מערכת COL | יום ג' אב ה׳תשע״ט 04.08.2019

המטה לביטחון לאומי ידון בשיפוץ מערת המכפלה

המטה לבטחון לאומי בראשות מאיר בן שבת ידון בשבוע הבא בכוונת ישראל לשפץ את מערת המכפלה בחברון ולהנגיש אותה ליהודים ומוסלמים כאחד • לסיפור המלא
המטה לביטחון לאומי ידון בשיפוץ מערת המכפלה
מערת-המכפלה (צילום: היישוב היהודי בחברון)
המטה לבטחון לאומי בראשות מאיר בן שבת ידון בשבוע הבא בכוונת ישראל לשפץ את מערת המכפלה בחברון ולהנגיש אותה ליהודים ומוסלמים כאחד, כך דווח בערוץ 7.

על פי הדיווח, על רקע המאבק הציבורי להנגשת המערה שנמשך כבר מספר שנים, משרד הבטחון צפוי להפקיע את שטח המערה מידי עיריית חברון הפלסטינית, כדי להתחיל בעבודות השיפוץ.

המערה מוגדרת על פי הסכמי חברון כשטח בשליטת הוואקף ולכן לא ניתן לבצע במקום עבודות בלי קבלת אישור מהפלסטינים. לפני כחודשיים עלה הנושא לדיון בוועדת חוץ ובטחון, במהלכו התחייבו אנשי המינהל האזרחי והמל"ל להאיץ את המהלכים לשיפוץ מערת המכפלה.

בחודש שעבר שיגר מתאם פעולות הממשלה בשטחים מכתב לעיריית חברון הפלסטינית, ובו דרש ממנה לאשר את העבודות לשיפוץ, חידוש והנגשת המערה. במתפ"ש הבהירו לראש העיריה הפלסטיני כי אם יסרב, ישראל תפקיע את השטח ותבצע את עבודות השיפוץ בצורה חד צדדית.

מארגון 'בצלמו' הפועל להנגשת המערה נמסר בתגובה: "אנחנו מקווים מאוד שזהו הדיון האחרון שמתקיים בנושא ובסופו ההנגשה תאושר מיידית. אחרי שנים של בדיקות ודיונים אנחנו
קוראים לנתניהו לעשות את הדבר ההומניטרי והפשוט – להנגיש את המערה".

ביישוב היהודי בחברון מלינים על כך שישראל מאפשרת לעיריית חברון ולוואקף לקבוע את הנהלים במערת המכפלה: "אנחנו דורשים מראש הממשלה ושר הבטחון בנימין נתניהו: החזר את המערה לבעליה האמיתיים ואשר את ההנגשה לטובת כל המבקרים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.