מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשע״ט 09.07.2019

התוועדות רבת רושם לציון יום ההילולא בצפת

מאות רבות מתושבי העיר הגיעו להשתתף בהתוועדות שנערכה על ידי אגודת קרית חב"ד באולם החאן האדום שבמרכז העיר ● לסיפור המלא
התוועדות רבת רושם לציון יום ההילולא בצפת
מאות רבות מתושבי העיר הגיעו להשתתף בהתוועדות שנערכה על ידי אגודת קרית חב"ד באולם החאן האדום שבמרכז העיר.

התוועדות נפתחה בלימוד נקודה ממאמר ואתה תצווה, על ידי משפיע הקהילה השליח הרב אלתר אליהו הכהן פרידמן ובהמשך הוקרנו קטעי ווידאו מהרבי על עניינו של יום ההילולא.

המנחה, השליח הרב חיים קפלן, דיבר על תפקידו של דורנו, דור השביעי, על פי המאמר הראשון של הרבי בו נקבעה המטרה להוריד עיקר שכינה למטה ולהביא משיח בפועל, כאשר באותו מאמר מסביר הרבי באריכות את ענין ההסתלקות שעניינו הוא עליה והשפעה בבחינת רוממות, ולא סילוק, דבר שמסתבר שהוא גם חלק מעבודת הדור השביעי.

רבה של קהילת ברסלב, הרב אפרים קעניג, דיבר על ענין ההסתלקות, שהרבי ממשיך לפעול בעולם בדוגמת אירוע ההסתלקות של רשב"י המופיע בזוהר הקדוש.

הרב הראשי לצפת, הרב שמואל אליהו, סיפר שיש לו חיות גדולה בדברי הרבי בשיחת כ"ו ניסן תנש"א על החשיבות של הכרה בניסים ומוכנות העולם לקראת הגאולה תוך שהוא מפרט ומתבונן בניסים שממשיכים לתרחש אל מול עינינו ומכינים את העולם לקראת הגאולה שתבוא במהרה.
המרא דאתרא של קהילת חב"ד בצפת, הרב מרדכי ביסטריצקי עורר את הקהל להליכה בדרכיו וקיום הוראותיו של הרבי.

בהמשך התוועד עם הקהל, עמוק אל תוך הלילה, המשפיע הרב יחזקאל סופר. באריכות ובצורה מרתקת הסביר את הכרח עבודת ההתקשרות לרבי בימינו, תוך שהוא מסביר בטוב טעם את ההבדל שבין הקשר של הרבי והשפעתו הקיימת אצל כל יהודי מצד נפשו הא-לקית, על פי המבואר בפרק ב' בתניא, כראש לאיברים, לבין עבודת ההתקשרות הנדרשת מכל חסיד, באמצעות ביטול והפיכת הנפש הבהמית, עם הכוחות הניתנים מהרבי, כמבואר בפרק מ"ב בתניא, כמו רועה לצאנו.

בין הדברים הזכיר את בקשת אלישע מאליהו, לקראת עלייתו השמימה, להיות "פי שנים ברוחך אלי" ומענה אליהו ש"אם תראה אותי לוקח מאיתך יהי לך כן, ואם אין לא יהי", תוך שהוא מפרש את הדברים שאלישע מבקש שההתקשרות שלו לאליהו תוסיף ותתחזק, פי שניים, גם לאחר עלייתו השמיימה, ועל כך עונה לו אליהו, שרק "אם תראה אותי לוקח מאיתך", היינו תרגיש ותכאב את חסרוני, הרי שתזכה לחזק ההתקשרות פי שניים, יתיר מבחיוהי.

הרב סופר המשיך ולמד הוראות מפרשיות התורה הנלמדות בימים שסביב ג' תמוז, מבוססות על שיחותיו של הרבי, לחיזוק ההתקשרות ומילוי שליחות דורנו לעשות לקב"ה דירה בתחתונים, א ליכטיקע דירה, במעשה המואר בעבודה פנימית, ולהמשיך עיקר שכינה למטה כאשר נזכה להתראות עם הרבי בגאולה השלימה בקרוב ממש.

המשתתפים הרבים כתבו פ"נים ובקשות ברכה שנלקחו לקראת סיום ההתוועדות על ידי השליח הרב חיים קפלן בדרכו לשהות על יד הציון הקדוש בשבת קודש, יום ההילולא ג' תמוז, כאשר הקהל ממשיך ומתוועד יחד אל תוך הלילה, להפוך את חושך הגלות לאור הגאולה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.