מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשע״ט 09.07.2019

"לא יכולה להיות שום הצדקה להפרעה לתפילות בביהכנ"ס"

הראשון לציון הרב יצחק יוסף במכתב חריף במיוחד לראשי מרכז רבני אירופה: "אין ולא יכולה להיות שום הצדקה להפרעה לשגרת התפילות בביהכנ"ס" • הדברים החריפים נכתבו בעקבות החלטה תמוהה ומקוממת של כמה מראשי הקהילה היהודית בקראקוב שבפולין לסגור את בית הכנסת היחיד בעיר על מנעול ובריח בשל סכסוך כספי שאף טרם נידון בין הצדדים • מרכז רבני אירופה דורש: לפתוח את בית הכנסת לאלתר • השר לשירותי דת, יצחק וקנין פנה במכתב מיוחד לשרה הממונה על שירותי הדת בפולין בדרישה דומה ונחרצת ● לסיפור המלא
לא יאומן: סכסוך בדיני ממונות בין כמה מראשי הקהילה היהודית לבין רב הקהילה בקראקוב, הרה"ג אליעזר גור אריה שליט"א, הובילה את ראש הקהילה לנקוט בצעד חריף, חמור מסוגו ומקומם ביותר - ואף חסר כל צו מצפוני יהודי: לסגור את בית הכנסת היהודי היחיד בקראקוב המשמש את יהודי המקום לתורה ולתפילה בכל ימות השנה תחת הנהגת הרה"ג אליעזר גור אריה.
בתגובה לסגירת בית הכנסת שאירעה שלא על פי כל החלטת אף ערכאה משפטית, לא בית דין הדן על פי חוקי התורה ולא להבדיל אא"ה על פי חוקות הגויים, קראה מועצת רבני אירופה במכתב חריף לראשי הקהילה, והביעה דרישה תקיפה לפתוח את בית הכנסת ולהחזיר את הרב גור אריה להנהיג את הקהילה היהודית הצמאה לרועה רוחני קבוע המתמסר לעדתו ללא ליאות, ואילו באשר לסכסוך האמור - שמקורו כספי ונוגע לדיני ממונות בלבד - לדון אודותיו בבית דין צדק רבני.

במכתב מיוחד מאת הראש"ל הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א, שנדרש לנושא החמור של סגירת בית הכנסת היחיד בעיר על מנעול ובריח - הוא כותב להרב מנחם מרגולין ולהרב אריה גולדברג, מראשי מרכז רבני אירופה, כי "יש להצר על כך שבית הכנסת הופך להיות חלק ממאבק ונמנעת הכניסה למתפללים".

הגר"י יוסף מוסיף וכותב בחריפות רבה, כי "אין ולא יכולה להיות שום הצדקה להפרעה לשגרת התפילות בבתי הכנסת בכל מקום שהם", ומורה, כי "במקום שיש חילוקי דעות ייקבעו על פי דין תורה בפני בי"ד רבני שידון בזה... ובינתיים בכל מקרה אין רשאים למנוע כניסה לבית כנסת".
הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א מסיים בקריאה "לכל מי שבידו לסייע לעניין, למנוע את סגירת בית הכנסת - ויפה שעה אחת קודם".

בסיום מכתבו מחזק הגר"י יוסף את ידי הרה"ג אליעזר גור ארי' שליט"א, "בפעולותיו הברוכות למען הקהילה היהודית בקראקוב בפרט ובפולין בכלל", ומברכו שימשיך בפעולותיו הברוכות המביאות לקידוש שם שמים ברבים ולקרב רחוקים תוך הגדלת תורה והאדרתה.

ראשי מרכז רבני אירופה הפנו גם את תשומת לב השר לשירותי הדת ר' יצחק וקנין לנעשה בקראקוב וזה פנה במכתב לשרה הממונה על שירותי הדת בפולין, אלזביטה ווייטק. "נדהמתי לשמוע כי בתקופה האחרונה הפך בית הכנסת הנדון למושא מחלוקת פנימית בין ראשי הקהילה היהודית לבין הרה"ג אליעזר גור אריה הי"ו אשר מוסר נפשו למען היהדות בכלל ולמען יהודי קראקוב בפרט", כותב השר לשירותי דת.

במכתבו מוסיף השר וקנין: "ועוד יותר נדהמתי מהעובדה כי עד לבירור מחלוקת זו בערכאות המתאימות נסגר בית הכנסת על מנעול ובריח, וליהודי קראקוב לא ניתנת האפשרות הבסיסית ביותר... לשאת תפילה בבית הכנסת".

הוא פונה אל שרת שירותי הדת בפולין בבקשה: "להורות על פתיחת בית הכנסת הנ"ל ולאפשר קיום תפילות באופן סדיר בכל ימות השבוע כפי שהיה עד כה - עד להכרעת בית המשפט בסכסוך הכספי בין הנידונים".

ממרכז רבני אירופה נמסר, כי ימשיכו לפעול בכל דרך להביא לפתיחת בית הכנסת הסגור, ולאפשר ליהודי קראקוב ליהנות מהנהגתו הברוכה של הרה"ג רבי אליעזר גור אריה לאורך ימים ושנים, כאשר כל דיון ומחלוקת אחת דינם להידון בפני בית דין צדק רבני כנהוג בקרב יהודי כל הקהילות מקדמת דנא.

לצפייה בוידאו: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.