מערכת COL | יום כ"א אייר ה׳תשס״ה 30.05.2005

דנייפרופטרובסק: רצף אירועים לכבוד ל"ג בעומר

גם הוותיקים בעיר לא זוכרים כזו צפיפות של אירועים, חגיגת בת מצווה לעשרות בנות, חגיגת בר מצוות ל – 15 נערים, ביקור ממלכתי של שגרירת ישראל באוקראינה, ופאראד ל"ג בעומר ענק כשעל הכל מנצח השליח ורבה הראשי של העיר הרב שמואל קמינצקי. בשל מורכבות השנה המעוברת התנקזו אירועים מסורתיים לזמן אחד הם יצרו אמנם לחץ לוגיסטי רב, אך איכות האירועים והתזמון המיוחד עשו אותם למיוחדים. שגרירת ישראל באוקראינה גב' נעמי בן עמי נענתה לבקשת הרב קמינצקי לראות ולהתרשם על הפעילות המיוחדת בעיר המלך. השגרירה שמעה רבות על העיר והיא עומדת בקשר טוב עם רבה הראשי אך נבצר ממנה עד כה לבקר פיזית במקום. בית הספר היהודי הגדול על 600 תלמידיו ערך לה טקס מכובד שלא מבייש שום טקס ממלכתי אחר, הילדים עם דגלים בידיהם והרבה מצב רוח מרומם קיבלו את פני השגרירה כשהיא מצידה חשה נבוכה לנוכח קבלת הפנים המפוארת.
דנייפרופטרובסק: רצף אירועים לכבוד ל
משם ממשיכה פמליית השגרירה להמשך הביקור כשאליה מתלווים רב העיר, גב' יוליה גור קונסול ישראל בדנייפרופטרובסק ומנהלת המרכז ישראלי בעיר, מר אורי אוהלי האחראי על תוכנית חפציב"ה באוקראינה ומולודבה, ועוד.

לקראת ערב נערך לשגרירה ביוזמת הקהילה היהודית ערב הצדעה והוקרה באחת מן המסעדות היוקרתיות ביותר באוקראינה בבעלות יהודית שכמובן גם הוכשרה במיוחד לצורך האירוע. לשם הוזמנו נציגי חבר הנאמנים של הקהילה היהודית רבנים, אנשי ממשל, וראשי המחוז.

במקביל לא רחוק, שטה לה אוניית פאר לאורך הדנייפר ועליה 30 בנות מצוות, 15 בני מצווה החוגגים את יומם הגדול. הרב מאיר אסטרובסקי רב בית הספר מפיק האירוע והאחראי גם על ביצועה, מוסר כי למעלה מ – 150 הורים ובנותיהם, אורחים, ואישי ציבור ישבו סביב לשולחנות ערוכים עמוסים בכל טוב, כולל מוזיקה ואמנים לרומם את מצב רוחם של החתנים.

ביום ל"ג בעומר התאספו מאות ילדים לצד הקרקס משם יוצאת התהלוכה לעבר אולם אירועים בסמוך. עשרות שלטים נישאים אל על עליהם כתובים סיסמאות יהודים, בסימן יחד כל ילדי ישראל צועדים תלמידי המוסדות הרבים, השלוחים וילדיהם, רבנים ואישי ציבור.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
6.
דנייפרופטרובסק
כ"א אייר ה׳תשס״ה
כל הכבוד לקהילה הנפלאה שלנו!!!
תמשיכו כך!!
אוהבות ומתגעגעות מעכשיו
הישראליות
7.
היייייייייייייייייייייייייייי
כ"א אייר ה׳תשס״ה
יחיאל שמחנו מאוד לראותך בפעולה .
'שר כח!!!!!!!!!!
מארץ הקדש.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.