מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשע״ט 15.07.2019

המדען בכנס נשי חב"ד: קפסולת החת"ת נחתה על הירח

במהלך כנס נשי חב"ד הארצי ב'מנורה' תל אביב, הפתיע מדען 'בראשית' חסיד חב"ד ר' אלכס פרידמן והציג את 'קפסולת החת"ת' שנחתה על הירח • למרות ההתרסקות של הגשושית 'בראשית' מעל פני הירח – קפסולת החת"ת לא נפגעה ונחתה על פני הירח • לסיפור המלא
המדען בכנס נשי חב
צילום: חדוה רומנו, COL

 


המדען הבכיר חסיד חב"ד אלכס פרידמן, עורר לפני חודשים אחדים התעניינות שיא תקשורתית. בעת הכנות שיגור החללית 'בראשית' לירח, במהלך המסע עצמו והניווטים, סביב סוגיית שמירת השבת כהלכתה גם בפיקוח על אחד הפרוייקטים השאפתניים ביותר של קבוצה אזרחית פרטית – להנחית חללית מדעית על הירח.

בתוך החללית הותקנה 'קפסולת זמן' - תוך תקווה שמשימות חלל עתידיות שיביאו אנשים לירח, יאפשרו להם לפרוק את קפסולת הזמן מהגשושית. הקפסולה הכילה מידע דיגיטלי על גבי דיסקים מיוחדים, בנפח כולל של 200 גיגה, ובהם גם ספר חת"ת.

כזכור, לאחר הכנות קדחתניות וטיסה של חודשיים החללית "בראשית" של SpaceIL והתעשייה האווירית ניסתה לנחות בחודש ניסן האחרון על פני הירח, אך במרחק קילומטרים ספורים מהיעד, אבד הקשר עם החללית. במרחק קצר מאוד מהירח, עוד הספיקה 'בראשית' לשדר תמונות מפני הירח.
בתמונות לויין אחר שהגיעו לאחר מכן, נראו בבירור שרידי החללית על פני הירח.

היום, במהלך כנס נשי חב"ד הארצי בהיכל 'מנורה' המלא עד אפס מקום ברבבת נשי ובנות חב"ד מכל רחבי הארץ, הפתיע המדען החב"די וחשף את תמונת הקפסולה ובתוכה כל ספר ה'חת"ת'.

המדען הפתיע את הנוכחות בכנס, והסביר כי הקפסולה הורכבה מחומרים בלתי-מתכלים, גם בטמפרטורות קיצון, ועל פי הערכות המדענים היא נחתה בשלום על הירח...

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.