מערכת COL | יום כ' תמוז ה׳תשע״ט 23.07.2019

ראש ממשלה חדש בבריטניה: הקשר עם חב"ד ותקוות השלוחים

בבריטניה נבחר אמש לראשות הממשלה בוריס ג'ונסון, מי שבעברו כיהן כשר חוץ וכראש עיריית לונדון. נתניהו וטראמפ ברכו על בחירתו • האם בחירתו טובה ליהודים? • בראיון מיוחד שהעניק ל-COL הבוקר משחזר השליח ומנהל המוסדות בלונדון, הרב בנציון סודק, את הביקורים של ג'ונסון בבית חב"ד ובאירועי הקהילה היהודית לפני שנים אחדות ומדבר על מצב האנטישמיות בעירו ועל תקוות הקהילה מראש הממשלה החדש • ראש ממשלה חדש בבריטניה: לסיפור המלא >>>
ראש ממשלה חדש בבריטניה: הקשר עם חב
השליח הרב סודאק בשיחה עם ג'ונסון, במהלך אירוע חנוכה של חב"ד בלונדון לפני שנים אחדות

שלמה מן

בבחירות הפנימיות של המפלגה השמרנית בבריטניה, גבר אמש בוריס ג'ונסון (55) על יריבו שר החוץ בפער עצום של כמעט חמישים אלף קולות והפך לראש ממשלת בריטניה, לאחר התפטרותה של תרזה מיי.

ג'ונסון נחשב כאוהד ישראל, ובעבר אף הצהיר על עצמו כתומך נלהב. למעשה, בצעירותו התנדב בקיבוץ כפר הנשיא ושם נולד חיבורו לישראל. לפני כארבע שנים הגיע שוב לביקור בארץ, ובשבתו כראש העיר הוביל מאבל בתנועת ה-BDS ועמד לצד ישראל. גם מאבקו באנטישמיות מן המפורסמות הוא.

ראש הממשלה נתניהו אמש התייחס לבחירתו וכתב: "בוריס ג'ונסון, ברכות מקרב לב מירושלים. אני מצפה לעבוד עמך בשיתוף פעולה הדוק - הן בעמידתנו יחד מול האתגרים המשותפים והן במימוש ההזדמנויות העומדות לפנינו".

הקשר עם חב"ד: השליח בלונדון מספר

השליח בלונדון ומנהל מוסדות חב"ד בעיר, הרב בנציון סודאק, מספר ל-COL בעקבות בחירתו של ג'ונסון על קשריו על הקהילה היהודית:

"בשבתו כראש העיר לפני שנים אחדות, הגיע ג'ונסון מדי שנה לאירועים שערכנו מטעם הקהילה היהודית. הוא השתתף במסיבת חנוכה של חב"ד ליובאוויטש באנגליה, הגיע לבקר אף בבתי הספר שלנו ובשאר המוסדות, והתנהג בצורה מאוד יפה ונחמדה, איש חם, והיה לנו קשר טוב עמו אותה תקופה".

מוסיף השליח ומספר: "אני נזכר שבאחד מביקוריו סיפר לנו שיש לו משפחה יהודית, אחד מסביו הרחוקים, ודיבר על הקשר שלו עם יהדות".


בתמונה: השליח הרב בנציון סודק, ראש הממשלה הנבחר, והשליח הבלתי נשכח הרב נחמן סודק ע"ה

>> לדעתכם כעת בעקבות בחירתו יהיה טוב יותר ליהודים בבריטניה?

"אנחנו מקווים ומייחלים, למרות שבסופו של דבר צריכים לזכור ש"לב מלכים ושרים ביד השם". כשהיה ראש עיר היה לו יחס מאוד טוב עם היהודים ועם ישראל, ובעזרת השם התקווה היא שכעת, כשישנה הזדמנות והתחלה חדשה, ישתפרו דברים הצריכים שיפור. גם ביחד לאנטישמיות ג'ונסון עומד חזק נגד. אנחנו כעת עומדים בפני כמה וכמה אתגרים, בחינוך ועוד".

>> אפרופו אנטישמיות, אתם מרגישים אותה בלונדון?

"אני לא מרגיש משהו יוצא דופן בעניין הזה. הולך ברחוב עם כל הלבושים ואף אחד אינו מפריע. יש כאן חיים יהודיים תוססים ופעילים, ובעזרת השם שכך יימשך".

השליח חותם: "צריכים לזכור, בשורה התחתונה, שאנו שלוחים של הרבי ולא פוליטיקאים שמחווים דעה מה טוב ומה רע. תפקידנו לקרב כמה שיותר יהודים ולא לפגוע במי שמבחינה פוליטית חושב אחרת מאיתנו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.