מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשע״ט 16.07.2019

בבעלזא ביקשו: רב מומחה חב"די שיפקח על המקווה החדש

בימים אלו הולכת ונשלמת בניית מקווה מפואר בשכונת רוממה סמוך לקרית בעלזא בירושלים, שנבנה בהשקעת עתק של מעל עשרים מיליון ₪ • חידוש מיוחד הוא בור המקווה שנבנה לפי שיטת חב"ד בור על גבי בור • רבני קהילת חסידי בעלזא המפקחים על בניית המקווה בחרו להביא את הרב משה הבלין רבה של קרית גת לפקח על המקווה • לסיפור המלא
בבעלזא ביקשו: רב מומחה חב
בשבועות אלו הולך ונשלם בניית מקווה ייחודי ומפואר בשכונת רוממה סמוך לקרית בעלזא בירושלים, שנבנה בהשקעה של מעל עשרים מיליון ₪. בקומפלקס הענק של מקווה הטהרה 'פנינת טוהר', הושקעו מירב הכוחות להתאים את זה לפי החומרות השונות הנהוגות בכל העדות והחוגים.

חידוש מיוחד הוא בור המקווה שנבנה לפי שיטת חב"ד בור על גבי בור. בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל התבקשו רבני קהילת חסידי בעלזא המפקחים על בניית המקווה להביא רב מרבני חב"ד המהווה 'בר סמכא' בענייני מקוואות, וכך הוחלט להביא את הרב משה הבלין רבה של קרית גת, המוכר בפי כל כמומחה בעל שם עולמי בתחום המקוואות בכלל, ובחב"ד בפרט.

הרב הבלין נעתר לבקשת רבני הביד"צ ועלה לירושלים וקיים סיור מיוחד עם רבני הביד"צ הרה"ג ר' חיים דוד שובקס שליט"א והרה"ג ר' אהרן זיכרמן שליט"א, לעמוד מקרוב אחר כל הידורי ההלכה שהוטמעו במקוה זו.

במהלך הסיור עקב הרב הבלין מקרוב אחר כל החומרות וההידורים וההשקעה האדירה, שהשקיעו בוני המקווה. הרב בחן מקרוב את באופן בניית חדרי האוצרות וצורת המילוי, באופן שיהיה תואם לכל החומרות המיוחדות הנהוגות בחב"ד בנושא זה. במיוחד התעכב הרב הבלין בבור שנבנתה עפ"י שיטת אדמור"י חב"ד.

יש לציין כי יציקת הבורות והאוצרות נעשו בהכוונתו האישית של הגאון רבי מאיר ברנסדורפר זצ"ל חבר ביד"צ 'העדה החרדית' שפיקח באופן אישי על כל שלבי היציקה והבנייה של הבורות, וזו היתה המקווה האחרונה שנבנתה על ידו טרם פטירתו.

אל הסיור התלוו עסקני חסידי בעלזא הרה"ח ר' הרשל למברגר, הרה"ח ר' שלמה בער וידר, הממונים על בניית המקווה, האדריכל הרה"ח ר' אהרן אסטרייכר המופקד על תכנון הבנייה, וכן העסקן הרה"ח ר' אהרן קליין חבר מועצת העיר קרית גת ומנכ"ל המוסדות דחסידי בעלזא בעיר, העומד בקשר תמידי עם הרב הבלין.

בתום הסיור התיישבו הרבנים למסיבת לחיים, במהלכה הועלו סיפורים ועובדות שונות מאדמור"י חב"ד זי"ע אודות הלכות הנוגעות למקווה, ומסירות נפשם בעד קיום מצוה זו. כן ביטא הרב את התפעלותו ושביעות רצונו מצורת הבנייה, שבנוסף לכל הידורי הכשרות, גם צורת הבנייה ואופי החדרים תוכננו היטב לפי כל גדרי הצניעות והנוחות כראוי וכיאות. לאחר שעה ארוכה נפרדו הרבנים מהרב הבלין והודו לו ממושכות על קיום הסיור לתועלת ולשביעות רצונם של בוני המקוה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.