מערכת COL | יום כ"א תמוז ה׳תשע״ט 24.07.2019

התרגשות בטשקנט: השליח הרב אבא-דוד גורביץ שב לביקור

הקהילה היהודית בטשקנט, חגגה בימים האחרונים, לרגל ביקורו המפתיע של הרב אבא דוד גורביץ שליח הרבי והרב הראשי של אסיה התיכונה, זאת לאחר 11 שנים, מאז גורש מטשקנט על ידי השלטונות • הרב גורביץ שב לביקור
התרגשות בטשקנט: השליח הרב אבא-דוד גורביץ שב לביקור


הקהילה היהודית בטשקנט, חגגה בימים האחרונים, לרגל ביקורו המפתיע של הרב אבא דוד גורביץ שליח הרבי והרב הראשי של אסיה התיכונה, זאת לאחר 11 שנים, מאז גורש מטשקנט על ידי השלטונות.

לאחר קבלת אישור מיוחד מטעם ממשלת אוזבקיסטן, יצא הרב גורביץ שיחי' לביקור מיוחד בעיר אליה יצא בשליחות בברכת הרבי, ואל הרב התלווה נכדו ר' ישראל גנזבורג, אשר זכה לפעול בטשקנט במשך השנים. במהלך הטיסה הופתע הרב גורביץ לפגוש את תלמידים לשעבר בבית ספר חב"ד בטשקנט, ואלו התרגשו לפגוש את השליח ונענו במהרה להניח תפילין, ואף הבטיחו שיגיעו לאירועי קבלת הפנים לרב גורביץ בימים הבאים בטשקנט.

הביקור נפתח בחג הגאולה י"ב תמוז, בבית הכנסת הבוכרי "גרבנובה", בתפילת שחרית משותפת עם בני הקהילה והשליח הנוכחי הרב ברוך אברמצ'ייב, ובתום התפילה נערכה התוועדות מרגשת, בה המשתתפים סיפרו על הפעילות היהודית-חסידית כיום בעיר.

הרב גורביץ סיפר על מסירות נפשו של אדמו"ר הריי"צ ברוסיה הסובייטית, וחזר על דברי הרבי אודות הגאולה הקרובה וחובת הציפייה למשיח, שיתגלה בקרוב ממש. כך גם סיפר סיפורי מופתים מהרבי, וחיזק את המשתתפים להמשיך ולפעול בהפצת היהדות והחסידות, כדי לגרום נחת רוח לרבי.

התחנה הבאה בביקור – בית הרב גורביץ במרכז העיר טשקנט, בו נבנה מקוה לפני 28 שנים, בתחילת שליחות הרב גורביץ, וכאשר נאלץ לעזוב את העיר, לא מכר את הבית כדי שהמקווה יוכל להמשיך לפעול ולאחרונה תרם את שטח הבית ובמקום נבנה מקווה מפואר ומודרני בתרומת לב לבייב ונקרא על שם רעייתו "מי אולגה". הרב גורביץ סייר במקווה, והביע את התפעלותו מהמקוה הגדולה, שנבנתה על מקום הבית אשר שקק פעילות רבה במשך שנים רבות.

מטשקנט, טס הרב גורביץ לעיר פרגנה, בה נפגש עם בני הקהילה היהודית, והעניק טליתות ותפילין במתנה למתפללי בית הכנסת. והסביר עד כמה חשוב להניח תפילין מידי יום ביומו.

בימים אלו בהם שהה הרב גורביץ באוזבקיסטן, חיזק את בני הקהילה, ועודדם לשמור יהדות, לפקוד את בתי הכנסת, וללמוד תורה. המסע לטשקנט וחלוקת טליתות תפילין וספרי קודש, בחסות משפחת ענגלנדר. ראשי המשפחה הגיעו לטשקנט בימי השואה, כאשר נמלטו מפולין, והם אשר מימנו את הנסיעה המיוחדת של הרב גורביץ, כדי שיעלה להתפלל במניין בקבר אבי המשפחה לרגל היארצייט.

המסע הסתיים, וימים יגידו, האם יבואו בעקבותיו ביקורים נוספים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.