מערכת COL | יום א' אב ה׳תשע״ט 02.08.2019

המבצע מתרחב: עוד תמימים יזכו לטוס • כל הפרטים

מדוע שהה אביו של הרבי אצל הבריסקער רב בחג הסוכות, ואיזה פסק הלכה נתן שם? • בעקבות ההצלחה: כרטיסי טיסה נוספים לאלמא אטא • המיזם המפתיע, ראשון מסוגו, שכבש את היכלי הישיבות ומחנות הקיץ, הוא הנושא העיקרי איתו "חיים" תלמידי התמימים בימים אלו • מידי שבוע לומדים ונבחנים על חומר לימודי מתוך תורתו של הרבי, תורת אביו של הרבי, וזכרונות מרתקים של אם הרבי • רשמים ותיעוד מצולם ממסע מיוחד בהיכלי הישיבות בעיצומו של המבצע הגדול • לכתבה המלאה
המבצע מתרחב: עוד תמימים יזכו לטוס • כל הפרטים


בעקבות ההדים הרבים, למבצע המיוחד שסוחף אחריו אלפי ילדים ובחורים במחנות הקיץ ובישיבות הקיץ בכל רחבי ארצות הברית וקנדה, יצאנו בשבוע האחרון לבדוק בחמשה מוקדים נבחרים (מתוך רבים אחרים) איך זה נראה בשטח:

יום רביעי בערב > ישיבת קיץ קינגסטאן YKK, שע"י מוסדות החינוך וישיבת 'אהלי תורה – אהלי מנחם':

מאות תמימים, על פניהם זוך של קדושה וטהרה, יושבים רכונים בכובד ראש ליד השולחן, וממלאים בשקט את התשובות המחכימות על גליונות המבחן, שאלות על החומר הנלמד בשבוע האחרון, מתוך תורתו העמוקה של כ"ק הרה"ק הרב לוי יצחק שניאורסאהן זצוק"ל. אין ספק שמראות כאלו גורמים נחת רוח גדולה לרבי.


יום חמישי בערב > ישיבת קיץ YSP, שע"י מוסדות החינוך וישיבת תות"ל במוריסטאון:

מאתיים ושלושים נערים בגילאי העשרה, חלקם כבר חבשו את ספסלי הישיבות בשנה האחרונה וחלקם יעשו זאת רק בשנת הלימודים ה'תש"פ, מסתובבים במסדרונות ומשננים בלהט את החומר שנלקט בחוברת המיוחדת, עליה עמלו צוות של רבנים ומשפיעים בראשות הרב חיים שאול ברוק שיחי', המנכ"ל הנמרץ של 'ועד הנחות בלה"ק' ומי שמסור ונתון להו"ל תורת רבינו, וכן תורתם דברי ימיהם וזכרונם של הר"ר לוי יצחק והרבנית הצדקנית מרת חנה.

בפינה זו עומדת קבוצה של תמימים בני 15 ומסבירים אחד לשני בלהט את השיחה בה מבאר הרבי את התירוץ של אביו בסוגיא עמוקה, בפינה אחרת מזכירים אחד לשני שני נערים את סדר השתלשלות הדברים במסעה של הרבנית למקום גלותו של בעלה הרב אי שם בישימון הקזחי.

יום ועש"ק, שעה קלה לפני שבת > מתיבתא תות"ל טורונטו קנדה:

שלט מאוייר מקדם את פנינו בפתח ה'זאל' – "רוצה לטוס לאלמא אטא? דאג להיות מוכן למבחן"!

כפי שפרסמנו בעבר, בין המצטיינים שיצברו ממוצע גבוה בארבעת המבחנים על החומר הנלמד, יוגרלו חמישים כרטיסי טיסה! להשתטח על הציון הק' של בעל ההילולא באלמא אטא ביובל הע"ה להסתלקות – אור ליום כ"ף מנחם אב ה'תשע"ט, ובו ביום יטוסו בחזרה ע"מ להשתטח על הציון הק' של הרבי בבית החיים בקווינס.

המשפיע הראשי מסביר לנו שמאז נפתח המבצע בסערה בהיכל הישיבה, ניתן לראות על פניהם של התמימים כי הם מצויים באטמוספירה אחרת.

בשיחה טלפונית אקראית שאנו נחשפים אליה, משמיעה השלוחה מרת שרה שתחי' אמו של הת' שניאור זלמן פ. מאטלנטה, באוזני ראש הישיבה את הדברים הבאים:

"אם אני ובעלי, שלוחי הרבי באטלנטה רווים נחת ממה שמספר לנו הבן, מהטון שבו הוא מדבר בהתלהבות על הלימוד, על החוויה הרוחנית, על העולמות החדשים שנפתחו בפניו, על הריתחא דאורייתא שיש בישיבה, על רגש ההתקשרות החזק שבוער בליבם לכבודו של רבינו ולכבודם של אביו ואמו של רבינו, נקל לשער כמה נחת רוח נגרמת לרבי עצמו. אני רוצה להודות באופן אישי לכל מי שטרח והכין את הפרויקט המיוחד הזה, ולכל התורמים שהשקיעו מכספם למען מטרה נעלית זו".


במוצאי שבת שכולה לימוד תפילה והתוועדות התקיים המבחן, וההנהלה קיימה את ההבטחה שנרשמה על אותו שלט בערב שבת "פארבייסען בשפע יוגש לכל הנבחנים", למרות שזה טפל לעיקר עצמו כמובן.

יום שלישי > ישיבת 'אור אליהו' מתיבתא ליובאוויטש ד'שיקאגא:

כפי שנרשם על 'לוח המודעות וההכרזות' הדיגיטלי בפתח הזאל רחב הידיים, עם סיום סדר חסידות בשעה 9:30 בערב, במקום לגשת לנוח ולפוש מיום לימודים עמוס בנגלה וחסידות, הלכה, סדר לקו"ש וסדר גאומ"ש, מתיישבים מאה ושישים הבחורים מחדש לשולחנות למבחן השבועי בקונטרס. מיד לאחר בדיקת המבחנים על ידי הממונים זורמים הציונים למטה הראשי של המבצע בחצרות קדשנו.

יום חמישי בצהרים ער"ח מנחם אב > ה'טענט' השלישי בבית אהל חב"ד ליובאוויטש הסמוך לציון הק':

קול תורה ערב ממלא את חלל הטענט השלישי, במתחם 'בית אהל חב"ד ליובאוויטש' הסמוך ונראה לאהל הק'. כמאה וחמישים תלמידי התמימים המשתתפים בישיבת הקיץ שע"י ישיבת תות"ל וסטצ'סטר (המגיעים אליה מ-17 ישיבות קטנות!), הגיעו יחד עם ההנהלה והצוות הלימודי והארגוני ליום שלם של לימוד והכנה לכניסה בדחילו ורחימו אל הקודש פנימה.

יחד עם חוברות הנגלה והחסידות של הישיבת קיץ, מחזיק כל תמים בידו או בנרתיק התפילין שלו את היהלום שבכתר של ישיבות הקיץ בשנה זו, חוברת הלימוד "קונטרס הכנה לקראת כ"ף מנחם-אב, ע"ה שנה". החוברת שיצאה לאור על ידי מוסד ההו"ל של תורת רבינו 'ועד הנחות בלשון הקודש', עבור הפרויקט במיוחד עבור צעירי התמימים, נלמדת כאן בחשק רב, הכל מרגישים שאין ראוי מכך קודם הכניסה לציון הק' אל הרבי.

המשגיח הכללי מספר לנו, שהוא ליוה מקרוב את המבצעים השונים המתקיימים מפעם לפעם בהיכלי הישיבות, אבל חיות כזו ו'שייכות' כזו לחומר הנלמד הוא לא ראה מעודו.


*

תוכנית הלימודים נהגתה והותאמה במיוחד לגילאים אלו, הן על ידי ניקוד חלקים מסויימים, הן על ידי תרגום ענינים ומושגים קשים לשפת המדינה כדי שאכן כל תלמיד יבין אותם לאשורם, הן על ידי עיבוד מושגים ונושאים עמוקים מתורתו של בעל ההילולא בידי השליח הרב דוד דובאוו מפרינסטון והשליח הרב אליהו וואלף מכפר חב"ד, וכמובן העימוד והעיצוב של החוברות והמבחנים בידי הצוות המקצועי של הוצאת 'חז"ק' בראשות הרב אורי וילהלם מנחלת הר חב"ד. התיאום מול הנהלות הישיבות, ישיבות ומחנות הקיץ, ההדפסה והמשלוח של החוברות המבחנים וכיו"ב נעשה ע"י ועד הנחות בלה"ק.

בצוות ההיגוי של המיזם המיוחד, הראשון מסוגו, לקראת יובל הע"ה להסתלקות הרלוי"צ מוסרים שהם שוקלים ברצינות להרחיב את מאגר הפרסים והמלגות, כי רמת הציונים של 2500 התלמידים המשתתפים היא מעל למצופה.

אם עוד קודם תחילת סדר הלימודים ב-25 ישיבות קיץ! ברחבי ארה"ב וקנדה, הוכרז כי אלו שיצליחו בממוצע של מעל 80% בארבעת המבחנים ייכנסו להגרלה על חמישים כרטיסי טיסה לאלמא אטא, הרי שע"פ התוצאות המרנינות שוקלים בהנהלת המבצע לפנות לנגידים החסידיים המלווים את המבצע מראשיתו: הרה"ת ר' יוסף יצחק הכהן כ"ץ שיחי', הרה"ת ר' שלום דובער ליין שיחי', ושאר השותפים, להגדיל את מכסת הכרטיסים לשישים כרטיסי טיסה.

כמו כן, לכל אלו שיצליחו בממוצע עד 80 %, וייכנסו להגרלה על סט שלם של 20 כרכים "תורת מנחם – ספר המאמרים" (ה'תשי"א-ה'תשל"א), שוקלים בהנהלת המבצע להגדיל את המכסה למאה סטים של מאמרים!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.