מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשע״ט 01.07.2019

התרגשות > התגלתה שיחה מוגהת של הרבי שטרם פורסמה

ערב יום ההילולא הכ"ה: התגלתה שיחה מוגהת חדשה על ידי הרבי • אוֹר מֻפְלֶא רוּם מַעְלָה – אַ מוגה'דיקע שיחה: התרגשות עזה בקרב חסידי חב"ד ליובאוויטש ברחבי תבל, עם הופעת שיחה מוגהת חדשה של הרבי שלא פורסמה עד עתה, ימים ספורים קודם יום ההילולא הכ"ה • השיחה אותה נשא הרבי בפני נשי ובנות חב"ד במסגרת הכינוס השנתי שלהן בראש חודש סיון שנת ה'תשל"ב לפני 47 שנה! הוגהה במלואה על ידי הרבי, אך לא פורסמה מעולם עד עצם היום הזה • בהשגחה פרטית מופלאה התגלו דפי ההגהה לאחרונה, והם יוצאים לאור במתכונתם המקורית ובתרגום ללה"ק על ידי 'ועד הנחות בלה"ק' לקראת ג' תמוז • לכתבה המלאה
התרגשות > התגלתה שיחה מוגהת של הרבי שטרם פורסמה



בשורה משמחת ומרגשת הופצה ביממה האחרונה, בקהילות אנ"ש בכל מרחבי תבל, במושבות השלוחים בכל מקום ומקום, ובקרב כלל לומדי תורת הרבי – התגלתה שיחה חדשה שהוגהה במלואה על ידי הרבי, אך לא פורסמה מעולם!

השיחה המוגהת מתפרסמת ב'קונטרס' חדש שיוצא לאור לקראת שבת קודש פרשת קרח, יום ההילולא ג' תמוז ה'תשע"ט - כ"ה שנה להסתלקות כ"ק אדמו"ר זי"ע, על ידי מכון ההו"ל של תורת רבינו 'ועד הנחות בלשון הקודש' בראשות הרב חיים שאול ברוק, ותודתנו נתונה להם בשם כולם על מסירת הדברים לפרסום. הקונטרס כולל:

1) שיחת יום א' ראש חודש סיון ה'תשל"ב, אותה נשא הרבי בפני נשי ובנות חב"ד בכינוס הי"ז שלהן, והגיה אותה בשלימותה בשפת האידיש (לבד כמה מראי מקומות בשולי הגליון אותם נראה שלא סיים לציין). כמו"כ בא תרגום חופשי ללשון הקודש לאחר עמודי השיחה המוגהת. השיחה מתפרסמת כאן בפרסום ראשון!

בפנים הקונטרס, ניתן לראות צילום של שני עמודים מדפי ההגהה בכתב יד קודשו של הרבי, בעת שהגיה שיחה זו.

2) שיחת יום ג' לפרשת קרח, י"ט סיון ה'תשי"ז, אותה נשא הרבי בפני תלמידי הכתה המסיימת של ישיבת 'אהל משה'. השיחה מתפרסמת כאן בפרסום ראשון!

רשימת ה'הנחה' הבלתי מוגהת שהתגלתה לאחרונה ממש, נרשמה ע"י הרה"ח הרה"ת ר' אליהו יאכיל סימפסאהן ע"ה, שזכה להיות מה"חוזרים" אצל כ"ק אדמו"ר מהורש"ב נ"ע, אצל כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע, ובתור "חוזר" התלווה אל תלמידי הישיבה בכניסתם אל חדר היחידות הק'.

הקונטרס התפרסם ביום שני, יום הבהיר כ"ח סיון ה'תשע"ט, במלאות שבעים ושמונה שנה ליום בו ניצלו כ"ק אדמו"ר זי"ע והרבנית הצדקנית ע"ה מן המיצר דעמק הבכא האירופאי, והגיעו צלחה לחצי כדור התחתון, לחופי ארצות הברית בשנת ה'תש"א. הקונטרס הטרי חולק גם כ'תשורה' לאלפי המשתתפים בכינוס והתוועדות המרכזית של חסידי חב"ד בארץ הקודש, כהכנה ליום ההילולא הכ"ה, בהיכל ארנה בירושלים עיה"ק.

*

באחד מכינוסי השלוחים העולמיים, סיפר השליח הראשי למרוקו הרה"ת ר' יהודה לייב ראסקין ע"ה, על ההתרגשות שאחזה בלב החסידים כאשר הרבי הגיה שיחה. להלן חלקים מאותו נאום היסטורי:

אחיי היקרים, חסידים, שלוחים, דעם רבינ'ס קינדער. זה היה בשנת ה'תשח"י, היינו אז שלושה בחורים, ר' נחמן סודאק, ר' משה באגאמילסקי ואנוכי, ויסדנו ועד לחזק קיום בקשתו הק' של הרבי לחזרת דא"ח בבתי כנסיות בעיר ניו יורק על ידי התמימים והאברכים.

היה אז תוכן ענינים מלקוטי תורה, תורה אור, דרך מצוותיך, אבל לא היה בנמצא שיחות מוגהות של הרבי, או הנחות מהשיחות באופן שאפשר לחזור נקודות. התחלנו להכניס לרבי רשימה של מי שהלך לחזור דא"ח, וגם איזה ענינים חזרו.

לקראת חג השבועות ה'תשח"י, עשינו הכנות מתוך שטורעם ל'תהלוכה' של צעירי אגודת חב"ד, ועלתה הצעה לארגן שיילכו רחוק יותר עד שכונת בורו פארק, מרחק שלא הלכו לפני. ובשביל ההתרחבות הזו בהפצה העזנו להכניס שיחה בענין 'בנינו ערבים בעדנו' בליל שישי, על מנת שיחזרו על זה בבתי הכנסת בחג השבועות בשבוע שלאחמ"כ. אני זוכר כמו היום, זה יום שישי, והרב חדקוב מחפש אותי ושואל במין דחיפות כזו "הכנסתם שיחה לרבי?!", כשעניתי בחיוב, הוא מוסר לי את הדפים, ואני מגלה שהרבי הגיה את השיחה!

אי אפשר לתאר – את השמחה ואת הריקודים – שהיו ב770 בשעות שלאחר מכן. ריקודים סוערים עם דמעות שמחה והודיה "הרבי הגיה שיחה"! הכל היה אז ב'קופיר', מיד הכניסו את ההגהות והתיקונים, ומסרו את הגרסה הסופית לרבי. את התהלוכה הזו אי אפשר לשכוח בחיים, היה אז מבול! גשמים עזים ירדו בניו יורק, אבל כולם הלכו בריקוד לכל בתי הכנסיות עם השיחה המוגהת של הרבי ביד תוך שאנו שרים "הרבי הגיה שיחה".

ביום רביעי הבא, הכנסנו שיחה נוספת, לפרשת נשא, וביקשנו שהרבי יואיל בטובו להגיה שיחה זו ע"מ לחזור בבתי הכנסת. ביום חמישי בערב, קרא לי מזכירו של הרבי הרב חדקוב, ובטון של נזיפה שואל אותי: "הכנסתם לרבי שיחה על מנת שיגיה אותה?! מה החוצפה לבקש כזה דבר? אצל הרבי על השולחן מונחים שמונה מאות מכתבים של פיקוח נפש! מה יותר חשוב, שהרבי יענה על מכתבי הפיקוח נפש הללו, או שיגיה עבורכם את השיחות?!"

הייתי בחור צעיר, תמים מן המנין בישיבה, ורעדתי. הרגשתי שהשאלה הזו מגיעה מן הקודש פנימה. לא היה לי אל מי לפנות, חבריי התמימים לא עמדו לידי, המשפיעים וכו' לא היו בקרבת מקום. אבל השי"ת הכניס לי מילים בפי והשבתי: "הרב חדקוב, ראית את הרשימה בכמה בתי כנסיות ובתי מדרשות חזרו ווארט של הרבי? כמה יהודים שומעים את התורה של הרבי, הפצת המעיינות שלא היה כמותה, השאלה היא האם פיקוח נפש בגשמיות דוחה פיקוח נפש ברוחניות? כמה יהודים זה מחיה, אלו שמדברים את התורה של הרבי ואלו ששומעים את התורה של הרבי, אני מפציר בך ומבקש ממך...". המבט הנוקב שלו לא השתנה, והוא סיים: "כך אתה עונה.. אני שומע.. תחזור לכאן בהמשך...".

יצאתי מחדר המזכירות, אבל לא סגרתי את הדלת, שמעתי איך שהוא מרים את השפופרת ומדבר עם הרבי. שיחה שארכה כעשר דקות לערך. כששמעתי שהשיחה הסתיימה נכנסתי חזרה והפעם הוא קיבל אותי עם חיוך רחב על פניו, כשהוא אומר: "נו... הרבי אמר שהוא יגיה הערב את השיחה... אבל בתנאי, שלהבא יכניסו את השיחות שכבר ישנן מוגהות". כוונתו היתה, לאותם קטעי שיחות מועטות שפורסמו בשנים הראשונות ב'קובץ ליובאוויטש' או ב'בטאון חב"ד'.

שאלתי, היות שמתחילים להדפיס את השיחות, ובעז"ה הכוונה להמשיך עם זה מידי שבוע, כיצד נקרא לחוברת, וענה לאחר מחשבה קצרה "מה כתוב על החוברת כעת? "תוכן ענינים בדא"ח", שיהיה כתוב "תוכן ענינים בדא"ח לחזור בבתי כנסיות". כך היה בפרשת בהעלותך. אבל כשהגענו לפרשת שלח, הוספנו לצד קטע שכבר הוגה לקובץ ליובאוויטש, עוד שיחה שעדיין אינה מוגהת... ובפרשת קרח – הכנסנו רק שיחה שלימה שלא הוגהה עדיין, והרבי הגיה אותה בשלימותה, וכך זה נמשך ב"ה.

להורדת ה'קונטרס' החדש - lahak.org/4424816

להורדה בצורת הדפסה - lahak.org/media/pdf/1094/eYlB10946300.pdf


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.