב ויהודים בכל רחבי העולם הצטרפו לקמפיין גיוס תרומות שיימשך כאמור ימים ספורים, בכדי לגייס את הסכום הנדרש. כל דולר שייתרם במהלך הקמפיין יוכפל בעזרתם הנדיבה של ידידים וחברים שמעדיפים להסתכל על העולם באור חיובי. הצטרפו לקמפיין חשוב ונחוץ זה ועזרו לנו להגביר את אור יהדות קרקוב >> לסיפור המלא
חב
בית חב"ד קרקוב, עם תמיכתם של יהודים מכל רחבי העולם פותח היום בקמפיין של ימים ספורים, בכדי לפתוח מחדש את שערי התפילה.
רק לפני זמן קצר, קבוצה מזערית בקהילה היהודית נעלה בשרשראות את דלתות בית הכנסת ההיסטורי "אייזק שול". בניין זה שנבנה בשנת 1644, עמד בגאווה בפני רעות הנאציזם ושחיתות הסוציאליזם כמשכן יהודי בקרקוב.
השפעות השואה והלאומנות הסוציאליסטית הארסית עדיין מורגשות בעיר. הרב גוראריה, שאינו מבדיל בין שפה, גיל ומין, עוזר לאחד מחדש, להחיות ולרענן את המרכז ההיסטורי ונשמת אפה התרבותית יהודית של קרקוב.
בשנים שחלפו מאז בואו של הרב גוראריה, הוא ממשיך ללא הרף לבצע את שליחות הרבי מליובאוויטש ולהצית את האור החם בליבם של יהודי קרקוב. מאמציו הבלתי נלאים הוכיחו את עצמם בעלייה ניכרת בפתיחות, בקהילתיות ובמעורבותם של יהודים מכל רקע שהוא. חיבור זה הופגן בגאווה על ידי חברי הקהילה היהודית בקרקוב, בעומדם מול שער בית הכנסת הנעול; אף יהודי אינו לבד, כולנו מאוחדים וחזקים יותר יחד.
כמו אוכל ובית, יהודי חייב בית כנסת. עם זאת, פעולותיהם האחרונות של אנשים חסרי מצפון ניסו לנשל צורך בסיסי זה. הם ניתקו את החשמל והמים, נעלו את שערי בית הכנסת, ושכרו רעולי פנים שימנעו מהיהודים מלהיכנס, כאשר חפצי דת יקרי ערך עדיין בפנים. חסיד ניצול שואה קונן על כך שראה מחזות כאלה בעבר, אך מעולם לא היו מעורבים בהן יהודים.
כדברי הרבי "לכתחילה אריבער", כעת הגיע הזמן לצלוח את המכשול הזה ולהפוך את קרקוב ליהודית עוד יותר. קהילת חב"ד בקרקוב מצאה משכן חדש עבור המניין היומי היחיד בעיר ועבור המשך עבודתה החיונית. חוזה השכירות לשנתיים כבר אושר וכעת אנחנו צריכים את עזרתכם.
תמורת $5,500 לחודש, $1,370 לשבוע, או $196 ליום, אנו יכולים להפוך אותו למשכן היהודי החדש בעיר.
חב"ד קרקוב ויהודים בכל רחבי העולם הצטרפו לקמפיין גיוס תרומות שיימשך מים ספורים, בכדי לגייס את הסכום הנדרש. כל דולר שייתרם במהלך הקמפיין יוכפל בעזרתם הנדיבה של ידידים וחברים שמעדיפים להסתכל על העולם באור חיובי.
הצטרפו לקמפיין חשוב ונחוץ זה ועזרו לנו להגביר את אור יהדות קרקוב. לתרומה בקרו ב charidy.com/pushingforward
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.