מערכת COL | יום כ"ג אייר ה׳תשס״ה 01.06.2005

שמחת 'קישורי תנאים' מרגשת ליתומה מנפגעות הטרור

גורלה של חיה, בחורה צעירה מבוכרה, התאכזר אליה מאד. אביה נפטר בטרם עלתה ארצה; לפני שנתיים נרצחה אמה בפיגוע ההתאבדות הכפול בתחנה המרכזית ובפיגוע טרור רצחני, בצומת כרכור, נרצחה אחייניתה. צעירי חב"ד נרתמו לעזרתה ומלווים אותה מאז ימי ה'שבעה'. כעת עלה סוף-סוף חיוך על פניה, במסיבת שידוכין שמחה שמימנו עבורה צעירי חב"ד ושימחו אותה ואת חתנה. במחלקה למען נפגעי הטרור נערכים עכשיו לעמוד לצידה בארגון החתונה ולסייע לה להקים משפחה בישראל. אביה של חיה נפטר בבוכרה לפני מספר שנים, וזמן קצר לאחר-מכן עלתה חיה ארצה עם אימה ואחיה אלי, בניסיון לפתוח בחיים חדשים בארץ הקודש, הם עברו קשיי קליטה, והתמודדות עם שפה ומנטליות לא מוכרים, אך הרצון היה גדול. חיה פנתה ללימודים במסגרת דתית חרדית, אמה עמלה קשות לפרנסתם בדוכן רוכלים באזור תחנה המרכזית הישנה בתל אביב שם מכרה בגדים.
שמחת 'קישורי תנאים' מרגשת ליתומה מנפגעות הטרור
לפני כשנתיים, במהלך עוד יום עבודה שגרתי, אירע פיגוע רצחני כפול על-ידי מחבלים מתאבדים בתחנה המרכזית, ואמא של חיה נהרגה במקום. חיה מצאה את עצמה לפתע ללא משפחה יתומה צעירה ללא אב ואם. השבר הגדול הגיע לאחר אסון נוסף במשפחה בו נרצחה אחיינתה בפיגוע באוטובוס בצומת כרכור.

צעירי-חב"ד ערכו ביקורי תנחומים בבית המשפחה במהלך ימי ה'שבעה', ומאז נמצאים עימם בקשר רצוף, ומנסים לסייע כמיטב יכולתם. רותי, חברתה הטובה של חיה, כאבה את צערה הגדול באובדן אימה, ובהיותה יתומה מאב ואם, והחליטה לפנות למשפחה חסידית בבני ברק, ששמעה כי הם יהיו מוכנים לאמץ נערה צעירה במצבה של חיה.

רותי הגיעה לכתובת שנמסרה לה כדי לאתר את המשפחה, אך התברר כי חלה טעות. בצר לה פנתה לצאת מהבניין, אך עוד נבוכה מהטעות פגשה בגב' לאה, שהציעה את עזרתה. רותי היססה תחילה. לבסוף סיפרה כי היא מחפשת משפחה שתאמץ את חברתה היתומה מאב ואם. לאה האזינה לסיפר חייה הכואב של חיה ואמרה כי זו בהחלט מצווה גדולה המזדמנת לפניה. "אתייעץ עם בעלי ואדבר איתך מחר". במלים אלה נפרדה גב' לאה מרותי.

למחרת קיבלה רותי את הטלפון המיוחל בו התבשרה כי לאה ובעלה מאיר החליטו לאמץ את חיה לבת. לאה ומאיר שזכו להשיא שנים-עשר משלושה עשר ילדיהם, אימצו את חיה לבת והעניקו לחיה את כל מחסורה, שידכו אותה עם בחיר ליבה וחגגו עתה עימה את שמחת שידוכיה.

צעירי-חב"ד ששמעו על שמחת הבת בבואה בקשרי השידוכין, החליטו לענות לבקשת המשפחה, ולסייע במימון הוצאות שמחת החתונה. מנהל המחלקה של צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור, הרב מנחם קוטנר, אומר כי "בימים אלו שוקדים בצעירי חב"ד לסייע בהוצאות הגדולות של שמחת החתונה".

אתר צעירי-חב"ד
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הגורל אינו בעה"ב
כ"ג אייר ה׳תשס״ה
למערכת שלום!
רציתי להעיר שהמילים "גורלה התאכזר אליה" וכדומה, לקוחות מהנצרות ושאובות מסיפרותה.
ובפרט לנו חסידי חב"ד האמונים על תורת הבעש"ט ומאמינים בהשגח"פ, משפט כזה צורם ביותר ומיותר לומר שעומד בסתירה מוחלטת לשיטתינו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.