מערכת COL | יום י"ד תמוז ה׳תשע״ט 17.07.2019

המבצע שסוחף את ישיבות הקיץ בארצות הברית > נחת רוח לרבי

50 מצטיינים יטוסו במיוחד ליום ההילולא השבעים וחמש באלמא אטא: אלפי צעירים חב"דיים, בישיבות הקיץ ובמחנות הקיץ, החלו השבוע ב'הכנה' רוחנית לקראת ציון יום ההילולא השבעים וחמש להסתלקות כ"ק הרה"ק הרב לוי יצחק שניאורסאהן זצוק"ל • המדריכים והחניכים מקדישים מידי יום זמן מיוחד ללימוד מתוך חוברות הכוללות שיחות מתורתו של הרבי, קטעי לימוד יומי מתורתו של בעל ההילולא, וחלקים מרשימותיה של הרעיה והאם הרבנית חנה ע"ה • מבחן שבועי מזכה את הלומדים והמצטיינים בשורת פרסים, והמצטיינים יזכו לטוס לאלמא אטא לכ"ף מנחם אב • כל הפרטים על המבצע החדש שסוחף את הנוער החב"די בארצות הברית ובקנדה • לכתבה המלאה
המבצע שסוחף את ישיבות הקיץ בארצות הברית > נחת רוח לרבי



קרוב לאלפיים צעירים חב"דיים במחנות הקיץ ובישיבות הקיץ בארצות הברית וקנדה, החלו השבוע להשתתף במבצע הכנה רוחני מיוחד, לקראת יום ההילולא השבעים וחמש של כ"ק הרה"ק הרב לוי יצחק שניאורסאהן זצוק"ל, כ"ף מנחם-אב ה'תד"ש – ה'תשע"ט.

במסגרת המבצע המיוחד, הופקו חוברות לימוד בעריכה מיוחדת המותאמת לגילאי הכיתות הבוגרות של תלמודי התורה וכיתות הלימוד בישיבות קטנות, הכוללות משיחותיו הק' של הרבי בביאורים על תורתו של אביו, ושיחות קודש אודות דמותם ופועלם של אביו ואמו, קטעים קצרים - מעובדים ומנוקדים מתורתו של בעל ההילולא, וחלקים מרשימת זכרונותיה של הרבנית הצדקנית מרת חנה ע"ה.

חוברות הלימוד שהוכנו בעמל רב ע"י צוות בניהולו של הרב חיים שאול ברוק שיחי', חולקו לשני רמות, כדי שגם הצעירים יותר וגם המבוגרים יותר יוכלו ללמוד לפי הרמה המתאימה להם. כמו כן, נעשה מאמץ מיוחד לתרגם חלקים מהשיחות, מהביאורים ומהזכרונות לשפה האנגלית, על מנת לקרב את הבנת הדברים לדוברי שפה זו.

התפרסם זה מכבר, נוסח האגרת המיוחדת שנשלחה אל השלוחים בשנת ה'תשד"מ לקראת יובל הארבעים להסתלקות, וההוספה בכתב יד קודש:

"השבת קודש שלאחרי ט"ו במנחם אב – הוא כ"ף במנחם אב, יום היארצייט וההילולא של אאמו"ר לוי יצחק בן הרב אא"ז ברוך שניאור ז"ל – זה ארבעים שנה.\

ועלי החוב והזכות גדול להציע ולבקש וכו' – ללמוד בהתועדות מתורתו, ולנדב ביומא דין לזכר נשמתו,

שמסר נפשו על הפצת היהדות בתוככי בני ישראל "מאחורי מסך הברזל". ועי"ז הי' חבוש בבית האסורים ונשפט בגלות ומת בגולה ושם מ"כ, זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל שליט"א".


*

אין ספק שהלימוד בתורתו של בעל ההילולא, גורמת נחת רוח עצומה לרבי, אומרים לנו חברי ועד המבצע החדש, שהורכב ממספר רבנים ושלוחים ועסקנים בעלי מרץ מרחבי תבל, תוך שיתוף פעולה עם מוסד ההו"ל של תורת הרבי 'ועד הנחות בלה"ק' בראשות הרב חיים שאול ברוק, 'ועד תלמידי התמימים העולמי' בראשות הרב צבי הירש אלטיין, מנהלי מוסדות החינוך, מחנות הקיץ וישיבות הקיץ ברחבי ארצות הברית וקנדה.

גם בזכרונותיה של הרבנית הצדקנית מרת חנה ע"ה, שפורסמו בל"ט קונטרסים לפני שבע שנים, היא מזכירה מפעם לפעם את הכמיהה שלה לפרסום תורתו של בעלה הגדול, על מנת שילמדוה, כמו לדוגמא ביומן שכתבה ביום ב' מנחם אב ה'תשי"ז:

"זוהי כבר השנה השלוש עשרה מאז פטירת בעלי ז"ל .. מאוד הייתי חפצה שייעשה משהו להנצחת שמו של בעלי ז"ל – אם באמצעות משהו שייכתב אודותיו, או מתוך עבודתו שלו – מתוך הדברים שכתב ולמד כמעט עד הרגע האחרון לחייו. אולי עוד יהיה פעם זמן לכך, אם עוד בחיי ואם לאחר מכן. אני סבורה שהדבר מגיע לו ביושר – הן כאדם, והן מצד גאונותו וכוחותיו הגדולים".

*

מידי שבוע ייבחנו התלמידים על החומר הנלמד, ולאחר ארבעה שבועות יזכו חמישים תלמידים! בכרטיסי טיסה ליום ההילולא השבעים וחמש, כ"ף מנחם אב ה'תשע"ט. בטיסה מיוחדת שתצא מחצרות קדשנו יגיעו התלמידים המצטיינים לציון הק' באלמא אטא, כנציגים של כלל התלמידים והחניכים, וידאגו להם לאש"ל מלא בכל מהלך הנסיעה, וביום ההילולא עצמו יחזרו ויספיקו לשהות גם בציון הק' של כ"ק אדמו"ר זי"ע בנו בכורו של בעל ההילולא.

כמו כן, יוגרלו 75 סטים של "תורת מנחם - ספר המאמרים" (עשרים כרכים – ה'תשי"א\ה'תשל"א), בין המצטיינים בכל ארבעת המבחנים.

את מלאכת ההוצאה לאור, ומימון המלגות והפרסים של המבצע המיוחד, מלווים הנגידים החסידיים רודפי צדקה וחסד, הרב יוסף יצחק הכהן כ"ץ שיחי' והרב שלום דובער ליין שיחי', יחד עם עוד מספר נגידים חסידיים שכבודו של הרבי וכבוד בית רבי יקר וחשוב בעיניהם. הנגידים גם ילוו את המסע המיוחד של המצטיינים ביום ההילולא הע"ה לציון הק' באלמא אטא – קזחסטן, ובו ביום גם באהל הק' של כ"ק אדמו"ר זי"ע בקווינס – ניו יורק.

***

חוברת צעירים - לחץ להורדה

חוברת בוגרים - לחץ להורדה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.