מערכת COL | יום כ"ב תמוז ה׳תשע״ט 25.07.2019

שגריר ישראל באוקראינה: "רק ישראלים שמעוררים חשד מגורשים"

לדברי השגריר יואל יוסף ליאון, הרשויות באוקראינה נמצאות בקשר רצוף איתו • הדברים נאמרו במסגרת סמינר מקצועי שהתקיים בכפר הנופש 'אור אבנר' • היום ישתתף השגריר יחד עם הרבנים מאירופה בחנוכת מצבת זכרון שנבנתה בעיירה סדיגורא בסיוע "מרכז רבני אירופה" • לסיפור המלא
שגריר ישראל באוקראינה:
"אין אנטישמיות באוקראינה", הכריז שגריר ישראל באוקראינה, יואל יוסף ליאון בהרצאה שנשא בפני בפני 50 רבנים מאירופה שהשתתפו בסמינר מקצועי אותו ארגן 'מרכז רבני אירופה'. לדברי השגריר, "הבעיה נעוצה בכך שאנשים מגיעים לאוקראינה ללא כרטיס טיסה חזרה, או ללא פרוטה בכיסם ומעוררים חשד שהם מתכוונים להישאר בתחומי המדינה ללא אישור. זאת הבעיה המרכזית". לדברי השגריר הרשויות באוקראינה נמצאות איתו בקשר תכוף ומעדכנות אותו כאשר מתעוררות בעיות עם אזרחים נושאי דרכונים ישראליים. נושא כניסת ישראלים לאוקראינה היה אחד משורה של נושאים שעלו בהרצאה ובשיחה שהתפתחה אחריה בין הרבנים מאירופה לשגריר שהשיב בהרחבה.

יוסף ליאון הוא בין הבודדים בשירות החוץ של ישראל שהוא שומר מצוות והולך כיפה בגלוי וחוטי הציצית משתלשלים בגאון על מכנסיו. הרבנים, שהופתעו למראהו, התעניינו בתפקידו ובאורח חייו ושמעו ממנו על התפקיד כמו גם על הקפדתו להתלבש בגלוי כיהודי שומר מצוות דבר שכדבריו זוכה להערכה בקרב שגרירים ממדינות שונות עימהן הוא נפגש.

השיחה עם השגריר, היתה אחת משורה של מפגשים שהתקיימו במסגרת הסמינר המקצועי אותו אירח הרב שלמה וילהלם רב העיר ז'יטומיר והמחוז. הרבנים התארחו בכפר הנופש "אור אבנר" שבמקום. הסמינר שהתחיל ביום שני השבוע והסתיים ביום רביעי בצהריים היווה עבור הרבנים מרחבי אירופה, שחלקם משמשים רבנים בערים מרוחקות, הזדמנות למפגש ושיחה עם עמיתיהם בנושאים רבים העומדים לפתחם.

במהלך הסמינר שמעו הרבנים הרצאות מפי אנשי מקצוע במגוון נושאים שכל אחד מהם נשא שלושה הרצאות. הרב משה גולדשטיין, מאמן אישי ועסקי, עסק בנושאים של ניהול וניצול זמן לצד העצמה אישית.

הרב צבי סילבר, יועץ כלכלי למוסדות וארגונים, נשא דברים בפני הרבנים בנושאים כלכליים שונים והציג בפניהם מגון אפשרויות מעולם העסקים לניהול כלכלי של מיזמים.

הרב נתן רוזן מנהל קורס מרצים בארגוני הקירוב, דיבר על על צורות הדיבור השונות בסדנה, בשיעור, הרצאה, נאום או דרשה תוך שהוא משתמש, להנאת הרבנים, בדוגמאות מההרצאות שנישאו לפניהם.

במהלך הכינוס שמעו הרבנים הרצאות ושיעורים מפי מומחים נוספים וביקרו בציונים של הרה"ק מרנן רבי לוי יצחק בברדיטשוב והבעל שם טוב במעז'יבוז'.

רבה של ברדיטשוב ושליח חב"ד במקום הרב משה טאלער, מצאצצאי סניגורן של ישראל, סיפר לרבנים בסמוך לציון על העבודה והעמל שהשקיע באיתור מקומו המדוייק של ציון רבי לוי יצחק מברדיטשוב, ילדיו ודמויות יהודיות ידועות נוספות שחיו בברדיטשוב ונטמנו בבית העלמין בו. הוא ציין כי עדיין לא נחשף הכול והעבודה נמשכת.

היום, יום חמישי, ישתתף שגריר ישראל באוקראינה יחד עם הרבנים מאירופה בחנוכת מצבת זכרון שנבנתה בעיירה סדיגורא הסמוכה לצ'רנוביץ, שם אותרו לאחרונה קברי אחים של יהודים שנרצחו בשואה על ידי הנאצים ימ"ש ונקברו יחדיו. בסיוע גורמי מקצוע יהודיים אותרו שמותיהם של 1200 יהודים שנרצחו במקום. מצבת הזכרון נבנתה בסיוע "מרכז רבני אירופה" שהחל באחרונה בפרוייקט נרחב לאיתור קברי יהודים שנרצחו בשואה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.