מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשע״ט 22.07.2019

לא מה שחשבתם: רק 2 'מנחם מנדל' במחזורי הגיוס הקרובים

מה גילם הממוצע של המתגייסים מקרב הציבור החרדי? והאם יש עלייה יחסית במספר המתגייסים מקרב חסידי חב"ד? • מנתונים שפרסם הבוקר מנדי ריזל ב'קול ברמה', עולים נתונים מפתיעים • לא מה שחשבתם: רק 2 'מנחם מנדל' ו-2 'מנחם' במחזורי הגיוס הקרובים • לסיפור המלא
לא מה שחשבתם: רק 2 'מנחם מנדל' במחזורי הגיוס הקרובים
תפילת שחרית בצה"ל; צילום: דובר צה"ל

כתב COL

בצל מאבקים בכנסת על מתכונת חוק הגיוס ובאווירת הבחירות הקרובות, מתפרסמים נתונים מעניינים על גילם של המתגייסים מקרב הציבור החרדי.

את הפרטים חשף הכתב הצבאי מנדי ריזל ב'חדש על הבוקר' בהגשת נועם זיגמן ב'קול ברמה'.
הגיל הממוצע של המתגייס החרדי בחודש יולי למניינם במסלולי "מגן" שכוללים את שחר כחול של חיל האוויר, חיל הים, אמ"ן, תקשוב, אכ"א, הרבנות הצבאית, פיקוד העורף ושירות חובה במשטרה עומד על 23, כאשר הגיל של המתגייס המבוגר ביותר הוא 26.

יש לציין כי בחור ישיבה בגיל 23, למעשה סיים את המסלול הרגיל הקבוע בישיבות. לימוד 3 שנים בישיבה קטנה, ו3 שנים בישיבה גדולה, וכשנתיים לימוד ב'כולל'. במרבית המקרים מדובר כבר באברכים, שמתגייסים לאחר חתונתם.

עוד חושף מנדי ריזל ב'קול ברמה', כי הגיל הממוצע של המתגייסים החרדיים במסלולים הקרביים, במסלולי ה"חרב" כמו גדוד נצח יהודה, פלוגת ח"ץ בצנחנים, פלוגת תומר בגבעתי, ופלגת מגיני הנגב בחיל האוויר, עומד על 19 והגיל של המתגייס המבוגר ביותר במסלולים אלה עומד על 23.

מניתוח הנתונים עולה כי חייל חרדי שמתגייס ליחידה קרבית, עושה זאת ככל הנראה במהלך שיעור ב' או ג' בישיבה גדולה, מה שמורה אולי על אי-יכולת להשתלב בישיבה.

מהנתונים עולה עוד כי הערים המובילות בגיוס חרדים במסלולי "מגן" הן ירושלים, בני ברק, ביתר עלית; הערים המובילות בגיוס חרדים במסלולי לחימה קרביים הן ירושלים, בית שמש, ביתר עלית.

אולי כאינדיקציה לשיעור המתגייסים מקרב חסידי חב"ד, שבה השם הנפוץ ביותר הוא 'מנחם' או 'מנחם מענדל', מסתבר כי בניגוד לתפיסה רווחת של עלייה בשיעורי הגיוס, מסתבר כי במחזורי הגיוס של החודשים הקרובים עד חודש נובמבר למניינם נמצאים רק שני 'מנחם מענדל' ורק שני 'מנחם'.

כמו שפרסמנו כאן לאחרונה, הצבא אכן 'שדרג' את רמת כשרות הבשר ומספק גם כשרות מהודרת 'שחיטת ליובאוויטש' של הרב ביסטריצקי, אולם דה-פקטו חסידי חב"ד נשארים ללמוד בספסלי הישיבה...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.