מערכת COL | יום י"א תמוז ה׳תשע״ט 14.07.2019

'מקור ראשון' על צ'רנוביל: "ממבצעי החילוץ הגדולים בהיסטוריה"

תחת הכותרת "כור ההיתוך" התפרסמה בסוף השבוע כתבה נרחבת ב'מקור ראשון' על פרויקט העלאת ילדי צ'רנוביל של צעירי אגודת חב"ד, שיצא לדרך בעקבות הוראת הרבי • כיצד משיגים אישור לקחת 196 ילדים, ולהוציא אותם מברית המועצות ללא הוריהם? ביקש הכתב לברר. חיוך נדיר עלה על פניו של הרב אהרונוב, שהתראיין לעיתון, ואז אמר: "אני רק יכול להגיד שהם יצאו. נכון, זה היה מאוד לא פשוט. הרי גם לצאת כמשפחה היה מסובך באותם ימים, אז בטח שלקחת ילדים בלי ההורים. אבל מה שהיה מאחורי הקלעים לא רלוונטי"... • לסיפור המלא >>> 
'מקור ראשון' על צ'רנוביל:
הכתבה ב'מקור ראשון', השבוע


שלמה מן

תחת הכותרת "כור ההיתוך" התפרסמה בסוף השבוע כתבה נרחבת ב'מקור ראשון' על פרויקט העלאה של ילדי צ'רנוביל של צעירי אגודת חב"ד שיצא לדרך בעקבות הוראת הרבי.

"זה היה אחד ממבצעי החילוץ הגדולים בהיסטוריה", נכתב בפתיח הכתבה, "אלפי ילדים יהודים הוטסו מאזור צ'רנוביל והובאו היישר לכפר־חב"ד, כדי להציל אותם מנזקי הקרינה. 33 שנים אחרי התאונה הגרעינית שזעזעה את העולם, ובעקבות שידור הסדרה ששבה והציפה את המראות הקשים,"ילדי צ'רנוביל" מספרים על הדימומים הפתאומיים, על הטיולים שנאסרו, על הפרדה מההורים – ועל המעבר החד מהמדינה הקומוניסטית לאורח חיים דתי, שעד אז לא ידעו עליו דבר".

"הרבי אמר: 'קחו את הילדים תחת אחריותכם והעלו אותם לארץ'", אמר הרב אהרונוב ל'מקור ראשון', "אלה היו מילותיו, והן הניעו את הגלגל והוציאו לדרך מבצע הצלה מהגדולים בהיסטוריה".

עוד אמר הרב אהרונוב: "גם היום, במבט לאחור ובפרספקטיבה של שנים, קשה עדיין לאמוד את היקפו ומשמעותו של המפעל הזה. צריך להבין שהילדים היו בסיכון הגבוה ביותר. כל מי שנחשף לקרינה כזו עלול להיפגע, אך כשמדובר בילדים שעדיין לא השלימו את הגדילה וההתפתחות שלהם, פוטנציאל הנזק גדול פי כמה.

"האמהות הרוסיות והאוקראיניות ידועות כמסורות מאוד, וכשאמא כזו מבינה שהילד שלה בסכנה - היא תעשה הכול עבורו, גם אם זה אומר לשלוח אותו לארץ בלתי נודעת, כשייתכן שלא תראה אותו שוב לעולם".

איך משיגים אישור לקחת 196 ילדים, ולהוציא אותם מברית המועצות ללא הוריהם? ביקש הכתב לברר.

חיוך נדיר עולה על פניו של אהרונוב. "אני רק יכול להגיד שהם יצאו. נכון, זה היה מאוד לא פשוט. הרי גם לצאת כמשפחה היה מסובך באותם ימים, אז בטח שלקחת ילדים בלי ההורים. אבל מה שהיה מאחורי הקלעים לא רלוונטי", אמר ולא יסף.

הכתבה המלאה שופכת אור על זווית הראיה של ילדי צ'רנוביל, שמספרים על אותם ימים בלתי נשכחים, ימים של הצלה והודיה לחסידות חב"ד שהצילה את חייהם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.