מערכת COL | יום כ"א תמוז ה׳תשע״ט 24.07.2019

מדיבור על אוכל לא נעשים שבעים • מענות קודש

מכתב מהרבי מליובאוויטש, בו מדגיש את הצורך בקיום מצוות מעשיות בפועל ממש, ולא רק לדבר על כך • "כל זמן שלא יאכל בפועל לא תהיה תועלת מדבורו לגופו ומזמן לזמן יחלש. וכמו כן ממש הוא בהנוגע לחיי הנשמה" • למכתב המלא
מדיבור על אוכל לא נעשים שבעים • מענות קודש

מכתב מהרבי מליובאוויטש, בו מדגיש את הצורך בקיום מצוות מעשיות בפועל ממש, ולא רק לדבר על כך:

במענה על מכתבו... בו כותב את אשר עבר עליו ובני ביתו ואשר איננו רואה הצלחה בעניניו וכו' ומסיים שבנפשו הוא יהודי הרוצה לקיים את מצות תורתנו אלא שאינו אדוק וגם לא שומר שבת וכו'.

והנה כמו שבנוגע לחיי הגוף הרי אם ידבר האדם יומם ולילה שמאמין הוא בתועלת המזון ורוצה הוא לקבלו ולאכלו הנה כל זמן שלא יאכל בפועל לא תהי'ה תועלת מדבורו לגופו ומזמן לזמן יחלש עד שלבסוף לא יהי'ה לו כח לדבר ע''ד תועלת המזון, וכמו כן ממש הוא בהנוגע לחיי הנשמה שאף שידבר לפעמים תכופות שרוצה לקיים את המצות ואודות תועלת המצות וכיוצא בזה הרי כל זמן שלא יעשה זה בפועל אין הנשמה מתחזקת וכיון שחסרה לה עניניה הרי נחלשת מזמן לזמן וככל המדובר לעיל בהנוגע להגוף.

ובמילא אין צריך לחפש עוד סיבות להעדר הצלחה בעניניו כי הרי גם העדר קיום המצות מספיק לבאר העדר ההצלחה, ואף שרואים אנו כמה אנשים שאינם מקיימי מצות ובכל זה מצליחים, הרי אין אנחנו יודעים חשבונותיו של השם יתברך ולמי משלם את השכר במוקדם ולמי משלם השכר במאוחר וטעם השינוי בזה, וכיון שבעצמו כותב במכתבו שהוא מאמין בתורה הרי כבר כתוב בתורה בעשרת הדברות אודות הכרח דשמירת שבת והשכר הקשור בזה, וכן גם בנוגע לשאר המצות מעשיות אף שאין מזכיר אודותם במכתבו..."

מקור: אגרות קודש ח"ט עמ' רנח
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.