מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשע״ט 22.07.2019

חשיפה: אותרה מצבת איש מסירות הנפש ר' הירשל רבינוביץ

בבית העלמין בצ'רנוביץ שבאוקראינה, התגלתה בימים אלו, מצבת ר' הירשל רבינוביץ ע"ה ולידה מציבת אחיו ואביו • ר' הירשל ידוע בקרב חסידי חב"ד, כעסקן נמרץ אשר פעל ללא חת לימינו של הגאון המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצ"ל אביו של הרבי נשיא דורנו. ובשנים הבאות היה חלק בלתי נפרד ממחתרת צ'רנוביץ החב"דית • את המצבה איתרו השליח לצ'רנוביץ הרב מנחם מענדל גליצנשטיין, והרב יהושע וישצקי מהשלוחים לקייב • כל הפרטים
חשיפה: אותרה מצבת איש מסירות הנפש ר' הירשל רבינוביץ
הרב מנחם מענדל גליצנשטיין שליח הרבי בצ'רנוביץ ליד מציבות משפחת רבינוביץ. בעיגול: תמונת ר' הירשל רבינוביץ ע"ה – זו שנמסרה לרבי

בבית העלמין בצ'רנוביץ שבאוקראינה, התגלתה בימים אלו, מצבת ר' הירשל רבינוביץ ע"ה ולידה מצבת אחיו ואביו. ר' הירשל ידוע בקרב חסידי חב"ד, כעסקן נמרץ אשר פעל ללא חת לימינו של הגאון המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצ"ל אביו של הרבי נשיא דורנו. ובשנים הבאות היה חלק בלתי נפרד ממחתרת צ'רנוביץ החב"דית אשר פעלה לאחזקת היהדות והחסידות בתנאי מחתרת, בניצוחם של החסידים הידועים כאנשי מסירות נפש – ר' מענדל פוטרפס, ר' משה וישצקי, ר' חיים זלמן קוזלינר ועוד.

את המצבה איתרו השליח לצ'רנוביץ הרב מנחם מענדל גליצנשטיין, והרב יהושע וישצקי מהשלוחים לקייב, אשר כנזכר סבו ר' משה וישצקי היה מראשי העסקנים החב"דיים בצ'רנוביץ. ובימים אלו, נערך השליח הרב גליצנשטיין לשקם ולחדש, את מצבות משפחת רבינוביץ.

ההיסטוריון החב"די, ר' שניאור זלמן ברגר שופך אור על דמותו של ר' הירשל רבינוביץ:

"ר' הירשל היה איש מסירות נפש אמיתי, ופעולותיו למען אבא של הרבי בתקופת גלות קזחסטן, ובשנים הבאות למען הקהילה היהודית-חסידית בצ'רנוביץ, הן פעולות של מסירות נפש בפועל, של עסקן אשר חשב כל העת למען הכלל, ופועלו שזור במסירות נפש. וכאשר ר' דוד לייב חן מסר את תמונת ר' הירשל לרבי, הרבי עמד מלא קומתו ואמר (בתרגום מאידיש): "אינך יכול לתאר לעצמך מה עשה יהודי זה למען אבא שלי!".

ובהשגחה פרטית, בספר שיצא לא מכבר - 'ר' משה וויטבסקער' פירסמתי על פועלו למען משפחת וישצקי, כאשר אבי המשפחה ר' משה וישצקי שהה במאסר בגלל חלקו בהברחת חסידים מרוסיה בפרשת רומניה. רק לחשוב על המצב הבלתי אנושי שהיה באותם ימים; ר' משה וישצקי נתון במאסר, ורעייתו ילדה תאומים ומטופלת בעוד ילדים. ור' הירשל עשה הכל לרווחת בני משפחת וישצקי, במשך השנים בהם אבי המשפחה שהה במאסר וגלות.

לר' הירשל היה מקל הליכה שקיבל מאבא של הרבי, ועם המקל היה הולך בכל פעם שהיה צריך לפעול במסירות נפש, וב"ה הצליח. יום אחד אבד לו המקל, ומאז מצב רוחו היה שפוף, וכעבור מספר חודשים הלך לעולמו ולא הותיר אחריו צאצאים".



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.