מערכת COL | יום ז' תמוז ה׳תשע״ט 10.07.2019

מדלית זהב נדירה מ-70 שנה לישיבת חב"ד בחברון מוצעת למכירה

מדליה זהב נדירה שמציגה את מערת המכפלה בחברון מוצעת כעת למכירה * המדליה הנדירה הונפקה לרגל 70 שנים לישיבת תורת אמת (חב״ד). המדליה המוצעת הינה מזהב במשקל של כ - 29.2 גרם זהב בתכולה של 22 קראט. קוטר: 35 מ״מ. הונפקה במהדורה מיוחדת של 13 יחידות בלבד
מדלית זהב נדירה מ-70 שנה לישיבת חב
מדליה זהב נדירה שמציגה את מערת המכפלה בחברון מוצעת כעת למכירה במחיר פתיחה של 1800 דולר בבית המכירות CollecTodo ביום שני, 22.7.19, בשעה 18:00.

המדליה הנדירה הונפקה לרגל 70 שנים לישיבת תורת אמת (חב״ד). המדליה המוצעת הינה מזהב במשקל של כ - 29.2 גרם זהב בתכולה של 22 קראט. קוטר: 35 מ״מ. הונפקה במהדורה מיוחדת של 13 יחידות בלבד.

מדליה כסף נדירה שמציגה את מערת המכפלה בחברון. המדליה המוצעת הינה מכסף Sterling במשקל של כ - 30 גרם כסף בתכולה של 925. קוטר: 35 מ״מ. הונפקה במהדורה מיוחדת של 200 יחידות בלבד.

הישיבה הוקמה בשנת 1912 במבנה בחברון ( היום בית רומנו) ונאלצה להעתיק את מיקומה לירושלים עקב מלחמת העולם הראשונה. בשנת 1982 הונפקה המדליה בכמה גרסאות.

בגלגולה הראשון נוסדה הישיבה בחשוון תרע"ב בחברון בשליחות האדמו"ר הרש"ב, כסניף של ישיבת תומכי תמימים. הישיבה שכנה בבית רומנו. בראשות הישיבה עמד הרב שלמה זלמן הבלין, שבא ארצה עם שבעה מתלמידי ישיבת תומכי תמימים שבעיירה לובביץ' שברוסיה הלבנה, בהם היה הרב יחזקאל פייגין וגם מארץ ישראל בהם הרב יצחק אביגדור אורנשטיין.

בשנת תרע"ד, עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה, נאלצו רוב אנשי הישיבה, שהיו נתינים רוסים, לעזוב את הארץ, שנשלטה על ידי הטורקים שעמדו במלחמה עם רוסיה.

בשנת תרפ"א נוסדה ישיבה חדשה בשם זה בירושלים על ידי הרב אברהם חיים נאה, כהמשך לישיבה הישנה. במשך עשרות שנים שכנה הישיבה בסוף רחוב מאה שערים ובתשכ"ד חנכה הישיבה את בניין הישיבה ברחוב ירמיהו.

כמו כן, מוצעים למכירה גם פריטי ארץ ישראל, יודאיקה, צילומים, גלויות, סמלים, מדליות, מטבעות תכשיטים ועוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.